Tuesday, June 05, 2018

Tack!

Vilket otroligt gensvar på gårdagens inlägg. Tack för alla kommentarer med era personliga berättelser! Ni som inte läst, in och gör det, många godbitar där. Jag har även fått förslag från några frivilliga gästbloggare varav det första gästinlägget kommer publiceras redan imorgon. Superkul!

En annan rolig sak var att jag fick mess av min fru idag där hon skrev att hon köpt lite Investor. När jag själv inte har lön och därmed måste vänta länge mellan de egna köpen är det sånt som livar upp. Hon sparar annars mest i fonder och brukar göra lite aktieköp för pengar som blir över och på min inrådan. Så att hon på eget initiativ köper aktier mitt mellan lönerna är riktigt kul, att hon gör ett så bra val som Investor är ju ännu roligare. Skulle jag själv köpt något nu i dagarna skulle det bli just Investor.

På torsdag får jag facit på senaste månadernas försäljning av min första bok. Det har så klart klingat av efter årsskiftet (boken släpptes slutet av april 2017) men jag har sett att den krigat på bra på topplistorna senaste månaden. Så kanske finns lite hopp om att skrapa ihop några kronor mer än mina försiktiga förväntningar, så även jag kan få köpa ett par Investor.

5 comments:

  1. Anonymous9:28 PM

    Go afton,
    Jag är en av nyfikenhetens personligheter.
    Skrev ett inlägg i din blogg och funderade kring vad dina läsare känner och resonerar kring frihet. Morgonen efter drar du nästa post som speglar min fundering fullt ut. Låg det i plan eller väckte jag en idé för hur din blogg kan utvecklas till nått riktigt intressant och nått som kanske kan involvera ist. för att bara läsas?
    Rätt bra respons hur som :)

    Vill tillägga att jag följt dig länge och så också uppskattar det. Grymt jobbat!

    Anonymous8:33 AM

    En för mig intressant fundering. Vad miljonären valt det vet vi, men vad i kronor och ören har ni som läser denna blogg som mål för att ta steget mot frihet vad det nu än innebär för resp. läsare. Är det en miljon? tio miljoner?
    Reply

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag blev inspirerad av din kommentar. Så tack för tipset.

      Delete
  2. Investor och JNJ tankas denna månaden (även Intrum på den överdrivna dippen) JNJ känns också väldigt prisvärd, trots SEK-USD ration. Får vi en turnaround i Ericsson så är det smooth sailing?

    ReplyDelete
  3. Köper du Nordea upp till ditt mål nu när direktavkastningen är ruggigt fin?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senaste året har jag köpt mycket Sampo. Vilket har gjort att det blivit färre nya Nordea. Så skulle inte prioritera Nordea just nu om jag skulle köpa fler aktier i närtid.

      Delete