Thursday, February 14, 2008

Inget fel på motivationen

Sparandet går minst lika bra som någonsin (har sett i kommentarerna att vissa tvivlat), möjligvis med undantag för senaste timmarna. Lagade middag på alla hjärtans dag då min sambo jobbade till klockan 19. Höjde kostnaden för måltiden från normala 10 kr till runt det femdubbla. Men jämfört med en present så får väl 50 kr ses om överkomligt. Hon blev iaf glad att jag fixat lite mat och tänt lite ljus.

Månadsrapporten brukar ju komma runt den 15:e så fixar till den under helgen.

Det land jag investerar överlägset mest i är ju Ryssland. Senaste veckans utveckling där har varit riktigt lovande, men fortfarande runt 15% kvar till toppnoteringen. Inget jättebrådska för dessa 15% men ett par snäpp upp till och sen stabilt där vore skönt.

10 comments:

  1. Anonymous11:28 PM

    Bra med snabb respons. Det gillar jag. Tror ärligt talat inte att du kommer tappa motivationen, någonsin! Antagligen är det bara folk som vill att du ska misslyckas eller pressa på dig ordentligt.

    ReplyDelete
  2. Anonymous11:42 PM

    När blir det lite långsiktiga aktieinvesteringar då? tänkte så att du inte missar "tåget"?

    ReplyDelete
  3. Anonymous11:51 PM

    Vad lagade du för mat?? =P

    ReplyDelete
  4. Anonymous12:06 AM

    Jag tror inte det handlar om motivation så mycket som att sparandet helt enkelt är en livsstil eller personlighetsdrag. Se bara på Kamprad, ett exempel bland många - miljardär och sparar fortfarande in på allt möjligt. Den svåraste utmaningen tror jag snarare är att bli nöjd, sluta spara, bryta invanda snålhetsmönster och njuta av det man sparat ihop.

    ReplyDelete
  5. Anonymous6:12 PM

    Nu blev jag lite besviken att då går med på det kommerisella spexet. Nu köpte du ingen present men fattar inte att folk köper då det är som dyrast med tex blommor. Uppskattning tycker jag personligen man ska ge när någon minst förväntar sig...

    ReplyDelete
  6. Anonymous11:18 PM

    eller hur!.. hatar sånna här hallmark holidays... För ni vet väl att om ingen konsumerar något åt/för/till er så är ni inte älskade!

    ReplyDelete
  7. Anonym1: Avvaktar ett tag till. Köper ju nya fonder varje månad så missar inte tåget helt om det skulle vänta upp.

    Anonym2: Gjorde en speciallasagne som jag vet är uppskattad.

    Anonym3: Håller med dig, är lite besviken på mig själv. Men vet att min flickvän var lite besviken förra året när hon dagen efter alla hjärtans dag pratade med sina kompisar. Tycker ändå att lite dyrare mat är bättre än blommor och annat värdelöst.

    ReplyDelete
  8. Anonymous12:34 PM

    livsjakten:
    Jag vetefan om det stämmer alltid egnt... Såg Transformers på dvd häromveckan.. nästan orgasmisk upplevelse =).. och den filmen har jag sett två gånger nu.. och så fick jag spelet till ps2...
    Du känner väl till indianernas gamla ordspråk "Transformers är fan sjukt bra!".. eller nåt.. det går förlorat i översättningen kanske.. vad vet jag..

    ReplyDelete
  9. Anonymous8:48 PM

    Lite långt mellan inläggen nu för tiden? Eller inbillar jag mig bara?

    ReplyDelete
  10. Anonymous11:45 PM

    Femdubbla...

    10 x 2 = 20
    20 x 2 = 40
    40 x 2 = 80
    80 x 2 = 160
    160 x 2 = 320

    ReplyDelete