Wednesday, February 13, 2008

Börsen är inte allt

Hörde på radio i morse att räntan hade höjts och tänkte att då går säkert börsen ner lite idag. Blev sen förvånad när jag nyss kom hem från jobbet och kollade dagens utveckling. Dels för att börsen istället gått upp lite, men också för att jag kom på mig själv med att inte kollat börsen på hela dagen på jobbet.

Tror det är en sund utveckling om man är såpass långsiktig som jag. Givetvis är det också sammankopplat med att börsen gått lite sämre sista halvåret, mycket roligare att kolla när går upp än ner.

6 comments:

  1. Anonymous11:02 PM

    Det är väl inte så att du börjar tappa sugen? Dags att höja målpriset för varje måltid till 20 istället för 15 kr. Kan en höjning där ge ökat energi i nått annat avseende, kanske leda till fler cykelturer och höja ditt totalsparande ännu mer?

    ReplyDelete
  2. Anonymous3:45 AM

    Verkar som om du tappat ångan lite senaste tiden. Jag vet att du njuter av att snåla, men det kanske är dags att ta en "normalmånad" snart. Så du inte tröttnar... Se det som en investering.

    ReplyDelete
  3. Anonymous12:25 PM

    Månadsrapport för januari?

    ReplyDelete
  4. Anonymous8:21 PM

    Går in här varje dag för att se om du har skrivit ngt, dock måste jag säga att din blogg blivit mer sporadisk och lite tråkig på senaste. Tror det har med att inläggen är färre och kortare. Jag vet inte hur mycket du bryr dig om bloggen men om du inte vill tappa dina läsare kanske det vore dags för en "tävling", frågestund etc etc Mvh trogen läsare

    ReplyDelete
  5. Anonymous9:08 PM

    Hur definierar du långsiktig. Jag har för mig att du är typ 26 och ska alltså få ihop 1'' på 4 år. Jag tycker att 4 år inte är tillräckligt långsiktigt för att dina investeringar ska gå upp minst 100 procent.

    ReplyDelete
  6. Anonymous9:18 PM

    Tomten ska ju spara ihop pengarna inte investera sig till dem, så några 100% på 4 år behövs inte...

    ReplyDelete