Thursday, April 17, 2014

Snålpåsk

Fick en fråga om hur påsken kommer se ut nu när det är snålmånad. Egentligen påverkas det inte så mycket, idag torsdag jobbar jag som vanligt men kommer kunna gå hem lite tidigare hoppas jag. På söndag ska vi hem till min sambos föräldrar och äta. Vi kommer åka tunnelbana dit (min sambo har månadskort) vilket driver lite kostnad för min del. Men maten blir ju gratis, så nettot blir några tior extra för den dagen för min del.

I övrigt kommer vi vara hemma, gå någon promenad, träna varje dag, läsa lite böcker lånade på biblioteket. Har även fått ett påskägg med godis från en kund på jobbet som kan förgylla helgen lite. Ska framförallt bli väldigt skönt med 4 dagarshelg.

5 comments:

  1. Men present till dina blivande(?) svärföräldrar då?

    Jag skulle aldrig gitta åka hem till någon på middag utan att ha med mig en blomma, en chokladask eller något bidrag till maten.

    ReplyDelete
  2. Anonymous6:49 PM

    Usch vilken snyltare. En eller två flaskor vin och påskgodis hade jag tagit med mig.

    Plus att jag hade bjudit tillbaka någon gång. Fast spendera pengar på andra finns väl inte på tapeten gissar jag.

    Jag är sparsam och läser bloggar för att få investeringstips men jag tycker det är sorgligt att se folk snåla bort sina bästa år.

    Långhelg med god mat och vin i Prag/Paris kommer man hellre ihåg än kranvatten på hembalkongen

    ReplyDelete
  3. Tur att vi alla är olika, jag är ute och flänger otroligt mycket och en av mina absolut bästa stunder är en lugn stund på balkongen. Glöm inte att kranvatten är en otrolig lyx som är få förunnat i världen :)

    ReplyDelete
  4. Anonymous7:25 AM

    Äh, nu tycker jag ni är lite överkänsliga. Inte behöver man ha med två flaskor vin för att man går hem till svärföräldrarna. Jag låter mig också bjudas utan gåvor. Gratismat värmer gott i snålhjärtat.

    ReplyDelete
  5. Anonymous7:25 AM

    Äh, nu tycker jag ni är lite överkänsliga. Inte behöver man ha med två flaskor vin för att man går hem till svärföräldrarna. Jag låter mig också bjudas utan gåvor. Gratismat värmer gott i snålhjärtat.

    ReplyDelete