Wednesday, August 17, 2016

Köpte lite JNJ

Då jag gör köp nästan varje dag numera kommer jag inte redovisa köpen i blogginlägg särskilt ofta. Jag siktar istället på att uppdatera listan på antalet aktier ute till höger ungefär en gång i veckan.

Men när jag gör ett lite större köp än det dagliga 1000 kr köpet kan det kanske vara intressant att nämna i ett inlägg ibland. Idag köpte jag tex JNJ och då minicourtaget då är 1 dollar istället för 1 kr slog jag till på ett lite större belopp. Kursen blev strax över $120 efter några dagars nedgång.

JNJ med sina urstarka finanser och stabila utdelning som höjs varje år är ett bolag som jag vill vikta tungt. Runt 10% är målet. Hade turen att göra de första lite större köpet på strax över 90 dollar. Så snittkursen är fortfarande fin även om den höjs för varje nytt köp.

1 comment:

  1. Väldigt fint bolag som står väldigt högt upp på min önskelista. Har mer eller mindre bestämt mig för att att plocka in det i portföljen trots det höga priset. Man får det man betalar för tror jag i det här fallet, kvalite!:)

    MvH Pengaregn

    ReplyDelete