Wednesday, January 17, 2007

8 dagar kvar på snålmånaden

Den trogne bloggläsaren vet att det pågår en extrem snålmånad för tillfället som gör att jag bara får konsumera för pengar som jag tjänat in utöver min ordinarie lön. Hittills har jag jobbat över på vanliga jobbet, hjälpt en kompis pappa med att ta hand om ved, samlat burkar och skjutsat folk till krogen mot betalning. När jag jobbar över på vanliga jobbet får jag bara konsumera 50% av det som blir nettolönen för att göra utmaningen lite större.

Hittills har det gått väldigt bra. Det är inget snack om att jag kommer klara mig fram till den 25:e med dessa regler. Vilket kommer resultera i minst 13.000 sparande denna månad.

8 comments:

  1. Anonymous9:35 AM

    Bra jobbat!
    LR

    ReplyDelete
  2. Anonymous12:42 PM

    OJ OJ OJ!!

    ReplyDelete
  3. Du är grym! Kungen av sparande!

    ReplyDelete
  4. Anonymous3:52 PM

    Hur många år har du tills du är 30? /Lill

    ReplyDelete
  5. Tack för all uppmuntran. Ni gör sparandet ännu lättare.

    Jag är 25 år så det är ca 4,5 år kvar till jag fyller 30.

    ReplyDelete
  6. Go go go! Jag hejar på dig!

    ReplyDelete
  7. samlat burkar? letat i papperskorgar? allvarligt?

    ReplyDelete
  8. SixesAndSevens: Burksamlandet var mer en kul grej. Tog en kvällspromenad och tittade lite runt parkbänkar och högst upp i papperkorgar. Rotade inte runt något i papperkorgarna. Blev 9 spänn har jag för mig på en timme, det räckte i alla fall till en middag dagen efter.

    ReplyDelete