Monday, April 30, 2007

Tankat hem tusenbröder

Fick syn på säsong 1 av tusenbröder på nätet och tankade genast hem de 5 avsnitten. Såg inte alla när säsong 1 gick för 5-6 år sen, utan fastnade för serien först under säsong 2.

Har nu sett 2 första avsnitten. En stilstudie i hur det kan gå när lever över sina tillgångar och vilka följder "det ordnar sig-mentaliteten" kan få. Nästan som en parodi på hur vissa lever när de fått igång målarfirman och åker och storhandlar upp företagets pengar privat.

5 comments:

  1. Anonymous8:47 PM

    Varför laddar du inte bara hem filmen eller är inte det samma?

    ReplyDelete
  2. Säsong 1 tror jag inte finns som film. Säsong 3 tycker jag är mycket bättre som serie än filmen.

    ReplyDelete
  3. Anonymous2:26 AM

    Hur ser ditt fondinnehav ut för närvarande? Hur mycket pengar och i vilka fonder?

    ReplyDelete
  4. Jag har för tillfället ca 200.000 i fonder. Drygt 100 i aktiefonder och resten i räntefonder.

    Aktiefonderna är fördelade i storleksorning sverige, kina/hongkong, ryssland, indien, japan.

    Ungefär hälften av aktiefonderna är i Nordeas fonder inom ovanstående regioner. Där åker månadssparandet in. Har också lite mer fasta placeringar som jag inte ändrar runt så mycket som i månadssparandet i andra bolag än nordea. Men i samma länder och regioner som med månadssparandet.

    I PPM har jag följande fonder: Carlson Asian Small Cap, MLIIF New Energy Fund, Baring Hong Kong Kina och Simplicity Nya Europa

    ReplyDelete
  5. Anonymous1:27 AM

    Tack för ditt svar!

    ReplyDelete