Monday, March 30, 2015

Vad håller ni på med??

Vad är det som händer? För en vecka sen hade jag aldrig haft över 50 kr på en dag i annonsintäkt och de flesta dagar låg det mellan 10 och 20 kr. Sen kom jag upp i 50 kr någon dag och helt plötsligt låg jag mellan 25 och 50 kr varje dag. Och nu har det spårat ur totalt. Eller vad sägs om dessa siffror?

Vet inte exakt vad reglerna säger. Vet att jag inte får uppmuntra er att klicka på annonserna men hoppas det är ok att visa vad man tjänat på reklamen under ett par dagar. Målet med matkostnad på 600 kr i april känns på gränsen till genomförbart. Men om bloggen fortsätter att bidra kanske jag kan höja upp matbudgeten någon krona.

13 comments:

  1. Jag harvar,sår och plöjer. mockar gräver och bär. Kör med någon traktor och mjölkning är mig så kär.

    melodi "Fattigbonddräng" ;)

    ReplyDelete
  2. Höja med en krona??? Är det Lifestyle Inflation jag tror mig läsa??

    ReplyDelete
  3. Anonymous8:22 PM

    Akta så att du inte blir bannad av Google miljonären, om medvetna klick förekommer så finns den risken. Don't mess with the big G

    ReplyDelete
  4. Hoppas verkligen att ingen klickar utan genuint intresse för själva annonsen!

    ReplyDelete
  5. Du har den i särklass bara bloggen. Jag har alltid tryckt ett par gånger på reklamen för att bidra :)

    /Karl

    ReplyDelete
  6. Anonymous9:59 PM

    Visste inte att du hade en annons. Ska genast ianktivera adblock på din sida :C

    ReplyDelete
  7. Anonymous10:01 PM

    Skumt jag ser ändå inte någon reklam sorry

    ReplyDelete
  8. Anonymous10:07 PM

    Har klickat ett par gånger för att bidra :) Tack till en bra blogg!

    ReplyDelete
  9. Har också tagit bort adblock på vissa sidor. Som någon annan sa så ta det försiktigt vad gäller siffror och annat

    ReplyDelete
  10. Anonymous1:06 AM

    Jag provade med chrome istället för firefox, fortfarande ingen annons trots att jag inte har något ad-block. Men när jag provade med Explorer-skräpet kunde jag äntligen se annonsen från Tessin :O)

    ReplyDelete
  11. Anonymous1:11 AM

    Hur många unika besökare har du per dag nu och hur många hade du när du låg på 10-20 kr/dag?

    ReplyDelete
  12. Brukar ligga på ca 1000 besökare per dag.

    ReplyDelete
  13. Anonymous9:48 PM

    Det finns flera saker som kan påverka adsense.
    Adword fungerar genom att man sätter mål och gör kampagn. Adword fördelar sedan alla Ads beroende på hur mycket annonsör är beredd att betala och hur bra deras annons är.
    Sluten av mars är både slutet av en månad och slutet av en termin. Man kan tänka att en del kampanj skulle tas slut då och antingen adword eller annonsör höjde ribban för att göra sig av med pengar.

    Du kan försöka analysera mer genom att kolla cpc och rpm. Men det är inte ovanlig för mig heller att pendla mellan 1 och 5 Euro per dag. Mars var en dålig månad med 1-2 Euro/dygn medan det var dubbelt så mycket i januari och februari.

    ReplyDelete