Saturday, June 09, 2007

Stor jackpot på V75

Är ingen rutinerad storspelare men bör inte spelvärdet vara ganska stort på V75 när det är dubbel jackpot som idag? Normalt sett tror jag runt 65% av insatsen går tillbaka till spelarna på V75 och när det som idag förs över 10-tals miljoner från förra veckan bör väl återbetalningen till spelarna vara rätt nära 100%?

Visserligen går väl omsättningen upp också när det är jackpot vilket gör att betydelsen av de tillförda miljonerna minskar något.

Frågan är om man ska offra 2-300 av nästa månads fondsparande och dra in en chansning? Tror jag går ner till tobaksaffären och känner om känslan infinner sig.

7 comments:

  1. Anonymous1:11 PM

    V75 är inte som ett vanligt lotteri utan du kan läsa om hur hästarna har uppfört sig på uppvärmningen osv. Om de är sjuka så springer de naturligtvis dåligt, så läs om hästarna som du tippar på istället för att ta en vanlig harry boy.

    Att satsa på alla hästar i alla lopp går också fast det kostar nog runt en halv miljon.

    ReplyDelete
  2. Anonymous5:54 PM

    kostar betydligt mer än en halv miljon annars hade jag nog gjort det varje vecka..

    ReplyDelete
  3. Blev inget V75 vilket kanske var synd. Tror raden hade passat mig med favoriter i början och skrällar på slutet.

    ReplyDelete
  4. Chansen att vinna är så liten (större om man kan hästar) så det är i princip slöseri med pengar. Spel är till för att folk ska förlora pengar på någon annans bekostnad.

    ReplyDelete
  5. Anonymous8:57 PM

    Ett passande citat, kanske? Nu handlar det väl om lotterier och inte om trav, som trots allt har ett klart skicklighetsmoment, men ändå.

    "I guess I think of lotteries as a tax on the mathematically challenged" - Roger Jones

    ReplyDelete
  6. Anonymous4:33 PM

    Om du vill chansa lite tror jag att det finns ett bättre alternativ, nämligen köpotioner i Lundin Petroleum. Jag skulle gissa att oddsen är betydligt bättre än för trav. Kolla vad Jordanfonden skriver (De brukar ha koll tycker jag):

    http://www.angby.com/jsp/jordanfund/index.jsp

    Se det som en lottsedel med väldigt bra odds!

    ReplyDelete
  7. Spela på tipset där förlust= alla satsade pengar borta det känns lite sunkigt.

    Personligen chansar jag aldrig med pengar men skulle jag göra det skulle jag köpa någon option.

    ReplyDelete