Friday, January 12, 2018

Lunch ute idag

Under 2017 började jag äta lunch ute med kollegorna ett par gånger i veckan. Utelunch är något jag tänkte fortsätta med till viss del även som "pensionär". Jag tänker mig ungefär en gång i veckan.

Jag har ett rikskort (fd rikskuponger) från jobbet som är laddat med några tusenlappar som jag behöver göra slut på under 2018. Då det går att handla i matbutiker med kortet är det inget problem i sig, men tänker mig att det som finns på kortet är något jag unnar mig att äta ute för.

Lunch är betydligt mer prisvärt än att äta middagar ute eller på helger. Inte minst då jag 99 gånger av 100 väljer buffé och givetvis passar på att träna på förmiddagen innan dessa luncher.

Idag blev det wienerschnitzel i min ensamhet. Men jag kommer minst 2-3 gånger i månaden se till att använda utelunchen som ett tillfälle att träffa andra. Den här veckan blev jag bjuden på lunch i måndags så det kändes toppen att köra själv idag.

Lite fredagskänsla är det trots att jag inte längre jobbar. Då min fru fortfarande jobbar blir det fortfarande lite speciellt med fredagar. På Spåret och vetskapen att ingen av oss har något att passa på imorgon skapar skön känsla.

13 comments:

  1. Härligt att höra att du njuter lite av tillvaron miljonären :)

    Själv tycker jag om att lyxa till det ibland också, men har ännu inte ätit någon utelunch under 2018.

    När jag väl äter blir det buffé, och då proppar jag i mig rätt mycket så att det räcker med en gröttallrik till kvällen :D

    Kronan till miljonen - för varje krona är början på en ny miljon

    ReplyDelete
  2. Anonymous3:24 PM

    Har möjligheten att skaffa rikskortet via jobbet. Skulle du rekommendera det utifrån ett sparperspektiv?

    /P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det skulle jag absolut rekommendera. Du får ju en subvention som du sen ur ett sparalternativ kan handla för på matbutiken. Eller lyxa till det med mat ute.

      Delete
    2. Anonymous4:14 PM

      Ok tack, blir till att skaffa. Vilken summa och intervall hade du?

      /P

      Delete
    3. Jag hade fullt belopp (ca 1900 kr) 8 månader under 2017. Borde kört max dvs 11 av 12 men tänkte inte på att det funkade matbutiker från början.

      Delete
  3. Anonymous10:09 PM

    Har du själv bjudit dina vänner på lunch någon gång?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Absolut. Både som representation och ur egen ficka.

      Delete
  4. Anonymous10:32 PM

    Vänta nu. Varför ska man bjuda kollegor på lunch? Inställsam?
    Nej, skapar bara dåligt samvete för alla, tycker jag. Upp till var och en i och för sig.

    ReplyDelete
  5. Anonymous1:54 PM

    Hur går det med träningen har du ökat antal pass och lagt upp något nytt träningsprogram? eller har du börjat klura på något nytt roligt projekt?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Har inte hänt så mycket med träningen än (kör på 5-6 pass i veckan som förut). Men söker inspiration för satsning där.

      Delete
    2. Crille9:32 AM

      Tough viking 2018?:)

      Delete
    3. Tycker tyvärr Tough viking och liknande är trams för personer som är rädda för mätbara mål och resultat.

      Delete

  6. Lån och finansiering till individer


    Om du behöver ekonomisk hjälp, tveka inte att kontakta oss. Du kan få ett lån i intervallet mellan 30.000 SEK och 10.000.000 SEK på mycket gynnsamma villkor i all laglighet och tillförlitlighet. För mer information om finansieringsarrangemang, kontakta oss via e-post. E-mail: capakredit@gmail.com

    ReplyDelete