Sunday, October 02, 2016

Kick off i helgen

För tredje året i rad kör jag och min fru (fast det är första gången hon är fru och inte sambo) kick off-helg. Där vi går igenom ekonomi, planer närmaste året och mål och planer på längre sikt. Sånt man givetvis pratar om lite till vardags också men blir lite mer struktur när man har ett riktigt möte och tidigare års protokoll som underlag.

Vi körde lite uppdelat med det rent ekonomiska i fredags och övrigt igår lördag. Tog väl en dryg timme per dag. Väldigt kul och givande att tvingas sätta ord och motivera saker man kanske går och tänker på ibland.

Årlig kick off rekommenderas för alla som har familj och vill styra sitt liv i någon riktning och inte bara ta dagen som den kommer.

7 comments:

  1. Rolig idé - och så seriöst med protokoll och allt :-)

    ReplyDelete
  2. Anonymous1:26 PM

    Det här är en riktigt bra idé. Jag gör detsamma den första varje månad, summerar den förra månaden och sätter upp kortsiktiga, samt justerar långsiktiga, mål inför den kommande månaden. Det ger så mycket mer att arbeta emot ett uppsatt mål!

    ReplyDelete
  3. Anonymous:
    Om ni gör det varje månad är det inte någon kick-off. Snarare ett kvartsamtal.

    ReplyDelete
  4. Anonymous8:48 AM

    Spännande. Vi har sedan jag var liten haft sk Familjeråd där varandras beteenden, framtida aktiviteter och annat har resonerats kring. Däremot inte haft så mycket utrymme för det ekonomiska. Har du lust att redovisa protokollet? Om inte så i alla fall punkterna/rubrikerna så man kan få någon form av mall för ens egna del.

    ReplyDelete
  5. Jag hade också varit intresserad av protokollet/punkterna!

    ReplyDelete
  6. Så där gör vi också även om checklistan är informell och protokollet blir en överenskommelse. Som kan leda till en plan. Som sedan eventuellt leder till beslut.

    ReplyDelete
  7. Jävligt bra grej! Den kommer jag plagiera. Tack för tipset!

    ReplyDelete