Tuesday, April 17, 2007

PPM

Har haft bra flyt i PPM-fonderna nu på slutet. Ligger 20% upp i år vilket spöar mina andra fonder med ganska god marginal.

Carlson Asian Small Cap, MLIIF New Energy Fund, Baring Hong Kong Kina och Simplicity Nya Europa är den nuvarande portföljen.

I flickvännens PPM köpte jag in Baring Hong Kong för en dryg månad sedan vilket gör att även hon ligger runt 15% plus i år. Har inte gett mig på hennes PPM från början. Men nu känns det som vi ändå kommer hänga ihop till pension så då känns det lättare att styra över hennes framtid. Hon har inte så mycket PPM-pengar än då hon inte jobbat så mycket.

3 comments:

  1. Anonymous11:06 AM

    PPM är ett väldigt bra ställe att börja träna på att investera i fonder. För de flesta finns det inte jättemycket pengar där än, och om man gör ett mindre lyckat fondval gör det inte så mycket.

    Själv har jag faktiskt valt att flytta över en stor del av mina PPM-pengar till Avanza Zero. Indexfonden utan avgifter startade i maj 2006 och har på mindre än ett år gått upp med 43%!

    ReplyDelete
  2. Jag byte ut alla mina PPM-fonder mot Kina i mitten av februari, dvs i princip högst uppe på toppen innan det lilla raset. Men det är roligare när det rör på sig. :)

    ReplyDelete
  3. Anonymous4:20 PM

    Riskspridning Snåljåp, riskspridning.

    Fast & andra sidan kommer kineserna ändå ha tagit över när 80-talisterna går i pension så långsiktigt är det helt rätt.

    ReplyDelete