Monday, May 21, 2007

Måndag igen, upp i Asien igen

För exakt en vecka sen skrev jag något i stil med: "Måndag morgon, segt att gå upp och till jobbet men att vakna och slå på datorn och se att Asien gått upp över hela linjen piggar upp."

Då för en vecka sen var det mellan 1 och 2,5% upp.

Exakt samma känsla idag faktiskt även om uppgången hittills är något blygsammare och ligger mellan 0,5 och 1%. Indien har gått riktigt starkt på slutet och är nu återigen nära ATH, runt 1% kvar. Indien har faktiskt för tillfället gett bättre uppgång än Kina i mitt månadssparande, den procentuella ökningen från när jag började spara i dessa för 1,5 år sen är jämförbar. Men Indien har haft några större svackor där jag kommit in billigare med några månadsköp. Eller så är det bara så att svackorna har passat bättre med mina köpdatum.

No comments:

Post a Comment