Wednesday, January 10, 2007

Bra dag trots svängig börs

Återigen blev det ett par timmars övertid på jobbet. Kom inte hem föränn vid kl 20.00, tryckte i mig en snabb middag bestående av lite microvärmda pannkakor + 1 morot + 1 halv paprika.

Fick sen ett kraftigt sug av att dra in lite pengar så jag tänkte lite på hur det skulle gå till. Kom på att jag skrivit och skojat mycket om det här med att samla burkar så tänkte prova hur svårt det egentligen är. Har nog inte gjort det sen jag gick på lågstadiet ungefär. Var ute och gick och tog lite frisk luft med en plastpåse i handen. När jag passerade en papperkorg eller parkbänk så tog jag mig en titt. Resultatet blev 4 st 5dl petflaskor och 8 öl/läskburkar. Dvs ca 10 kr, eller en normal snålmånadsmiddag.

Motivationen är på topp!

3 comments:

  1. Anonymous12:33 PM

    Haha, vad roligt att läsa! Det är kul att du är så målinriktad och fokuserad. Jag känner igen beteendet vad gäller fysiska prestationer, när man nästan gör vad som helst för att uppnå sitt mål. Träning går före allt, det är en sensationell känsla! :)

    ReplyDelete
  2. Anonymous2:53 PM

    Vad jobbar du med? Du verkar kunna trycka in övertid när du känner för det.

    Det kan ju iofs jag också göra, men eftersom jag är egenföretagare så innebär det bara att jag får mer gjort - och på sikt mer pengar. Men inget mätbart på kort tid.

    ReplyDelete
  3. Jag jobbar på "ett vanligt kontor", vill vara lite anonym så tänker inte berätta vilket företag.

    Vi har 40 timmars arbetsvecka med flextid, men kan under vissa perioder där det är väldigt mycket att göra jobba över och då få extra betalt för det. Nu under januari är det väldigt mycket jobb så då finns nästan obegränsad möjlighet till övertid. Det kan dröja innan det blir så igen.

    ReplyDelete