Sunday, January 21, 2007

fondutvecklingen början av 2007

2006 var ju ett fantastiskt år för börserna på de flesta håll i världen vilket också gjorde att mina fonder ökade väldigt bra i värde. Avslutningen på året var också mycket stark. Hur har då 2007 inletts för mina fonder?.

Indienfond + 4,0%
Japanfond + 3,0%
Kinafond + 2,2%
Sverigefond +1,7%
Rysslandsfond -3,3%

Totalt innebär detta ett plus på ca 2% för mitt fondinnehav under årets 3 första veckor. Frågan är om vintern har kommit på allvar nu så kanske det kommer leda till ett lite högre oljepris med uppgång i Ryssland som följd.

4 comments:

  1. Anonymous9:07 AM

    Hej, jag skulle vilja komma i kontakt med dig för ett reportage. maila mig på farid.madje@aftonbladet.se

    ReplyDelete
  2. Ser framemot reportaget :)

    ReplyDelete
  3. Verkar som min person är intressant. Fick först förfrågan om en dokumentärfilm och nu reportage i aftonbladet. Jag vill helst hålla en lite låg profil med tanke på att jag inte direkt skyltar med min "hobby" på jobbet och för alla i omgivningen. Men det kanske inte behöver vara mittuppslag med bild?

    ReplyDelete
  4. Anonymous6:58 PM

    en reportage är ju givet, dock inte förren miljon är nådd eller?
    Måste säga att det är riktigt kul att läsa din blogg, vet inte varför men är skönt underhållande.

    Lycka till

    johannesnk@brikks.com

    ReplyDelete