Wednesday, March 21, 2018

#Uppesittarkväll imorgon

Imorgon torsdag är det dags för #Uppesittarkväll igen. Andra gången i nya tappningen i EFN:s regi. Första avsnittet gav verkligen förhoppning om att det här kan bli riktigt bra. Jag hoppas dock att kopplingen till den kommande lönen och sparandet blir lite starkare än första programmet.

För mig blev Uppesittarkväll i gamla tappningen en rätt central del i mitt sista år på jobbet. Och då pratar jag egentligen inte bara om programmet utan om hela företeelsen. Vetskapen om att ny lön är på väg in (en månad mindre kvar till friheten), programmet, Twitterflödet och gemenskapen. Det var verkligen en glädjens kväll varje månad.

Även om jag njuter av att äntligen vara fri nu så fanns det en viss charm i att vara i mitt i resan också. Kämpa och se målet i horisonten.

Då jag får lite mer utdelning än beräknat i år, gjort några timmars jobb i min firma och inte budgeterat med någon reklamintäkt på bloggen så kommer jag kunna köpa lite aktier. Och jag planerar nu att göra köpet på fredag för att ge mig själv den rätta känslan framför Uppesittarkväll imorgon. Det ska bli kul även om köpet blir avsevärt mindre än på den tiden jag hade en lön som jag sparade 25.000 i månaden av.

Ni som läser bloggen på datorn ser att det saknas ett gäng aktier i förhållande till målsättningen där ute till höger. Så blir ett myrsteg i den riktningen.

8 comments:

  1. Anonymous8:27 AM

    Det lär väl bli 10 st Volvo?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Så skulle man kunna tänka. Men de där 150 Investor som saknas stör mig mer. Även om det vore skönt att höra klart ett bolag till som med ditt förslag.

      Delete
    2. Volvo känns mycket dyrare än Investor, högre risk. På lång sikt sätter jag Investor klart före idag.

      Delete
  2. Jag har inte själv sett/hört det här programmet än. Vart hittar man det?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag lägger upp en länk här imorgon. Men det börjar kl 20 och bör gå att hitta på EFN.se eller om man söker på Youtube.

      Delete
    2. Här är länken https://youtu.be/6xvDaXwEtrQ

      Delete
  3. Anonymous7:57 AM

    Har du tankar kring bunkring av förbrukningsartiklar och mat när det befinner sig på extra pris? Säg att det är köttfärs eller toapapper som man har ett pris mycket bättre än vad det brukar vara när det är nedsatt. Hur går dina tankar kring hur mycket som är försvarbart att bunkra upp?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saker som förbrukas inom närmaste halvåret är bara att bunkra tycker jag. Om man har plats för det. Frys är vår begränsning när det kommer till viss mat.

      En fara kan vara att bunkra onödig grejer som man egentligen inte behöver. De flesta äter nog mer chips, glass och godis om det finns en massa sånt hemma. Men man går nog inte mer på toa för att det finns 100 rullar på lager.

      Allt beror ju på hur bra pris det är också. Extra biltur till butik med extrapris på enstaka vara lönar sig sällan.

      Delete