Sunday, March 11, 2007

Info till nytillkomna

Har förstått att det kommit en del nya läsare av bloggen som kanske inte riktigt vet vad en sk snålmånad som nu pågår innebär. Jag har valt strategin att varje månad spara ca 8.000 i fonder. Varannan månad får jag om jag vill använda resten av min lön till vad jag vill, månaden efter skall dock utgifterna minimeras till max (konstigt uttryck kanske haha). Det innebär att jag förutom räkningarna endast köper mat, och givetvis så billig mat som det bara går. Brukar landa på runt 2.500 i räkningar och 1000 kr i matkostnad under en sådan månad. Vilket ger ett totalt sparande på 12-15.000 en normal snålmånad.

3 comments:

  1. http://di.se/Index/Nyheter/2007/03/12/224923.htm?src=xlink

    Vad skulle vara det värsta som kan hända för svensk del?
    "Om USA viker kraftigt kommer Sverige också att få en smäll. Men normallt sett är det de asiatiska länderna som drabbas hårdast, eftersom de har mest handel med USA."

    (ang. new century financials ekonomiska problem)

    är du inte orolig för "dina" börser?

    ReplyDelete
  2. Månadssparande med en fast summa varje månad tror jag är ganska säkert på 10 års sikt i "mina fondländer".

    ReplyDelete
  3. Att äta billigt och nyttigt går, men gör inte som en polare till mej som levde på eldorados billigaste korvar och makaronener i ett helt år, han fick utslag på hela kroppen till slut. Men han levde på 2000 i månaden inkl hyra!!!

    ReplyDelete