Monday, January 04, 2016

Dubbelköp idag

Idag blev det köp av både H&M och Atlas Copco. Köpte för 50.000 kr styck till kurs 288 för H&M samt 188 för Atlas. Väldigt nära köp i Telia också där jag har nästa köpkurs satt till 40 kr (den stängde på dagslägsta 40,19 kr).

Det gör att jag avvaktar lite med Johnsson & Johnsson även om jag gärna fyller på där under 100 dollar. Men har ju bestämt att göra max 3 köp x 50.000 per månad så vågade inte trycka på köpknappen även för Johnsson idag.

Utdelningsportföljen börjar ta form...

17 comments:

  1. Väntar själv på överföring från min bank till min aktiedepå för att köpa H&M lite surt att behöva vänta ifall det vänder imorgon.
    Hur gör du miljonär innan 30 har du pengar liggandes i depån och för över till din isk/kfapitalförsäkring ?

    ReplyDelete
  2. Har pengar på sparkonto på Avanza. Så överföringen till KF går på 1 sekund.

    Ibland har jag lite pengar liggande i KF om jag fört över och lagt en köporder som inte gick igenom. Men planen är att inte ha några pengar där utan föra över från sparkontot inför varje köp.

    ReplyDelete
  3. Hade varit fint med en "portfölj"-flik nu där du uppdaterar antalen efter varje köp! Likt den sammanställningen du hade med antal idag och målantal. Kanske också ha en summering med förväntad 12 månaders rullande utdelning, vad tror du om det?

    Tack för en inspirerande blogg, du kommer att mål dina mål med din målmedvetenhet!

    ReplyDelete
  4. Om jag visste hur man gör en flik skulle jag absolut kunna tänka mig det.

    ReplyDelete
  5. Gjorde en grej ute till höger nu tills vidare. Kan ev utvecklas något i framtiden ;-)

    ReplyDelete
  6. Vad har du för ränta på sparkontot?
    Kör själv nordnet får kolla upp ifall de har något intressant konto brukar ha lite på sevenday just nu 0,85% men som sagt bättre på ett ställe

    ReplyDelete
  7. Anonymous12:40 AM

    Hur går det med Rysslandsfonden? Vid vilken kurs ämnar du sälja? Tänker att det kan bli jobbigt om du vill in på svenska börsen och även den ryska sjunker så att du inte blir av med fonden.

    ReplyDelete
  8. Figge: Du behöver ju inte ha allt på ett ställe. Men tillräckligt för att kunna föra över snabbt om du vill köpa.

    Rysslandsfonderna går inget vidare just nu. Står runt 42 kr. Snittköp 39, har sålt runt 50 i två omgångar. Tanken är att månadsspara under 40 och sälja 10-15% på 50 (vilket jag alltså gjort två gånger). Fortsätter vi över 50 skulle jag tro att jag sålt allt strax efter 60.

    ReplyDelete
  9. Kan tyvärr heller inget om hur man gör en flik, men detta gick lika bra:) Tack!

    ReplyDelete
  10. Det vore kul om du visade upp din portfölj med detta verktyg: http://z2036.blogspot.se/2014/12/nytt-verktyg-mina-utdelningar.html
    Det går ganska snabbt att sätta upp med dina siffror!

    Passar på att tacka för en bra blogg som jag har följt i flera år. :)

    ReplyDelete
  11. Anonymous12:07 PM

    Is it OK if I comment in English? I am not too good in Swedish.

    I like you showing the investments you are having thus giving us an update all the time.

    Are you worried about the bear trend starting now? Do you have a strategi if the trend is bearish?

    Thanks for a consistent, honest and humourous sharing of your plans.

    ReplyDelete
  12. Avanza har ju direktöverföring sedan en tid - pengarna är på kontot inom en minut eller två från bankkontot. Har själv utnyttjat funktionen i morse då jag köpte på mig ICA. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kostar det något att göra en sån överflring ?

      Delete
  13. Ska se om jag kan redovisa aktier och utdelningar på bättre sätt framöver.

    990.000 in cash and 25.000 in new savings every month makes me well prepared for a bear trend. I can buy stocks for 100.000-150.000 each month for almost a year, so lower prices are good for me.

    ReplyDelete
  14. Tonton8:03 AM

    Hej,

    Vad har du för GAV på dina akiter?

    ReplyDelete
  15. Anonymous9:48 AM

    Så nu har du ännu fler TeliaSonera då de handlas under din köpnivå på 40:- ?

    ReplyDelete
  16. Redan köpt för min maxgräns 150.000 i januari så fick stå över Telia för tillfället. Valde Industrivärden istället.

    Ligger Telia kvar under 40 vid månadsskiftet ligger den bra till för kommande köp.

    ReplyDelete