Wednesday, April 18, 2007

Tänk om man hade velat bli kändis...

Synd att jag inte har några större ambitioner att bli kändis utan snarare försöker hålla en ganska låg profil. Inte många av mina vänner och kollegor som faktiskt inser hur snålt jag lever (att jag är sparsam märker nog alla däremot). Eftersom jag inte tror det skulle gynna min karriär och möjlighet att bli miljonär att skylta med min hobby har jag valt att tacka nej till alla offentliga uppträdanden. Chanserna har dock funnits, mailboxen formligen väller över av förfrågningar... Här följer ett par exempel.

------------

Hej!
Jag jobbar med ett radioprogram, Karlavagnen, som sänds sen kvällstid varje vardag. Det går ut på att vi har ett ämne för kvällen o ber folk ringa in till oss o pratat med programledaren om sina erfarenheter av ämnet. Vi sänder 21.40 till midnatt.
Idag, tisdag, ska det handlaa om pengar, om att spara och slösa, om vad man använder pengarna till, om förhållandet till pengar.
Jag brukar förbereda ett par samtal och surfade runt lite. Hamnade på din blogg. Och tycker att det skulle vara riktigt roligt om du vill vara med i kväll!
Du kan väl antingen maila tillbaka att du inte är intresserad eller inte har tid (helst inte) eller maila ett telnummer där jag kan ringa dig nu under eftermiddagen så kan vi prata om det (helst..)
Hälsningar
Ragnhild
producent Karlavagnen i Luleå

------------

Hej,

Jag heter Rebecca och jobbar med research på Titan Television, ett produktionsbolag i Stockholm.

Vi producerar en dokumentärserie där ett av höstens program ska handla om personer som gör allt för att bli rika och går över stock och sten. Eventuellt lite tendens till att vara en gold digger...

Jag hittade din blogg på nätet och är nyfiken varför du bloggar om att bli miljonär innan 30? hur du tänkte göra? och varför?

Det vore toppen om du hörde av dig till mig snarast på mail eller telefon.

Med vänlig hälsning
Rebecca R
08-xxxx xxx xxx
TITAN TELEVISION
Rebecca Rusz

-------------

Hej. Vill du vara med i en dokumentärfilm om Sverige? Jag är frilansare och gör en film för SVT om hur det ser ut ute i vardagen i vårt land. Jag följer olika människor i olika situationer som på något vis kan spegla ett alltmer mångfasetterat Sverige. Från norr till söder, gamla som unga. Det kommer att bli en mosaik av olika tankar och betraktelser kring våra liv. Inspelningen kommer att pågå under ett år från nu, så om något tillfälle passar bättre än annat så finns det möjlighet att avvakta och vänta in det. Om du är intresserad att veta mer så mejla mig på: xxxx@bredband.net.Om inte annat så lycka till på din färd.

11 comments:

  1. Anonymous11:32 AM

    Försöker du ta livet av alla fattiga (oekonomiska) kändis wannabees? Det här är ren ondska.

    ReplyDelete
  2. Anonymous1:20 PM

    du får ge dom en priside" så att du får lite att tänka på.

    ReplyDelete
  3. Anonymous5:38 PM

    Kändisar brukar kunna dra in rätt mycket pr-pengar. Tänk över det där lite mer.

    ReplyDelete
  4. Du är klok, jag håller inte med den sistnämnda om att kändisar drar in PR-pengar bara på att vara kända.

    ReplyDelete
  5. Kanske Paris Hilton iofs. Plus att det inte verkar så roligt att bara "vara känd", då ska det komma med något väldigt roligt jobb eller väldigt bra betalning för att det ska vara värt det enligt mig.

    ReplyDelete
  6. Anonymous8:16 PM

    Jag är nog beredd att hålla med om att det skulle bli svårare att lyckas med att nå ditt mål om du var med. Karlavagnen känns som det mest seriösa förslaget, men antagligen det som har minst ekonomisk potential. I så fall vore det nog bättre att höra av sig till en tidning som privata affärer för att få skriva (helst anonyma, antar jag) krönikor med tips åt andra. Det kanske skulle generera en del trafik till din sida.

    ReplyDelete
  7. Det skulle kunna leda till en massa nya besökare och lite klick på reklamen. Men det är väl bortglömt dagen efter.

    Ingen har någonsin hört av sig till mig om min blogg och tur är väl det. Jag vill verkligen inte att till exempel alla på jobbet ska börja snacka om vilken galning jag är.

    Förresten, jag hittade 2,50 bakom tvättmaskinen i tvättstugan förut ikväll. Bonus!

    ReplyDelete
  8. Anonymous11:32 PM

    Måste ta och säga att jag gillar verkligen att följa din blogg, hämtar min inspiration härifrån ;) Har själv börjat ta tag i mitt sparande efter att ha läst om din färd här. Gav mig själv på att skriva en blogg, håller tyvärr inte samma standard som dig. Dock försöker jag att bättra mig hela tiden. Fortsätt att skriva!

    Ta gärna en titt på min blogg och kom med nått tips, det skulle uppskattas.

    Mvh Kristian

    ReplyDelete
  9. Anonymous9:58 AM

    Har varit med om lite liknande saker, blivit kontaktad av både tv och tidningar. Radio har dock ännu inte hört av sig. :P

    Till skillnad från dig skulle jag dock eventuellt kunna tänka mig att medverka, men ännu har inget erbjudande kännts tillräckligt intressant och relevant.

    Största var väl när svt citerade mig, men det gjorde dom dock utan att fråga först så där hade jag inte möjlighet att påverka hehe.

    ReplyDelete
  10. Jag tycker att du ska försöka att utnyttja de erbjudanden du får till att gynna din ekonomiska situation.

    ReplyDelete
  11. Anonymous7:16 PM

    jag tror att pr kan gynna din väg till miljonen. extrajobb och uppärksahet till bollgen drar in pengar och även om målet inte är att bli känd så akn de vara bra.

    ReplyDelete