Thursday, February 23, 2017

#Uppesittarkväll ikväll

Som vanligt när den 25e infaller på helgen får de flesta lön på fredagen och då är det ju #uppesittarkväll på torsdagen. Så ingen missar att det är redan idag, och inte den 24e.

Efter att ha varit lite halvt uppbokad de senaste två uppesittarkvällarna blir det idag fullt fokus. Jobb, träning och bokfix ska vara avklarat till kl 19. Efter det fullt fokus på planering inför morgondagens lön. TV-sändningen från Unga Aktiesparare som drar igång kl 20 (googla er fram så hittar ni den) kommer idag gästas av Jacob Broberg som är informationsdirektör på Cloetta. Johan ansvarar även för bolagets Investor Relations på ett föredömligt sätt, bland annat på Twitter. Ska bli kul!

Cloetta är mitt minsta innehav. Jag hade 1000 aktier vid årsskiftet och hann tyvärr bara köpa 63 stycken av årets planerade 500 innan kursen rusade till följd av Cloettas köp av Candy King. Tycker köpet känns spännande med stora chanser till synergier främst att fylla ut fabriker som inte går på full kapacitet med hjälp av nya sorter/varumärken. Och då Cloettas marginalmål ligger kvar på samma nivå som innan uppköpet känns en ökad omsättning på över 1 miljard lovande. Hoppas på att få höra mer kring detta ikväll.

Idag blir det också överflytt av de sista kronorna som ligger kvar på lönekontot så det är nollställt inatt när lönen kommer. Eller nollställt är kanske fel uttryck, då jag behåller 3000 kr vilket är min buffert om någon månad skulle bli dyrare än planerat. Dvs denna månad när jag har 3650 kr på kontot idag när lönen kommer förs 650 kr över till portföljen. Vilket summerar denna månads sparande till 23050 kr. Efter det stänger jag februari och nattens överföring på 22400 nya kronor räknas till mars.

Ses ikväll i flödet!

5 comments:

  1. Det bästa med februarilönen är att det är så kort tid till kommande marslönen ;)

    ReplyDelete
  2. Anonymous7:46 PM

    Vad är det för länk till uppesittarkväll som sänds ikväll?

    ReplyDelete
  3. https://www.youtube.com/watch?v=q-on2dV3qGE

    ReplyDelete
  4. Anonymous8:01 PM

    Toppen, tack! :)

    ReplyDelete
  5. Hej tittare, jag är Nelson och håller på att dela mitt vittnesmål här, min mamma introducerade mig för Great Baba Ogbogo när hon upptäckte att jag inte kunde få min fru gravid efter 3 år av vårt äktenskap. Sedan förde dessa så mycket problem i mitt äktenskap och ledde till en skilsmässa. hon sa, han är mycket andlig och kan få min fru att återvända till mig i glädje och vi kan få barn tillsammans. Till att börja med tvivlade jag inte förrän jag kontaktade honom och sedan kastade mäktiga trollformler på mig och fick min fru att återvända till mig efter att ha gjort det som begärdes av mig och det behövande. Nu är vi också nöjda med vackra barn. Redan från dagen arbetade Great BaBa Ogbogo för mig och löste mina problem. Jag gjorde ett starkt löfte om att så länge jag lever, jag kommer att fortsätta att vittna om godheten i hans stora verk, och för de där ute som står inför förhållanden och äktenskapliga svårigheter ska snabbt kontakta honom och bli en lycklig vittnesbörd som jag. Jag släpper hans kontakt här, e-post: greatbabaogbogotemple@gmail.com eller hans WhatsApp-nummer. +447440557868 ...

    Han fick min ex fru att återvända till mig i glädje

    Han botade mig från en impotent man till en riktig man.

    ReplyDelete