Sunday, March 29, 2015

Planen för april

Tanken är alltså att spara 100% av lönen i april. Det innebär att alla pengar som jag handlar för i mataffären ska jag dra in via flask- och burksamling. Mål 600 kr. 

Boendekostnad och övriga räkningar ska jag täcka med bloggintäkter och alternativa inkomster som extrajobb eller sälja något som ligger i källarförrådet. Siktar här på 3000 kr, där bloggen kan bidra med runt 1000 kr. Har ingen detaljplan för övriga 2000 kr vilket ju är det roliga.

Att samla burkar har ju en extremt dålig timlön. Men samtidigt stor frihet och går att kombinera med utomhusaktiviteter som promenad eller löpning som jag gillar. Vill egentligen inte jobba mer utan snarare mindre, så att ta någon form av extrajobb med förpliktelser mot arbetsgivaren känns inte aktuellt just nu. 

7 comments:

  1. Säljer själv av en hel del på tradera och blocket samt genom olika facebook grupper enbart för att slippa annonskostnader. Fått in några tusenlappar sen februari.

    Jag tror att du med lite mer aktivitet och en översyn av bloggen säkert kan öka annonsintäkterna också.

    Lycka till!

    ReplyDelete
  2. Josef1:38 AM

    Vad krävs egentligen för att kunna tjäna pengar på en blogg?

    Vad krävs för att dra in några tusenlappar i månaden och vilket är bästa sättet att nå dit?

    ReplyDelete
  3. Kan du nå 100% sparande i april så är det riktigt bra jobbat!

    ReplyDelete
  4. Anonymous11:50 AM

    Ligger ditt matkonto på 600/mån ?!?
    Harrejävlar, där blir det ingen oxfilé på lördagarna :D

    ReplyDelete
  5. Anonymous1:25 PM

    600kr per månad = 20kr per dag. Det är ju fullt möjligt. Men man får tänka till lite så man får i sig alla nödvändiga näringsämnen. Planerar man detta väl och ser till att handla smart så går det. Rent spontant så tänker jag havregryn, nötfärs , ris och frysta grönsaker. Potatis och rotfrukter och buljong osv...

    Kul ge oss en uppdate på detta! Det skulle vara kul att ta reda på just detta! Hur mkt behöver man för att överleva och få i sig alla näringsämnen utan att tappa vikt!? Och hur mkt behöver det kosta!?

    / Niklas

    ReplyDelete
  6. Anonymous1:43 PM

    Intressant med matkonto på 600kr per månad. Kan du inte försöka skriva ut en inköpslista för en hel månad och vart du handlar?

    ReplyDelete
  7. Josef: Jag är ingen expert. Men en vild gissning är att minst 3.000 besök per dag krävs för att ha en bra chans att komma upp i ett par tusenlappar i månaden. Om man ska jobba med Google Adwords. Kanske kan man göra bättre dealar om man kontaktar företag direkt och kör sponsrade inlägg i bloggen. Eller om man är lite mer offentlig och bloggar om mode får man ju rätt mycket kläder hemskickat som jag förstår det.

    Anonym x 3: 600 kr är väldigt extremt, och ett barriärbrytande mål en snålmånad. Tror aldrig jag legat så lågt. Runt 1000 kr är rätt normalt för mig. Återkommer med lite inköplista men har skrivit en del om det tidigare i bloggen. Havregryn, mjölk, potatis, morötter och ägg är grunden kan man säga.

    ReplyDelete