Thursday, June 30, 2016

Kul när man brinner för något...

Visst är det kul när man drar igång ett roligt projekt man verkligen brinner för. När man kan sitta uppe till 12 fixa i sin ensamhet och sen vakna pigg kl 6 för att hinna lägga en kvart på projektet innan jobbet nästa dag.

Jag är ju rätt trött på mitt vanliga jobb (som jag ändå skulle vilja påstå att jag sköter på ett bra sätt) och tänker ibland att jag är lat av naturen som så gärna vill sluta jobba senast vid 40. Men så när jag ramlar över något jag brinner för och blir helt besatt och kan lägga ner all vaken tid på det inser jag att jag nog egentligen inte är så lat. Utan ganska driftig ändå.

Projektet jag nu startat är ett långskott och inte säkert att det når dagens ljus. Skulle det göra det så kommer mer info här på bloggen under vintern skulle jag tro.

Om några år kan jag enbart lägga tid på såna här roliga projekt. Utan att bli avbruten 40h i veckan. Längtar men ska ändå ha så kul det bara går på vägen!

8 comments:

  1. He he...visst är det jobbigt när jobbet kommer vägen för det man verkligen vill göra...skönt att det är över för min del...nu är det bara de där tre små barnen som jobbar emot mig:-)

    ReplyDelete
  2. "Utan att bli avbruten 40h i veckan"

    Obetalbart - på flera sätt :)

    ReplyDelete
  3. Jag har också reflekterat över vilken skillnad det är när jag jobbar på "jobbet" eller när jag gör något jag tycker är kul. Det borde man förmodligen göra mer av. Alltså bara jobba med sådant som ger energi.

    ReplyDelete
  4. Problemet är att om jag skulle dra igång projekt som bara maximerade hur mycket pengar de kunde generera så skulle det inte bli lika roliga projekt. Annars hade det ju varit självklart att säga upp sig direkt och starta eget med roliga grejer även om sparandet skulle bli lite lägre.

    Att om några år ha en ekonomisk trygghet från passiv inkomst och sen kunna dra igång lite grejer som ibland kanske kan ge lite betalt och ibland bara är roligt tror jag kommer vara underbart.

    ReplyDelete
  5. Anonymous11:50 AM

    Det är djupt tillfredsställande att skapa något med kvalitet istället för att bara maximera vinst.

    ReplyDelete
  6. Ungefär som som när man är "tvungen" att gå till jobbet så är ögonen helt sega kl. 6.00...men är man ledig så är ögonen helt öppna och ivriga att komma igång kl. 6.00 på morgonen.
    Jävligt knepigt...

    ReplyDelete
  7. Tycker verkligen du ska satsa på det du gillar bäst. Undertecknad var lite för tidig med att försöka förverkliga sina drömmar för en massa år sedan men du är ju så "ung och rik" så tycker verkligen du ska satsa på det du gillar när du känner att du kan överleva på utdelningen. Du har en väldigt bra blogg och en enorm mängd av humor ! som uppskattas i stugorna här i Småland. Bara kontakta mig om du har vägarna förbi så kan du hänga med mig på en 3 dagars-turné i att leva extremt snålt...det kommer du kunna skriva om på bloggen i veckor eller år..

    mvh /Analysera Mera

    ReplyDelete
  8. Tack Analysera Mera kul att ni gillar bloggen. Snålturne låter lockande! Kanske lagom till jag slutar jobba och behöver fylla dagarna med fler roliga projekt.

    ReplyDelete