Tuesday, January 09, 2007

Rysslandsbörsen ner 6%

När Rysslandsbörsen idag öppnade efter deras julledighet blev det ingen rolig historia. Ner med runt 6% blev slutresultatet. Mina andra fonder klarade sig bättre med uppåt både vad gäller kina, indien, sverige och japan.

Snålmånaden fortsätter i storartad stil. Känns inte som det är något snack för tillfället om att jag kommer klara mig på enbart extrajobbspengar fram till lönen den 25e. Blir många sköna tusenlappar i extrasparande under januari. Eftersom jag bara får använda hälften av extralönen till konsumtion kommer det troligtvis landa på ca 13.000 i sparande denna månad. Det börjar dock kännas i kroppen att man jobbar över så gott som dagligen och dessutom jobbade fysiskt i helgen.

11 comments:

  1. Anonymous8:29 AM

    Ang. Ryssland. De strypte ju en gaskabel utan förvarining. Det var väl det som räckte för att minska förtroendet för landet. Man vet ju aldrig med Ryssland...Det kan hända vad som helst. Men det är väl det som är charmen.

    Övertid: jag tycker inte du ska slarva med maten. Du kan ju kosta på dig att äta näringsrik mat fast du har snålmånad. Vad ska du med alla miljoner om du blir sjuk???
    Lycka till!
    LR

    ReplyDelete
  2. Ang att slarva med maten. Såhär kan maten se ut en typisk dag under snålmånaden (kopierat från inlägg från första snålmånaden i november):

    Frukost: 3 dl fil och 1 dl müsli och 1 glas juice = 7 kr
    Lunch: Matlåda makaroner + 1 burk tonfisk + grönsaker = 10 kr
    Middag: Blodpudding + lite sylt = 10 kr
    Övrigt: en multivitamintablett + en omega3 kapsel = 2 kr

    Tror genomsnittsvensken äter betydligt sämre än så.

    ReplyDelete
  3. Anonymous1:51 PM

    Ja, det var ju inte så dåligt i och för sig. Jag vet att dú skrev tidigare varför du inte äter frukt. Tränar du något?
    LR

    ReplyDelete
  4. Anonymous5:08 PM

    Varför äter du inte frukt?
    Mvh

    ReplyDelete
  5. Anonymous5:30 PM

    En annan anledning till att rysslandsbörsen vände är väl oljepriset. Pga den milda vintern har det ju sjunkit ganska rejält...

    ReplyDelete
  6. Jag äter visst frukt!

    ReplyDelete
  7. Nu länkar vi till dig från Etnologen. Hoppas det är ok.

    ReplyDelete
  8. Hanna: Självklart är det uppskattat med folk som länkar till mig. Vet dock inte om jag ska ta det som något positivt att jag omnäms som helt crazy. Men det är kanske bara att erkänna att min livsstil inte är fullt normal.

    ReplyDelete
  9. Crazy ÄR positivt!

    ReplyDelete
  10. Anonymous8:25 AM

    Ang. frukt har du skrivit tidigare att det är billigare att äta multivitamintabletter än att äta frukt.
    Angående mat och träning menar jag inte alls att du ska bry dig om vad jag skriver, det var bara för att väcka frågor hos dig själv. Du ska ju bli både rik, frisk och lycklig.
    Själv sparar jag mycket också, men behöver anstränga mig att tänka på bra mat och motion, umgänge, tid för nära och kära.
    LR

    ReplyDelete
  11. Kanske uttryckte mig lite klantigt angående frukten. Äter både fet fisk, frukt och grönt. Det jag skrev var att jag tycker tillskotten är ett billigt och säkert sätt att säkra upp intaget jämfört med att äta dubbelt så mycket frukt, grönt och fisk.

    Äter fisk 2-3 gånger i veckan, grönsaker till nästan varje måltid och ungefär en frukt per dag.

    ReplyDelete