Tuesday, January 02, 2007

Nystart 2007

Efter en seg nyårsdag där jag var ganska trött och bakfull så börjar energin och motivationen för 2007 komma på smått. Nyårsfesten blev inte en alltför kostsam historia. Totalt gick den på 250 kr för mat och dryck vilket får anses som överkomligt.

Idag inleds alltså en snålmånad som innebär att jag inte får konsumera något om jag inte jobbat in minst dubbla den summan efter skatt på övertidsarbete eller annat arbete utanför det ordinarie. Idag blir det 1 timme extrajobb, vilket innebär 50 kr att handla för, det bör räcka till ett par dagars mat.

Börsåret 2007 började bra med fina uppgångar i Asien natten till idag både i Hong-Kong och Indien. Rysslandsbörsen är stängd under den närmaste tiden, tror det är rysk jul eller något sånt för tillfället. Även CISL har återhämtat sig lite i skrivande stund och står nu i 19 öre, vilket gör att jag nu ligger lite plus totalt sett på den. Tack vare att jag snittade ner mig och köpte 100.000 nya aktier på 17 öre.

Slut på rasten och åter till arbetet.

3 comments:

  1. Anonymous6:51 PM

    Tja!

    Måste säga att jag är riktig inspirerad av dig och ditt mål. Jag är på samma spår som dig o försöker att bli ekonomiskt oberoende. Ett tips till dig är att lägga är att öppna depå i Avanza o lära dig ännu mer om aktier,optioner, obligationer och fonder. Ett annat tips är att bli medlem hos ungaaktiesparare, då får du en riktigt bra tidning 11 ggr om året..... /ICE

    ReplyDelete
  2. Anonymous8:11 PM

    Jag är också inspirerad! :-) Har tyvärr inte möjlighet att spara och snåla på samma sätt då jag har familj (de är inte lika inspirerade som jag, haha) men jag har lagt upp en sparstrategi för 2007. Om den går i lås kommer jag ha sparat ca 40000 kr i december-07 (hälften i fonder och hälften på Svea Direkt) och det känns bra för mig! :-)

    ReplyDelete
  3. Titti: 40.000 om året är inte fy skam!

    ReplyDelete