Tuesday, March 13, 2007

AdSense-proffs se hit

Inte så mycket nytt att berätta, allt rullar på riktigt bra. Utom kanske bloggens reklam.

Jag tar tacksamt mot alla tips som kan få fart på min Adsense. Har tidigare legat på upp emot 10 dollar per dag ganska stadig för att den senaste tiden tappat till ner mot 1-2 dollar vissa dagar. Ibland smäller det till med 10 dollar nu också men det är långt mellan gångerna.

Skulle vara kul att klara en månad på bara Adsensepengar någon gång. Antalet besök ligger ganska konstant. Fallet började redan innan jag av tidsbrist drog ner lite på skrivandet. Kommer sätta bättre fart på bloggandet redan nästa vecka igen. Lovar!

15 comments:

  1. Anonymous2:50 PM

    Jag tror att du skulle tjäna mycket på att fixa en sjysst design på bloggen, en design som också skulle möjliggöra fler platser för adsense-reklamen. Prova lägga bloggen på wordpress.com istället t ex, där finns gott om snygga templates (om du inte vill designa själv).

    ReplyDelete
  2. Anonymous2:54 PM

    Du kan prova två saker:
    * Fäll in ett adsense-annons direkt "överst till vänster" i varje blogginlägg, Det är den perfekta placeringen, inte en bit ovanför själva inlägget som nu.

    * Prova även att använda de annonstyper som kallas för "länkenheter". De ser fula ut, men för vissa webbplatser konverterar de bäst av alla. (även om jag inte är helt säkert att det fungerar bäst just här)

    Lycka till.

    /Björn

    ReplyDelete
  3. Anonymous3:42 PM

    Mannen, jag gillar din blogg så jag får väl ta och "stödklicka" på några länkar.

    ReplyDelete
  4. Anonymous7:25 PM

    Så man kan Ansluta sig till adsense och tjäna pengar för egen ficka, Trodde det var en grund att reklamen fanns där,.

    Mvh

    ReplyDelete
  5. Anonymous7:49 PM

    En variant är kanske att öppna Adsense-klicken i ett nytt fönster, dvs target="_blank" i href-taggen. Om du kan koda själv kan säkert någon hjälpa dig, mycket enkelt! På så sätt är risken att läsarna försvinner bort om de klickar på annonsen.

    ReplyDelete
  6. Anonymous8:16 PM

    För att maximera AdSense-intäkterna så ska man "lura" besökaren att klicka på annonserna.

    1. Designa sidan så att annonserna ser ut som en del av innehållet. Ett steg i rätt riktning för din del är att ändra länk-färgen i annonsen från grön till den blå som används för länkar i din template.

    2. Placera annonsen i ett inläggs innehåll (se vad Björn skrev) och i menyn till höger. De sidor som har sina adsense-annonser placerande på ett riktigt störande sätt (placeringsmässigt) brukar konverterar bra.

    3. Prova dig fram!! Exprimentera med annonsplaceringen och färgerna. Ändra, följ upp, ändra, etc tills du hittar det som passar bäst för dina besökare och är en kompromiss med hur mycket du vill tjäna och hur mycket annonserna får störa bloggen.

    ReplyDelete
  7. Anonymous8:56 AM

    Någon som vet om man kan ha adsense hos wordpress.com?

    ReplyDelete
  8. Tack för alla tips! Just att man ska göra det störande för besökaren är ju lite av ett problem. Viktigt också att bloggen funkar bra för er som läser.

    ReplyDelete
  9. Anonymous3:29 PM

    Ett tips kan ju va att skriva lite mer intressanta saker i bloggen och inte bara samma saker hela tiden.

    Varför inte skriva lite mer om dina placeringar och varför du just valt dom skulle va intressant att läsa mer sådant istället för vad för mat du har i matlådan.

    ReplyDelete
  10. Anonymous6:38 PM

    jag undrar va du gör på din lediga tid, har du några hobbys?

    ReplyDelete
  11. Anonymous7:45 PM

    Du får skylla dig själv när du i princip slutat skriva. Intressant material har du iaf slutat med. Vartannat inlägg heter ju nåt i stil med "sorry att jag inte uppdaterat". Klantigt av dig när du har så många trogna besökare.

    ReplyDelete
  12. Försök få in AdSense i RSS feeden. Det är säkert många som läser din blogg enbart via RSS och aldrig går till din sida.
    Jag läser bara bloggar via RSS

    ReplyDelete
  13. Anonymous9:42 PM

    Här har du tips på en långsiktig placering :) Vet inte exakt om man ska tro på det men det låter väldigt väldigt bra...

    http://www.teakinvest.se/

    ReplyDelete
  14. Som sagt att det har blivit för lite och för ointressanta inlägg på slutet är jag medveten om. Men det finns en anledning. Jag har fått välja om jag ska hinna gå på toa eller blogga dom 5 minuter jag haft över per dygn. Men ska bli bättring nu. Iaf vad gäller antalet inlägg. Innehållet blir nog som det brukar lite om fonderna, vad jag har i matlådorna och hur det känns att ha 10-15 års snålande framför sig.

    ReplyDelete
  15. Anonymous10:29 PM

    ojoj, många tips om saker som är mot adsense programpolicy här.

    Passa dig innan du blir av med alltihopa

    ReplyDelete