Sunday, March 25, 2007

Ger pengar lycka?

Är redan väldigt nöjd med mitt liv. Trivs på jobbet, med min flickvän, familj etc. Så min jakt på rikedom är inte på något sätt en förhoppning om att allt ska lösa sig och bli mycket bättre bara jag blir rik. Men visst finns det en förhoppning om att några miljoner skulle göra livet ännu bättre, annars skulle jag ju inte hålla på med det här. Känns skönt då att få stöd i min förhoppning från en som redan lyckats bli rik. Artisten Markoolio är idag citerad i aftonbladet:

– Att man inte blir lycklig av pengar är bullshit, säger Marko, 32

8 comments:

  1. Anonymous10:43 PM

    This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. Självklart ger pengar lycka. Livet går ut på att vara lycklig och den lyckan kan ENDAST uppnås genom pengar (dock kanske inte enbart av pengar).

    ReplyDelete
  3. Om pengar ger lycka är förmodligen något mycket individuellt. Jag har precis samma mål som dig. Men jag ser själv sparandet som något givande medans det pågår också. Jag, precis som många andra, anser att det är roligt att spara. (iaf när börsen går uppåt)

    http://miljonjakt.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Anonymous3:48 PM

    Inners inne vet nog alla människor att pengar oftast ger lycka..

    ReplyDelete
  5. Pengar innebär inte automatiskt lycka, men har man inte tillräckligt så blir man nästan garanterat olycklig (man skuldsätter sig, har inte råd att betala hyran och blir vräkt, med mera).

    ReplyDelete
  6. Anonymous8:36 PM

    Har du/ni några barn? (på tal om att vara lycklig!)

    ReplyDelete
  7. guz: Nej vi har inga barn. Tror inte det hade gått så bra att leva på 4-5.000 per månad då.

    ReplyDelete
  8. Anonymous4:54 PM

    miljonären: Jo, det går alldeles utmärkt. Jag gör det själv. Än så länge är lillen dock liten så kostar inte så fasanfullts mycket. (och nej, vi rotar inte i containers). Vi är väldigt ekonomiska.

    ReplyDelete