Wednesday, February 08, 2017

Fler utdelningar spikade

Beskeden om utdelningarna fortsätter ramla in, idag var det dags för ABB som höjde 2,7% jämfört med förra året. Många innehav har ju slagit min standardiserade utdelningsprognos om höjning med 3% per år. Vilket är kul.

Men det är inte bara tjo och tjim i utdelningstabellen. Mitt största innehav H&M höjde ju inte alls och imorgon är det dags för mitt nästa största innehav Industrivärden (utgör ca 10% av aktieportföljen) att meddela förslag om utdelning. Industrivärden sänkte utdelningen förra året och då investmentbolagets största innehav Handelsbanken idag lämnade en lite svagare rapport med sämre utdelning än beräknat ser det lite osäkert ut även för Industrivärden. Men utdelning är ju inte allt och Industrivärdens aktiekurs har stigit med runt 40% sen förra året då man meddelade den sänkta utdelningen.

Även om rapporterna varit helt ok och utdelningarna höjts på många fronter tycker jag det är lite svårt att hitta klockrena aktier att fylla på i just nu. Industrivärden till under 3% direktavkastning känns sådär. Och Investor var roligare att köpa under 300 än på dagens 350 kr. Köpte en del Castellum nyligen under 120 men nu står den i 125. För att inte tala om Atlas och Volvo... Strategin är ju att vara fullinvesterad så är bara att bita ihop och köpa för de dryga 22.000 kr i månaden jag sparar.

Det stora utmaningen blir ju när utdelningarna börjar ramla in om en dryg månad. Då ska det helt plötsligt snarare handlas för 52.000 kr i månaden än 22.000. Även om en större del än planerat av årets dryga 100.000 kr i total utdelning kommer i höst.

Fortsätter det upp lite till så vet i tusan om jag klarar av att avstå från att börja köpa lite preffar till 6-7% direktavkastning för en del av utdelningen i vår.

36 comments:

  1. Det känns som om alla företag bara höjer och höjer och höljer sina utdelningar i år. Är det bara en känsla jag har eller är det fler som känner likadant?

    ReplyDelete
  2. Ja varför inte lite preffar? Det finns en del till rimligt pris nu tycker jag. Du har inte funderat på Axfood annars?

    ReplyDelete
  3. Har funderat mycket i både ICA och Axfood. Men tror inte på dagligvarubolagen. Tror bara de kommer växa med befolkningstillväxten och att prisstegringen på mat kommer vara mindre än deras ökade lokal- och personalkostnader. De är säkert ingen katastrof, men inget jag väljer att investera i. Men preffar lockar som sagt lite...

    ReplyDelete
  4. Storugglan10:14 PM

    "Men utdelning är ju inte allt och Industrivärdens aktiekurs har stigit med runt 40% sen förra året"

    Med andra ord redo att även luta dig mot kurstillväxten framöver?

    ReplyDelete
  5. Är många år kvar till jag räknar med att sälja en aktie. Men kurstillväxten är absolut av intresse då jag inte har några arvingar. Men det är utdelningen jag tänker ska betala mina levnadsomkostnader när jag slutat jobba.

    ReplyDelete
  6. Tjena,
    Angående preffar så klura på någon sorts strategi så du inte bara köper någon som verkar bra. Det är ju olika förutsättningar med inlösen osv. Flera skall man nog se som eviga, att de mer eller mindre aldrig kommer lösas in. Klövern är ett praktexempel på en sådan, de kommer dra sig in i det längsta innan de löser in den för 500 kronor. Akelius har förvisso en sjunkande trappa på inlösenkursen där den är som lägst om cirka 8 år men jag ser även den som evig. Jag tror inte de löser in den då, det finns inget incitament för det som det ser ut.

    Mvh petrusko

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vet inte om man kan kalla det strategi. Men det jag siktar på/behöver är runt 4% direktavkastning för att inom kort kunna leva på utdelning. Min tanke då med preffar som delar ut minst 6% är att jag kan återinvestera 1/3 del av utdelningen och på så sätt skapa utdelningstillväxt som överstiger inflationen.

      Mest sugen på Akelius och Balder. Kanske 2% var av totala portföljen. Men har inte börjat köpa än och har 0% preffar idag.

      Tankar kring det?

      Delete
  7. Anonymous12:35 AM

    Betsson med 5,8% i direktavkastning :)?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Unlimited Travel Group har ännu högre utdelning. Bra aktie på sikt också. Folk kommer alltid att resa.

      Delete
  8. Anonymous8:36 AM

    Miljonären, hur har skillnaden i Jan 2016 mot nu i år jan 2017 varit i spenderandet?

    Bra jobbat, och imponerande resa detta har varit att ha följt. Tack!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spenderade ca 3500 kr mer i jan 2017 än 2016 (9500 mot 6000). Men en del av det var sparande till sommarens semester vilket jag ser som konsumtion.

      Förutom semestersparande så har jag köpt SL-kort och ätit en del luncher ute på rikskortet.

      Delete
  9. Anonymous8:47 AM

    Tycker inte det är något fel i att ha en del av portföljen i preffar.. det ger ett fint kassaflöde. Och det är ju inget som hindrar att man fortsätter köpa aktier för utdelningen efter man slutat jobba. Även preffarna kommer nog gå ner i kurs vid ett börsras, men utdelningen (för de "säkra") lär fortsätta rulla in som vanligt. Större risk för sänkt utdelning i stamaktier..

    /Jonas

    ReplyDelete
  10. Anonymous8:51 AM

    Hej!

    Vi verkar ha ungefär samma ekonomiska mål, sitar också på ca 100000 kr i utdelningar under 2017. Och liksom du har jag svårt att hitta svenska aktier jag vill fylla på i. Har ca 25% preffar och tycker det är lagom där, då de över tid kommer att utdela mindre och mindre allt eftersom inflationen ökar. Och om räntan stiger antar jag de sjunker i värde vilket gör det knepigt att sälja dem då man kommer förlora en massa pengar. Varför inte köpa lite norska aktier, Atea t.ex.? Eller banker? HiQ tillhör också en av mina favoriter, IT-konsulter i toppklass som förmodligen kommer vara "last guy standing" om någon sorts finanskris kommer. Sen finns det ju chansaktier som Dedicare som gick upp som en sol senaste dagarna, med en helt ok direktavkastning. Men jag tror inte på dessa företag på lång sikt, kommuner och landsting MÅSTE förr eller senare ta tag i sitt arbetsgivaransvar annars kommer det spåra ur på sikt. Just nu används ju bemanningsföretagens personaler i rent linjearbete för dubbla kostnaden mot en anställd för de kan inte hitta någon som vill vara anställd inom landstingen. Detta måste vändas, och det snart. Vad är alternativet, att ALL vård läggs ut på entreprenad?

    ReplyDelete
  11. Anonymous9:40 AM

    Nobina tycker jag är en annan kandidat till din portfölj. Då får du dessutom ett mid cap-bolag, vilket ger viss diversifiering till din large cap-tunga portfölj.
    /Martin

    ReplyDelete
  12. Anonymous9:41 AM

    De har 5-6% direktavkastning.
    /Martin

    ReplyDelete
  13. Anonymous11:00 AM

    Hej miljonären.
    Vad har du för snitt i lådan vad gäller direktavkastning just nu?

    ReplyDelete
  14. Tack för bra kommentarer och förslag på nya bolag. Snittar idag 3,6% direktavkastning. För lågt.

    ReplyDelete
  15. "Unlimited Travel Group har ännu högre utdelning. Bra aktie på sikt också. Folk kommer alltid att resa."

    Är inte så säker på att folk alltid kommer resa. Ett världskrig, en pandemi, ett terrorhot, ett vulkanutbrott kan påverkar resandet.

    Och om resandet växer är det inte säkert att man reser med just UTG's bolag.

    ReplyDelete
  16. Anonymous1:36 PM

    Känns också som att det finns en del amerikanska aktier som är ok läge att fylla på i, trots en hög dollar.. VF Corp tex. Själv hoppas jag på ett tapp för Realty Income framöver. Köper gärna den till 5-6% da igen. Men ibland väntar man för länge..

    ReplyDelete
  17. Anonymous2:11 PM

    Hur ser din köpstrategi ut? Köper du till dagskurs som ger dig en utdelning på tex 5%, eller spelar det mindre roll?

    ReplyDelete
  18. Tor

    Om folk slutar resa så kan jag lova dig att alla aktier kraschar, då kvittar det vad du har!

    Nä det är klart att folk kan välja andra bolag, men jag har läsa alla deras årsredovisningar senare år och jobbar själv i branschen. Jag är inte orolig för Unlimited Travel Group de har många stabila bolag, utan tvekan en lågt värderat aktie. De har bra ekonomi och lär expandera i framtiden

    ReplyDelete
  19. Förstår inte riktigt frågan. Köper aktier för ca 1000 kr per dag när börsen är öppen. Ibland till 3% och ibland till 5% direktavkastning. När jag väljer bolag med 3% är det för att jag tror att de har goda chanser med att öka utdelningen minst 5% om året över tid. Under 3% undviker jag att köpa.

    ReplyDelete
  20. Anonymous3:42 PM

    Alla bolag på Large Cap borde rimligen ha den möjligheten över tid! Vad specifikt gör att du bestämmer dig för ett bolag. Tex för verkstad, varför valde du Sandvik och inte SSAB. Är inte ute efter att såga din strategi, bara genuint nyfiken på hur folk tänker när dom väljer.
    /Aktiemusen

    ReplyDelete
  21. Anonymous3:45 PM

    Okej SSAB var ett dåligt exempel såg jag nu, dom delar juh inte ut något, med du kanske förstår vad jag menar?
    /Aktiemusen

    ReplyDelete
  22. Det är fint när utdelningarna kommer. När jag gick över till en utdelningsstrategi samt slutade fokusera på att köpa och sälja aktier sjönk min stress kring aktieportföljen till i princip noll. Nu fokuserar jag istället på att köpa fina bolag till rimliga priser vilket jag anser är ett genomsnitts PE tal de senaste 10 åren. Svårt att hitta bolag just nu att köpa. Tack för fin inspiration.

    ReplyDelete
  23. Halloj Miljonären!
    Tycker du gör rätt i som funderar på att ta in lite preffar. Är otroligt nöjd med mina innehav då de redan drivit upp kassaflödet. Jag ser till att återinvestera utdelningen jag får lite här och där (nödvändigtvis inte i samma bolag).

    Lyssnade på börspodden och där var det i veckans avsnitt lite snack om preffar faktiskt :) Ett sug skulle man kunna säga.

    ReplyDelete
  24. Hej, jag är Theresa Williams Efter att i relation med Anderson för år, han gjorde slut med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, jag bad honom med allt jag gjort löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre bör kontakta en stavnings caster som kunde hjälpa mig kasta en trollformel för att föra honom tillbaka, men jag är den typ som aldrig trott på stava, hade jag inget annat val än att prova det, jag postade stavnings caster, och han berättade att det var inga problem att allt kommer att bli okej innan tre dagar, att mitt ex kommer att återvända till mig innan tre dagar, kastade han förtrollningen och överraskande i den andra dagen, var det runt 04:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag besvarade samtal och allt han sade var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag gjort löfte om att vem som helst vet jag att ha en relation problem, skulle jag vara till hjälp för personen genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfull spell caster som hjälpt mig med mitt problem. e-post: drogunduspellcaster@gmail.com kan skicka honom om du behöver hans hjälp i din relation eller något annat fall.

    1) Love Spells
    2) förlorad kärlek Spells
    3) skilsmässa Spells
    4) Förbindelse Spells
    5) Bindande Spell.
    6) Breakup Spells
    7) Bannlys en tidigare älskare
    8.) Du vill främjas på kontoret / Lottery spell
    9) vill tillfredsställa din älskare
    Kontakta denna stora man om du har något problem för en hållbar lösning
    genom drogunduspellcaster@gmail.com

    ReplyDelete
  25. God dag var och en, jag är Albert Richard från Vancouver Kanada. Jag har varit i smärtor ända sedan min fru lämnade mig, så denna trogen dag när jag var på nätet jag kom så småningom över några olika vittnesmål om detta spell caster Dr.prince, om hur han har hjälpt så många människor att få sina älskare och trasiga hem tillbaka, jag fick övertygad om alla vittnesmål och omedelbart hans namn är Dr ISIKOLO jag kontaktade honom via hans e-postadress på (isikolosolutionhome@gmail.com) eftersom jag var helt desperat att få min fru tillbaka. Liv utan min fru var en riktig röra för mig och mina barn. Jag ville ha en dramatisk förändring och jag tänkte magi kan vara lösningen. Efter att ha diskuterat upplösning med Dr prins, han berättade att han var på väg att återställa mitt äktenskap tillbaka. Jag kände att han faktiskt kommer att göra min fru att återvända hem och han gjorde! Det är fantastiskt vad denna stora spell caster har gjort för mig, är hans hjälp ovärderliga! Jag vet inte vad jag skulle ha gjort utan Dr.prince han gör sitt jobb så bra han är organiserad och mycket funktionell, jag tror att han är den bästa spell caster jag kan räkna med när det gäller alla typer av pass, var jag golv att hans pass fungerade. Han åtgärda följande problem över hela världen på (1) Få din älskare eller make tillbaka (2) Sjukdom och sjukdom spell (3) Visa stava (4) Pengar spell (5) Lång livslängd spell (6) Välstånd spell (7 ) Skydds spell (8) Arbets spell (9) Att bli en manager spell (10) Werewolfe spell (11) Få din bluff pengarna tillbaka (12) Familjer med stavnings (13) Graviditet spell (14) Freedom spell (15) kärlek stava (16 ) försvinnande spell (17) lånpass (18) Framgång eller passera spell (19) Äktenskap spell (20) lotteri / lotto vinna. Du kan kontakta Dr.prince sant sin e-post på (isikolosolutionhome@gmail.com) du kan också ringa eller WhatsApp honom sann hans telefonnummer på (+2348133261196).

    ReplyDelete
  26. Min uppskattning går till den stora spell caster som har fört tillbaka min make. Det hände när jag kom över olika vittnesmål och uppskattningar andel om den här mannen som heter Dr ISIKOLO här på internet om hur han kastade trollformler för att återförena trasiga relationer, vinnande lotto för olika människor över hela världen. Då bestämde jag mig för att samla är kontakt för mig att nå ut till honom, eftersom jag också möta några problem med min man och det har rivit vår relation isär. så jag gjorde det med motvilja och jag fick ett positivt resultat som var precis allt som en magisk för mig, att jag såg min man kallar min mobiltelefon igen för första gången på 2 år ber för oss att ha ett datum och reda ut saker och ting . nu som jag talar vi är lyckligare än någonsin tidigare. Det är därför jag också tar till Internet för att dela med hela världen mitt vittnesbörd och även att publicera om de goda verk av stor man som Herren serverar vi har använt för att vända min situation runt. och även till dem som har liknande problem på bruten relation, vinnande lotto, fördröja förlossningen, och fördröjnings jobb befordran för att få honom kontaktas på hans direkta e isikolosolutionhome@gmail.com eller via mobilnummer (+2348133261196)

    ReplyDelete
  27. Jag heter Danila, jag är från SVERIGE och jag har varit i relation till min pojkvän i 2 år nu och vi planerade att gifta oss snart och plötsligt lämnade han mig till en annan tjej, jag älskar verkligen den här killen och kan aldrig Föreställ mig mitt liv utan honom. Jag försökte vidare allt mitt bästa för att få honom tillbaka, men all min insats för att få honom tillbaka i mitt liv fungerade inte. Det var på denna trofasta dag, jag kom över några kommentarer på en hemsida om den här stora stavningskraven kallad Dr ISIKOLO, så många personer hävdade att han hjälper dem att förnya sitt förhållande och ta tillbaka sin ex, jag var tvungen att kontakta honom för att han var Mitt sista hopp. Jag kontaktade honom genom hans email och han försäkrade mig om att min pojkvän kommer att lämna den andra tjejen och komma tillbaka till mig och det var en mycket stor överraskning att se min pojkvän komma tillbaka till mig efter fem dagar. Jag är så väldigt glad idag att han kom tillbaka till mig och jag uppnådde detta med hjälp av präst Ralph, och jag rådgör om du behöver hans hjälp också, du kan maila honom på hans direkta email isikolosolutionhome@gmail.com eller hans direkta linje +2348133261196.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vittnesbörd om mitt liv var en nybörjare i livet när jag förlorade min första graviditet. Jag trodde att det var en ansträngning men de fortsätter att inträffa, en dag var jag tvungen att gå till checkup och doktorn sa att det var som ett resultat av fibroid som jag inte kan Bli gravid om jag inte skulle gå till operationen, men det skulle bli 50 till 50, så jag var rädd att det skulle vara svårt för mig så jag var tvungen att kontakta Dr Isikolo, som jag träffade hans kontakt online från ett vittnesbörd om någon som Han har givit hjälp till att bli gravid och gå genom de ursprungliga örterna från DR.ISIKOLO (isikolosolutionhome@gmail.com eller call / whatapp +2348133261196.) Som jag använde i 2 månader så satte jag en stark tro på att det var överallt, Jag var tvungen att gå till medicinsk checkup och bekräfta att den var borta, vilken stor glädje, så nu svårt att tro att inte allt gräs är falskt mot Gud och DR. Örter jag botade på den fibroid Nu bär jag min baby i min hand medan jag sjunger en vittnesmål. Det (isikolosolutionhome@gmail.com) email om du har några problem du kan maila det nu ..

      (1) Om du vill ha din ex tillbaka.
      (2) om du vill bota din herpes
      (3) Vill du bli befordrad på ditt kontor.
      (4) Vill du att kvinnor / män ska springa snabbare.
      (5) Om du vill ha ett barn.
      (6) Du vill vara rik.
      (7) Vill du knyta din man / fru till din för alltid.
      (8) Om du alltid har mardrömmar
      (9) om du vill bota cancer.
      (10) Om du vill bota hiv också.

      Kontakta dr Isikolo nu för hans hjälp också isikolosolutionhome@gmail.com eller ring / whatapp +2348133261196.

      Delete
  28. Anonymous7:05 AM

    Mitt liv är vackert på grund av dig Mein Helfer. Ordna dig i mitt liv som ett ljus i mörkret. Du visade mig troens mening med dina ord. Jag vet även när jag grät hela dagen och tänkte på hur du blir bra du sov inte du var kära för mig. Jag kontaktade Dr Itua växtbaserade centrum i västra Afrika. En vän av mig här i Hamburg är hon också från Afrika. Hon berättade om Afrika-örter men var nervös för det. Jag är verkligen rädd när den kommer till afrikan eftersom jag hörde alldeles av fiend saker om dem på grund av min kristendom, ber jag till Gud för riktning, jag tar det djärva steget och kontaktar honom på e-post och sedan flytta till whatsapp frågar han om jag kan komma över för behandlingen eller vill ha en leverans, sa jag jag vill träffa honom Jag köper 2ways biljett ner till Afrika för att träffa Dr Itua, jag åkte dit och jag var mållös Av människor jag såg där. Patenta, sjuka människor. Det Itua är en gud skickad till världen, jag berättade för min pastor om vad som är med, Pastor Bill Scheer Vi har en underbart Real Battle with Spirit Och Flesh.worship samma kväll, Han ber för mig och ber mig att leda, jag tillbringade 2 veckor och 2 dagar i Afrika i Dr Itua Herbal Home, Efter behandlingen frågar han mig att träffa sin sjuksköterska för HIV test när jag gjorde det var negativt , Frågar jag slutligen min vän att ta mig till andra närliggande sjukhus när jag kom dit det var negativt. Jag var överväldigad M med resultatet, men glad i mig. Vi gick till Dr Itua, jag tackar honom men jag förklarar för honom att jag inte har tillräckligt med att visa min uppfattning han förstår min situation men lovar honom att vittna om hans goda arbete. Tacka gud för min kära vän Emma Jag vet att hon kanske läser detta just nu, jag vill säga tack. Och ett stort tack till Dr Itua Herbal Center. Han gav mig sin kalender som jag placerar på min vägg i mitt hus. Dr Itua kan också bota följande diagnos ... Cancer, Hiv, Herpes, hepatit B, leverinflammatorisk, Diabetis, Du kan kontakta honom på e-post eller whatsapp, @ .. drituaherbalcenter @ gmail.com, telefonnummer .. + 2348149277967 .. Han är trevlig Doc, Prata med honom snyggt. Jag är säker på att han också kommer att lyssna på dig.

    ReplyDelete

  29. Colorectal cancer, cancer of the large intestine, is the fourth most common cancer in North America. Many cases of colorectal cancer are associated with low levels of physical activity and with diets that are low in fruits and vegetables. Individuals with a family history of the disease have a higher risk. I crumble with this disease for 5 years also with a lot of scaring thought in my head because i was just waiting for death every day of my life until My Son came to me in the hospital explaining to me that he has find a herbal healer from Nigeria to cure my Colo-Rectal Cancer,I was so shocked with the ideal also i was excited inside of me.My son asked me to let us give him a try because we have really heard a lot of scammer pretending to cure all sort of diseases with herbal medicine and some of them never get a positive result at the end of it all but we was very confident on this herbal doctor,like i said we give him a try and he sent me a herbal medicine to drink for three weeks, Sincerely I'm telling you today I' alive and healthy no more laying on sick bed,No more Colo-Rectal Cancer.I'm sharing this testimony on here for people who are sick to contact this Wonderful man,His name is Dr Itua.And His contact Whatsapp_+2348149277967____Email_drituaherbalcenter@gmail.com.
    He can cure those diseases like:
    Bladder cancer
    Breast cancer
    Colorectal cancer
    Kidney cancer
    Leukemia
    Lung cancer
    Non-Hodgkin lymphoma
    Prostate cancer
    Skin cancer
    Uterine cancer
    Hiv/Aids
    Herpes
    Hepatits
    Love Spell
    Diabetes

    ReplyDelete
  30. Jag är glada över att dela detta vittnesmål, jag fick tre år sedan diagnosen fibroid och komplicerad endetrios. Mitt medicinska tillstånd var hjärtbrustet eftersom det orsakade min menstruationskramper, uppblåsthet före menstruationsperioder, lägre buktryck som resulterade i tunga perioder. Jag underkastades olika mediciner av min läkare för behandling som koenzym Q10, ibuprofen, Danazol och många fler. Trots mitt besök hos flera läkare blev min hälsa inte bättre, allt de kunde säga var operation. I början av att ge upp gick jag åt internet för att leta efter en behandling åtminstone. Men jag hittade ett botemedel istället. På internet läste jag ett vittnesbörd om en dam som hade Fibroid. Hon delade en e-postadress till läkaren. Lyckligtvis tycktes allt vara okej efter att jag tog växtmedicinen. Jag önskar att jag kunde säga att det är slutet på det eftersom jag inte har haft några symtom sedan dess.
    Utsätt inte dig för mer fara, använd ett växtbaserat botemedel som är säkert och effektivt. Om du är intresserad kontakta honom via e-postadress DRLEETU99@gmail.com. eller +8615802318178 via whatsapp.

    ReplyDelete
  31. Jag är glada över att dela detta vittnesmål, jag fick tre år sedan diagnosen fibroid och komplicerad endetrios. Mitt medicinska tillstånd var hjärtbrustet eftersom det orsakade min menstruationskramper, uppblåsthet före menstruationsperioder, lägre buktryck som resulterade i tunga perioder. Jag underkastades olika mediciner av min läkare för behandling som koenzym Q10, ibuprofen, Danazol och många fler. Trots mitt besök hos flera läkare blev min hälsa inte bättre, allt de kunde säga var operation. I början av att ge upp gick jag åt internet för att leta efter en behandling åtminstone. Men jag hittade ett botemedel istället. På internet läste jag ett vittnesbörd om en dam som hade Fibroid. Hon delade en e-postadress till läkaren. Lyckligtvis tycktes allt vara okej efter att jag tog växtmedicinen. Jag önskar att jag kunde säga att det är slutet på det eftersom jag inte har haft några symtom sedan dess.
    Utsätt inte dig för mer fara, använd ett växtbaserat botemedel som är säkert och effektivt. Om du är intresserad kontakta honom via e-postadress DRLEETU99@gmail.com. eller +8615802318178 via whatsapp.

    ReplyDelete
  32. Hej tittare, jag är Nelson och håller på att dela mitt vittnesmål här, min mamma introducerade mig för Great Baba Ogbogo när hon upptäckte att jag inte kunde få min fru gravid efter 3 år av vårt äktenskap. Sedan förde dessa så mycket problem i mitt äktenskap och ledde till en skilsmässa. hon sa, han är mycket andlig och kan få min fru att återvända till mig i glädje och vi kan få barn tillsammans. Till att börja med tvivlade jag inte förrän jag kontaktade honom och sedan kastade mäktiga trollformler på mig och fick min fru att återvända till mig efter att ha gjort det som begärdes av mig och det behövande. Nu är vi också nöjda med vackra barn. Redan från dagen arbetade Great BaBa Ogbogo för mig och löste mina problem. Jag gjorde ett starkt löfte om att så länge jag lever, jag kommer att fortsätta att vittna om godheten i hans stora verk, och för de där ute som står inför förhållanden och äktenskapliga svårigheter ska snabbt kontakta honom och bli en lycklig vittnesbörd som jag. Jag släpper hans kontakt här, e-post: greatbabaogbogotemple@gmail.com eller hans WhatsApp-nummer. +447440557868 ...

    Han fick min ex fru att återvända till mig i glädje

    Han botade mig från en impotent man till en riktig man.

    ReplyDelete