Saturday, April 28, 2007

Pa vag hem igen

Efter 36 timmar utanfor landets granser ar jag pa en flygplats pa vag tillbaka hem till Sverige igen. Har gatt valdigt bra hela veckan att leva snalt. Minst 50% av maltiderna har varit gratis.

Gardagen blev det inte lika mycket jobb och dar marktes ganska tydlig skillnad pa mig och min kollega. Skulle uppskatta att han gjorde slut pa 100 euro och jag pa 2,50m (plus internetkostanden som jag tar pa jobbet da jag var tvungen att kolla av webmailen till jobbet).

Han kopte presenter, glass, middag ute, tidning, ol. Jag satt och jobbade lite pa hotellrummet (aven om jag inte fick igang internet pa min barbara dator fick jag mycket gjort) och at mig sa matt pa lunchbuffen att jag klarade mig pa en macka pa kvallen.

8 comments:

  1. Anonymous7:08 PM

    Först vill jag säga att din blogg är av den mer intressanta sorten, kul att läsa något som verkligen har ett mål, en mening.

    Nu är jag bara nyfiken på en sak, får du tillbaka på skatten eller är du med i den återbetalningsskyldiga skaran? Tror väl på det första men man kan aldrig vara säker :)

    Jag vill önska dig en trevlig helg,

    Mvh Pia

    ReplyDelete
  2. Anonymous9:00 PM

    Prenumerera på ditt RSS-flöde och tycker att det är väldigt intressant att följa din väg till miljonen. Har också satt upp ett ekonomiskt mål som jag jobbar mot och din strävan sporrar mig att spänna bågen ännu mer . Tack för ditt bloggande och lycka till med ökade inkomster och mindre utgifter!

    ReplyDelete
  3. Anonymous12:33 AM

    Har suttit och lett här nu en bra stund. Du är grym! Snacka om fokus. Vad gör du när du nått målet? Du kanske har blivit helt snålfixerad och slutar som en gubbe med femtio mille i madrassen en vacker dag..:) GO GO GO!

    ReplyDelete
  4. Anonymous12:51 AM

    Hur gör du för att uppvakta din flickvän? Det mesta som tjejer uppskattar kostar lite pengar, menar inte diamantringar osv..Men en blomsterkvast, favoritchoklad, eller den toksnygga tröjan eller skorna hon sett.. (Vad jag har förstått så är hon mer eller mindre med och stöttar dig i ditt sparande) Kan du inte lägga upp bra och billiga recept som ni använder er av till matlådorna och tex skriva ut vart ni har köpt ingr. om det varit "extra pris" osv?

    ReplyDelete
  5. Anonymous11:56 AM

    Tänkte bara höra vad du ger/gör för din tjej när hon fyller år eller liknande?

    ReplyDelete
  6. Anonymous4:01 PM

    Ett rejält kn*ll kostar väl inte några pengar? Så det gissar jag på att han ger henne.

    ReplyDelete
  7. Tack för alla positiva kommentarer. Min tjej stödjer mitt sparande och förstår att hon inte kan få så dyra presenter.

    ReplyDelete
  8. Anonymous9:03 PM

    Vilken tur att du har hittat en sådan förstående flickvän.

    Har du kommit hem ännu? Jag vill ha uppdatering.

    ReplyDelete