Wednesday, March 07, 2007

Snålmånaden rullar på

Sålde ju av en del fonder i början på förra veckan, men forsatte samtidigt med månadssparandet i fonder i slutet på februari. Har ingen klar strategi hur jag ska göra den närmaste tiden med pengarna jag fick loss när jag sålde. Indien som har varit en av mina bästa fonder fortsätter ju neråt så jag avvaktar nog ett tag till men sen är det långt ifrån omöjligt att jag köper indien igen.

Utgifterna är mindre än någonsin, känns extra motiverande att kunna spara en stor summa denna månad när fondköpet ser ut att bli "billigare" än på länge.

Ska hämta ut boken jag beställt på biblioteket så snart jag hinner. Bodo Schäfers bok om hur man blir ekonomiskt oberoende. Jag har hört mycket bra om boken så det ska bli spännande.

8 comments:

  1. Härligt att det rullar på. Du verkar ha kommit in i en rytm där du verkligen anpassat dina utgifter vilket gör det lätt att spara.

    Bodo Schäfers bok är rätt intressant men jag på något sätt tror jag nästan du klarar dih minst lika bra på egen hand. Det som dock är kul med sådan böcker är att de ger bevis på att man är inne på rätt spår!

    /Gurra

    ReplyDelete
  2. Anonymous9:27 PM

    Har du läst Charlie Söderbergs "Ett rikare liv"?

    ReplyDelete
  3. Nej har inte läst den. Charlie Söderberg är killen från tv3s lyxfällan va? Kan du rekommendera boken?

    ReplyDelete
  4. Anonymous10:13 AM

    åh va roligt! fick nyss prenumerationen på Hennes i brevinkastet - å där på sidan om pengar & jobb gör de reklam för din blogg! roligt, grattis!

    ReplyDelete
  5. Anonymous10:36 AM

    Det är rätt Charlie det. Rekomenderar boken. Många bra tips, även om just du verkar ha koll på det mesta ändå. ;-)

    ReplyDelete
  6. Anonymous2:04 PM

    Jag har tagit stora intryck av din snålmånad och håller just nu på att laga till min kombinerade frukost, lunch och middag. Det blir Överskottsbolagets nudlar för 89 öre i handfatet.

    Låter man nudlarna ligga tillräckligt länge så sväller de och på något sätt så tar nudlarna smak av handfatet så att aromen kommer fram.

    Jag är dessutom rökare. Att röka dämpar hungerskänslorna. Visserligen kostar cigaretterna men fimparna utanför Seven eleven ner på hörnet brukara vara halvrökta.

    Idag ska jag fira min tjej som fyller trettio. Jag hade tänkt att bjuda ut henne på en cheeseburgare för nio kronor.

    ReplyDelete
  7. Anonymous5:41 PM

    varför inte köpa massa svenska aktier och använda ev ras som läge att tanka på mer strunta i att gå in och ur marknader hela tiden

    ReplyDelete
  8. Anonymous10:04 AM

    Miljonären; Jag tycker om din blogg och tittar in hos dig minst en gång per dag... Men jag börjar bli besviken på uppdateringstakten... :(

    Skickar en kram till dig med uppmuntran, så att du ska fortsätta blogga ofta..! :)

    ReplyDelete