Saturday, March 10, 2007

Dåligt med uppdateringar

Ber återigen om ursäkt för att det är lite dåligt med uppdateringar. Jobbar som sagt med ett projekt tillsammans med min kompis sedan ett par veckor (se tidigare blogginlägg) vilket gör att jag bara är hemma och "ledig" några minuter per dag. I slutet på veckan som kommer blir det mer tid igen.

Har börjat läsa lite i Schäfers bok, men som sagt tid är inte det jag har mest av just nu. Måste säga att hittills är jag inte så imponerad, men har mest bläddrat runt lite till att börja med, den kanske kräver att man läser mer sammanhängande?

Har fått ett tips om att det är läge att köpa aktier i Swedish Match men har inga planer på det just nu (men ska givetvis bli kul att se hur aktien utvecklas). Fortsätter istället med sparandet i fonder varje månad som vanligt. Har en känsla av att "krisen" är över för denna gång vilket gör att jag ser fram emot slutet på månaden när nya pengar ska in i fonderna. Troligtvis kommer jag då ha några nya tusenlappar att placera utöver det obligatoriska sparandet som numera ligger på 8.300 per månad. Det intressanta är att snålmånaderna inte ens känns jobbiga utan helt normala.

5 comments:

  1. Enligt mig är det aldrig läge att köpa i Swedish match, vill man verkligen tjäna pengar på något som dödar och skadar andra?

    ReplyDelete
  2. Du har helt klart en poäng där. Har inte läst på så mycket om bolaget, men är inte en del av affärsiden att få folk att byta från cigaretter (där det finns fler konkurrenter) till snus. Som sagt har ingen direkt koll på bolaget.

    ReplyDelete
  3. ha ha ha...snålmånaderna känns normala.

    Själv har jag nog i ärlighetens namn slösmånad varje månad...

    ReplyDelete
  4. Anonymous6:05 PM

    Självklart handlar det om att tjäna pengar på det som går.
    Vill du köpa i swedish match så ska du det.
    Det finns miljoner företag som tjänar på folks elände.
    MacDonalds tex.

    Trevlig läsning med boken föresten käre "Miljonär" :)

    ReplyDelete
  5. Du hade ju helt rätt i att SM gick upp, för övrigt. 6% igår om jag inte minns fel.

    ReplyDelete