Monday, March 23, 2015

Inspirerande läsning...

Micke Nilsson var väl aldrig min största idol på fotbollsplanen, men i reportaget i Aftonbladet om hans liv idag var verkligen i min smak. Han är bara 37 år men lever redan det liv jag hoppas göra efter 40 (förutom den dyra delen med barn då alltså och så tror jag inte det blir just Grekland för min del)...

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/article20507851.ab

I en tid med mer än någonsin att göra på jobbet ser jag så sjukt mycket framåt dagarna som Micke upplever idag där det känns stressigt om man helt plötsligt har två små ärenden en dag.

5 comments:

  1. Anonymous1:38 PM

    haha, sweet dude :)

    ReplyDelete
  2. Anonymous8:41 PM

    Han kommer inte leva så för alltid...

    PS: väldigt tragiskt syn på barn där du endast ser dem som en kostnad. Sann glädje är när man får se sitt barn le. Respekterar ditt beslut och alla ska få leva som dem vill, men när man säger att man inte vill ha barn pga pengar så är det väldigt tragiskt.

    ReplyDelete
  3. Anonymous10:19 PM

    Det är tur att det finns dom som inte vill skaffa barn dock eftersom det finns på tok för mycket folk i världen för att vara hälsosamt.

    ReplyDelete
  4. Peter8:18 PM

    Hej! Idag blev jag miljonär, 5 månader innan min 30-årsdag. Detta delvis tack vare dig och din blogg, som inspirerade för ca.3 år sedan. Sedan dess har jag också jobbat systematiskt för att nå målet om 1MSEK innan 30 år.

    Ligger för tillfället också tungt i oljerelaterade fonder och aktier, såsom Robur Rysslandsfond och Statoil.

    ReplyDelete
  5. Grattis Peter! Siktar du också vidare mot 5-10 miljoner?

    ReplyDelete