Wednesday, February 22, 2017

Bra bokmöte igår

Jag träffade mitt bokförlag igår kväll efter jobbet och det gick väldigt bra. Vi är båda i stora drag nöjda med det manus som jag tidigare skickat in. Nu ska jag förbättra och jobba igenom vissa avsnitt och lämna ifrån mig ett slutligt manus om 2 veckor.

Efter det blir det slutkorr, formgivning och tryck. Vilket gör att allt talar för att boken kommer vara tryckt och klar i maj. Dvs den perfekta studentpresenten är klar för de som tar studenten och vill göra pinan med arbetslivet kort och gå i pension innan 40.

Det känns väldigt kul att förlaget varit så positiva och tror på boken. Men samtidigt nervöst så klart att se om den kommer sälja något.

Nu är det bara gå ner i gruvan och göra två sista veckors jobb med boken för att få till pricken över i:et. Tänk om man inte hade det där andra vanliga jobbet 8-9 timmar om dagen, då hade ju livet lekt...

16 comments:

  1. Anonymous9:21 PM

    Härligt! Hur mycket tid har du lagt ner på boken hittills?

    ReplyDelete
  2. Anonymous9:22 PM

    Tänk om boken förbjuds som ett hot mot hela samhällsmodellen?:)

    ReplyDelete
  3. Har faktiskt inte räknat tid med boken. Men tog ca 5 månader att skriva. Men med heltidsjobb, träning, blogg och allt annat gick ju skrivandet lite i vågor.

    Ja risken finns helt klart. Om fler förstår hur roligt och lätt det är att bli pensionär innan 40 känns det som mycket kommer förändras här i samhället

    ReplyDelete
  4. När får vi veta vem du är då?

    ReplyDelete
  5. Vet inte om mitt namn eller bild spelar så stor roll egentligen. Men kanske sommaren 2018 när jag slutar jobba är ett lagom tillfälle att bli offentlig.

    ReplyDelete
  6. Anonymous12:57 AM

    Finns risk att du kommer bli känd som Mannen som sänkte det allmänna pensionssystemet. En hel generation skatteslavar kan gå förlorad på grund av din revolutionära privatekonomiska doktrin. Förvånas ej om Maggan ger dig ett offer you can't refuse, köper in hela upplagan från tryckeriet och anordnar bokbål.

    ReplyDelete
  7. Anonymous6:17 AM

    Har följt bloggen nästan sedan start. Jag lovar att köpa den så fort den kommer ut, även om det tar emot. Vill vara en liten del i din framgång.

    ReplyDelete
  8. I sann sparanda lovar jag att låna boken på biblioteket o bidra med royalty

    ReplyDelete
  9. Anonymous6:27 PM

    det får nog bli biblioteket för mig med.

    men skickar gärna med ett spartips i vanlig ordning: vänta till hösten när folk börjar lämna in miljonärens bok på erikshjälpwn och dylika ställen så kan ni köpa den där, pocketutgåvor brukar kosta 10 kr och vanliga böcker 15-25 kr.
    Då går ju pengarna till behövande i tredje världen och inte till en överbetald miljonär i stockholm.

    mvh Snålmiljonären.

    (obs ta ej bilen till erikshjälpen, cykel billigare)

    ReplyDelete
  10. Jag tror att din bok kommer sälja rätt bra. Hur många exemplar kommer första tryckningen gå ut i? Eller allt sånt kanske inte är klart ännu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Förlaget har sista ordet där. Men troligtvis 3-4000 ex i vad som förhoppningsvis bara är första trycket.

      Delete
  11. Ser fram emot att läsa vad du knåpar ihop! Jag har följt din blogg till och från sedan starten och tycker du bjuder på intressant och underhållande läsning. Framförallt tilltalas jag av att du konsekvent kör ditt eget race, har en benhård disciplin och samtidigt lyckas förmedla någon slags "glimt i ögat". Lojal till spelet helt enkelt.

    ReplyDelete
  12. Grattis! Skicka gärna ett recensionsexemplar när du är klar. :-)

    Hälsningar,
    Jan
    (RikaTillsammans.se)

    ReplyDelete
  13. Hoppas att boken finns som e-bok så småningom, tyvärr är de flesta böckerna som berör ämnet bara vanliga tryckta men för utlandsboende blir det alldeles för dyrt med frakt. Men lycka till och jag ser fram emot de första recensionerna.

    ReplyDelete
  14. Hej, jag är Theresa Williams Efter att i relation med Anderson för år, han gjorde slut med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, jag bad honom med allt jag gjort löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre bör kontakta en stavnings caster som kunde hjälpa mig kasta en trollformel för att föra honom tillbaka, men jag är den typ som aldrig trott på stava, hade jag inget annat val än att prova det, jag postade stavnings caster, och han berättade att det var inga problem att allt kommer att bli okej innan tre dagar, att mitt ex kommer att återvända till mig innan tre dagar, kastade han förtrollningen och överraskande i den andra dagen, var det runt 04:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag besvarade samtal och allt han sade var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag gjort löfte om att vem som helst vet jag att ha en relation problem, skulle jag vara till hjälp för personen genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfull spell caster som hjälpt mig med mitt problem. e-post: drogunduspellcaster@gmail.com kan skicka honom om du behöver hans hjälp i din relation eller något annat fall.

    1) Love Spells
    2) förlorad kärlek Spells
    3) skilsmässa Spells
    4) Förbindelse Spells
    5) Bindande Spell.
    6) Breakup Spells
    7) Bannlys en tidigare älskare
    8.) Du vill främjas på kontoret / Lottery spell
    9) vill tillfredsställa din älskare
    Kontakta denna stora man om du har något problem för en hållbar lösning
    genom drogunduspellcaster@gmail.com

    ReplyDelete
  15. Hej tittare, jag är Nelson och håller på att dela mitt vittnesmål här, min mamma introducerade mig för Great Baba Ogbogo när hon upptäckte att jag inte kunde få min fru gravid efter 3 år av vårt äktenskap. Sedan förde dessa så mycket problem i mitt äktenskap och ledde till en skilsmässa. hon sa, han är mycket andlig och kan få min fru att återvända till mig i glädje och vi kan få barn tillsammans. Till att börja med tvivlade jag inte förrän jag kontaktade honom och sedan kastade mäktiga trollformler på mig och fick min fru att återvända till mig efter att ha gjort det som begärdes av mig och det behövande. Nu är vi också nöjda med vackra barn. Redan från dagen arbetade Great BaBa Ogbogo för mig och löste mina problem. Jag gjorde ett starkt löfte om att så länge jag lever, jag kommer att fortsätta att vittna om godheten i hans stora verk, och för de där ute som står inför förhållanden och äktenskapliga svårigheter ska snabbt kontakta honom och bli en lycklig vittnesbörd som jag. Jag släpper hans kontakt här, e-post: greatbabaogbogotemple@gmail.com eller hans WhatsApp-nummer. +447440557868 ...

    Han fick min ex fru att återvända till mig i glädje

    Han botade mig från en impotent man till en riktig man.

    ReplyDelete