Saturday, May 06, 2017

Dubbla event idag

Vaknade tidigt i morse vilket passade bra. För då kunde jag kolla sista timmen av det mäktiga eventet som Nike genomförde på Monzas formel 1 bana idag. Då man med en jäkla stöttningsapparat i form av följebilar, cyklister och harar skulle försöka få en person att springa marathon under 2h för första gången (officiella världsrekordet är ca 2:03). Det räckte inte hela vägen till under 2h utan tiden blev 2:00:24, men ett mäktigt lopp och riktigt snyggt event av Nike.

Tror denna typ av reklam funkar, har aldrig varit så sugen på att springa i Nikes utrustning som jag är just nu. Sen är det ju störigt att missa med 24 sekunder, framförallt när löparen inte såg jättetrött ut efter mållinjen utan glatt joggade vidare i 4 min/km tempo för att krama om någon kompis efter målgång.

Om jag råkade vakna och se att Nikes löpgrej pågick lite av en slump i morse så blir det ikväll ett annat event som varit inlagt i kalendern i månader. Nämligen Berkshire Hathaways årsstämma. Klockan 16.00 svensk tid börjar det på denna länk. Kan förvarna om att det är en ganska utdragen historia, men jag kommer titta några timmar i alla fall.
https://finance.yahoo.com/brklivestream/ 


15 comments:

  1. Anonymous10:56 AM

    Nu får du skärpa till dig MILJONÄREN, jag satte kaffet i halsen.

    NIKE= svindyrt

    OKÄNT MÄRKE tex Cooper från Ö&B = SKITBILLIGT

    MVH SNÅLMILJONÄREN

    (var ute o flyttade bilen i morse, vägrar betala P-avgift, 500 kr i kvartalet tjänar jag på det)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skrev att jag var sugen. Inte att jag kommer köpa. Men om till och med jag blev sugen bör det varit en lyckad aktivitet.

      Delete
    2. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag Mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, kastade han stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningsgivaren som hjälpt mig med mitt eget problem. Email: drogunduspellcaster@gmail.com du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

      1) Kärleksspell
      2) Lost Love Spells
      3) Skilsmässa
      4) Äktenskapsstavar
      5) bindande stavning
      6) Breakup Spells
      7) Förvisa en tidigare älskare
      8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
      9) vill tillfredsställa din älskare
      Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
      Genom drogunduspellcaster@gmail.com

      Delete
  2. Som löpare tycker jag Nikes försök att spräcka 2h är otroligt häftigt, även om jag aldrig skulle få för mig att köpa deras löjligt dyra produkter

    ReplyDelete
  3. Jag ser det så här, köper hellre ett par Nike som håller i flera år än att köpa ett par på Coop eller ö&b som håller 1 säsong!

    ReplyDelete
  4. Anonymous10:00 AM

    Just när det gäller löpskor har jag hört att det krävs riktiga grejer.

    Det händer att jag fyndköper kläder på torget i hemstaden, där går att fynda om man kan bedöma kvaliten. Det är ju så att överskottstillverkning brukar hitta ut på marknader, främst i tillverkningslandet men även i i-länder.

    /snålmiljonären


    jag vet att miljonären inte utger sig för att vara placeringsexpert men vad tror du om valutaplacering nu när börsen känns dyr och marknaden överhettad. Funderar på norska kronan...sjunker den 2 procent till så är det köpläge minsann. Den lär knappast följa med aktiemarknaden ned i graven utan styrs väl främst av oljepris m.m
    Det lutar åt att jag lägger delar av mina reservpengar där. känns tryggt.

    ReplyDelete
  5. Anonymous9:38 PM

    inga löparskor håller flera säsonger om dom andvänds frekvent, möjligvis 1- 1,5 säsonger!

    /löparen

    ReplyDelete
  6. Anonymous9:48 PM

    Hej, kan du ändra kommentarsfältet så att det blir lättare att se svar till kommentarer? Du kan se vad jag menar på tex lundaluppens blogg http://lundaluppen.blogspot.se/2017/05/oversyn-bevakningslistan.html#comment-form

    ReplyDelete
  7. Och sen kommer nästa fristående kommentar här

    ReplyDelete
    Replies
    1. Storugglan4:25 PM

      Är det bara för mig som den mobilanpassade versionen av webbplatsen försvann i och med denna ändring?

      Delete
    2. Anonymous9:26 PM

      Igår när jag var inne här, alltså innan ändringen, så kom jag inte in på den mobilanpassade versionen men idag så gjorde jag det. Det beror nog alltså på något annat.

      Delete
  8. Behöver du ett genuint lån för affärsändamål eller att betala din skuldkontakt Mr Max nu för riktiga lån via e-post: oceanfinance459@outlook.com

    ReplyDelete
  9. Valuable information. Lucky me I found your web site unintentionally, and I'm stunned why this twist of fate did not took place earlier! I bookmarked it.

    ReplyDelete