Thursday, March 22, 2018

Uppesittarkväll kl 20.00

Här kommer länken till Uppesittarkväll som börjar kl 20.00 idag. Temat ska vara gaming och amerikanska småbolag. Det ska bli kul!



Dagens nedgång på börsen kom lägligt för min del. Jag har varit i valet och kvalet om jag ska köpa lite aktier senaste veckan men tänkte att jag väntar till fredag efter uppesittarkvällen så får jag lite riktig känsla. Jag får ju ingen lön längre, så jag hade lika gärna kunnat köpa för några dagar sen.

Men det passar ju då bra att jag kanske kan köpa någon procent billigare imorgon än om jag hade köpt igår. Nu kommer köpet imorgon bara motsvara drygt 0,1% av portföljens totala värde. Så självklart spelar det absolut ingen roll om jag köper 2% dyrare eller billigare. Men man får ju låtsas att det spelar roll.

1 comment: