Friday, January 05, 2007

Första arbetsveckan avklarad

Då var första arbetsveckan på det nya året avklarad. Blev ingen mer övertid idag så veckan landade på totalt 4 timmars extrajobb vilket innebär att jag fått ihop pengar till mat fram ungefär på måndag. Som den trogna bloggläsaren vet så pågår det en snålmånad för tillfället som bara låter mig konsumera pengar som jag drar in utöver normala lönen.

Till helgen har det dykt upp ett lovande projekt. Jag och en kompis ska hjälpa hans pappa att såga och klyva ved från ett träd han fällt. Vi får 80 kr per timme och jag skulle tro att vi har 4-5 timmars jobb innan vi är klara.

Blir inte riktigt klok på var börserna är på väg. Det är skönt att man har en färdig stratagi att följa. Jag tror helt klart mer på att försöka följa den långsiktiga trenden jämfört med att ha en övertro på sig själv och försöka pricka toppar och bottnar.

2 comments:

  1. Anonymous9:46 AM

    Du är enastående stoisk, någonsin intresserat dig för möbler?
    :r

    ReplyDelete
  2. Robert: Var tvungen att söka på stoisk eftersom jag inte kände till begreppet. Men du har nog en poäng där.

    Möbler är jag totalt ointresserad av. Har en skön säng som jag uppskattar övrigt skulle jag klara mig bra utan.

    ReplyDelete