Thursday, March 26, 2015

Snålmånad i april?

Det var väl i april förra året som många bloggare körde gemensam snålmånad? Inget sånt gemensamt planerat i år? Jag funderar på någon ny variant där jag ska höja inkomsterna på olika sätt och därmed kunna spara 100% av min ordinarie lön. Inte helt lätt då jag inte har något extrajobb klart och april snart är här. Annonsintäkterna från bloggen (som slog alla tiders dagsrekord igår) och lite burkhämtning i soprummet kan räcka till de rörliga kostnaderna som mat etc om jag bloggar bra och driver lite extra trafik och hoppas på någon fest i huset med mycket pant, men till räkningarna och boendet fattas det en hel del som skulle tvinga mig att leta nya intäkter. Känns som ett roligt projekt då motivationen just nu är helt enorm.

9 comments:

  1. Jag skrev om det för en vecka sedan att jag tänkte köra en snålmånad i April. Ioch med att lönen har kommit in så har den börjat. :-)

    ReplyDelete
  2. Anonymous7:37 AM

    Kör en förfrågningsvända på "sociala medier" med erbjudande om dagsverken. Jag rensade av tapet i en lägenhet (3000 DKK för en helgs hårt arbete) ringde och bokade möten åt ett företag (100:-/möte ca 2.000:- för ett par kvällars jobb). Det finns säkert tusen andra småjobb att få tag i.
    Med vänlig hälsning, MittEgetEverest

    ReplyDelete
  3. Miljonär innan 30, Förra året lockade ju en hel del till snålmånaden. Blir kanske att köra en nu också, de rörliga kostnaderna kan man ju pressa ner rejält även om det blir svårare på de fasta.

    Lycka till om det blir av! 100 % hade ju varit något.

    ReplyDelete
  4. Quzad9:51 AM

    Hittade denna bloggen idag och tyckte det var väldigt intressant.
    Är 18 år och har nyligen blivit miljonär själv, det kan hända vem som heslt :) lycka till säger jag iaf.

    ReplyDelete
  5. La upp ett inlägg om snålmånad i April med hänvisningar till förra årets regler för att underlätta om fler vill hänga på.

    http://kanjagblirik.blogspot.se/2015/03/ar-det-dags-for-en-snalmanad-i-april.html

    ReplyDelete
  6. Anonymous12:29 PM

    Hittar du inget extra knäck kan du ju sälja lite prylar på tradera. Det är ju makalöst vad mycket man samlar på sig över åren och själv sålde jag iväg prylar för runt 2000kr förra månaden. Ett gammalt Tv-spel som tydligen anses som kult nu, gamla leksaker som stod i en låda, och ett gäng kläder som inte användes.

    Lycka till / Niko

    ReplyDelete
  7. Anonymous6:51 PM

    Ett tips kan vara och hyra ut lägenheten några nätter och sova hos familj eller vänner. Det är riktigt smidigt på tex Airbnb.com, har gjort så själv ett par gånger på semestrar eller långhelger.

    ReplyDelete
  8. Jag är redo för en snålmånad, jag är med. Det ska bli kul att testa exakt hur billigt jag kan leva när jag är hemma i Sverige i april.

    ReplyDelete
  9. Jag kommer köra snålmånad också. Tack för inspirationen :-)

    ReplyDelete