Friday, April 22, 2016

Ryssland och #uppesittarkväll

Rysslandsbörsen kämpar på och har inlett året bra och det ser ut att bli runt 1% plus idag också. Det betyder att det inte är alltför långt kvar till jag får börja sälja av lite Rysslandsfonder, runt 5% kvar till min planerade säljkurs. Men är lite ivrig så kan tänka mig att försiktigt börja skala av redan lite tidigare.

Rysslandsköpen var från början en högriskinvestering som jag hoppades komma ur på max 5 års sikt. Men gärna tidigare. Tror inte långsiktigt på att betala 2,5% i avgift varje år och vill dessutom ha ett kassaflöde i form av utdelningar. Men visst tror jag fortfarande det kan vara fin möjlighet i Ryssland även på längre sikt och i PPM och gammal IPS kan jag tänka mig ligga kvar ett tag till i Ryssland.

Skönt med fredag och på måndag är det lön igen! Glöm inte att hänga med under #uppesittarkväll på Twitter på söndag. Tanken är att man kvällen innan lön väntar in tolvslaget då lönen kommer och använder de sista timmarna till att läsa in sig på kommande köp.

Hoppas vi kan få lite fart på "hashtaggen" då och inspirera varandra till vilka köp som sker på måndag då en ny lön kommer in på kontot. Även om man har överförningen på autogiro är det en rolig grej! Kanske blev det också några kronor för mycket över från förra månadens lön som man kan föra över manuellt nu när nya pengar kommit in?

56 comments:

Anonymous said...

Alltid kul med lön inte lika kul att bli påmind om en skattenivå på 61%
Tycker inte alls om att man ska ge mer till staten än vad man får behålla själv

Anonymous said...

skattenivå på 61 %, vad har jag missat?
statlig skatt + värnskatt gör ju att marginalskatten blir 55 % på den biten över 638 tkr/år.

tyvärr har det blivit för mkt slöseri denna månad, kommer endast kunna köpa för en tredjedel mot vad jag brukar göra och har som mål...lite deppigt faktiskt.

Anonymous said...

Du ligger i maxnivån och sedan kommer bonusbetalningen, då dras 61% i skatt på själva bonusdelen.
Det var lägre förra året, har för mig att det var 58%. Nu har jag inte läst in mig men har endast noterat skillnaden på lönespecifikationen. Menar du att det är felaktigt?

Miljonaren said...

Och ändå behöver Maggan Andersson låna för att få det att gå ihop. Så bara vara redo för 65% nästa år...

Anonymous said...

Ha ha, dessvärre blir det säkert så. Personligen känner jag att det inte är någon större ide att lägga i en högre växel, lägga ner extra tid och mer slit för att sedan ge bort majoriteten av pengarna i skatt. Bonus tappar sin innebörd, tråkigt men det är inte motiverande när det mesta försvinner till en stat som mer eller mindre slänger bort pengar utan koll. Tid är också något som är extremt värdefullt och i fall man inte får någon utdelning är det bättre att helt enkelt jobba mindre. Och sedan låta sin pengamaskin jobba övertid i stället på ett ISK konto :-)

Anonymous said...

61 % marginalskatt är inte alls omöjligt...
Om man har en kommunalskatt på 31 % (ungefär genomsnittlig kommunalskattesats), så har du på inkomst över 638 800 (på årsbasis) en marginalskatt på 61 %.
Kommunalskatt: 31 %
Statlig skatt inkl värnskatt: 20+5 = 25 %
Avtrappning av jobbskatteavdrag (på inkomst över 600 000 (på årsbasis)): 3 %
På varje 1000 kr du tjänar mer än 600 000 kr, så dras 30 kr bort på ditt jobbskatteavdrag.
Så helt rätt, med en inkomst över 638 800 är skatten 61 % (31+20+5+3), om du har en kommunal skatt på 31 %.
Högst marginalskatt har man i Munkedal, på lön över 638 800 kr är där marginalskatten 63,11 %.

Anonymous said...

Sorry, blev ju helt knasigt i inlägget ovan... lite trött på fredagskvällen.
Marginalskatt på 61 % är dock rimligt. Men då krävs en kommunalskatt på 33 %, ty 33+20+5+3 = 61 %. Dvs om kommunalskatt på 33 % (inte alls omöjligt), så maximal marginalskatt på 61 %. Men som sagt, Munkedal har högsta möjliga marginalskatt 63,11 % (35,11+20+5+3).

Anonymous said...

Blir det verkligen rätt med 61%?
31 % i kommunalskatt är ju innan jobbskatteavdraget. Solna där jag bor har en kommunalskatt på 29 %, men om man tjänar 35 tkr i solna blir skatten ca 24 % mht jobbskatteavdragen.
se: https://rakna.net/berakna/lon-efter-skatt/

tjänar man 50 tkr / månad i solna blir skatten i snitt ca 30 %, även om jag själv fattar att marginalskatten på sista kronan är högre. Men jag tycker ändå det är helt ok att skatta 30 % om man tjänar 50 tkr/månaden.

Jag är dock ingen expert på detta.

Anonymous said...

Marginalskatten blir 61 % (33+20+5+3), om du tjänar mer än 638 800 (om den kommunala skatten är 33 %).
Du i ovan kommentar pratar ju om "totala skatten", det jag pratar om och som jag tolkade att det pratades om ifrån början var marginalskatten, dvs hur hög skatten är på den sista intjänade kronan.
Exempel: Om du tjänar 70 0000 kr/mån, vad betalar du då i skatt på din sista intjänade tusenlapp?? Dvs vilken marginalskatt har du. Du betalar i detta exempel 610 kr i skatt på din sista intjänade tusenlapp, dvs du har en sk marginalskatt på 61 %.
Tex Enköping har en kommunal skatt på ca 33 %, så i Enköping är marginalskatten 61 % (för den med en inkomst över 638 800 kr 2016).

En bra sida att räkna skatter på är: http://www.ekonomifakta.se/Fakta/Skatter/Rakna-pa-dina-skatter/Rakna-ut-din-skatt/

James said...

Skönt för dig att äntligen komma ur Ryssland ;-)

James said...

Som nämnt ovan så skattar du rimligen inte 61% i snitt på din lön, så det betraktar jag som ren lögn. Vidare så betyder skatt över 30% att man tjänar rejält med pengar. Var tacksam för det du får istället!

Idiot!

Miljonaren said...

Nu ska vi inte ta ut segern i förskott. Ryssland har stått högre än såhär flera gånger tidigare utan att jag kommit ur med mer än mindre del av innehavet. Och det fattas flera procent till innan jag börjar sälja.

Anonymous said...

@James.

Vadå "får". Man jobbar ju för pengarna, lönen är ju vad en persons arbetsinsats är värd, det är väl ingen som bara går omkring och får så mycket pengar?

Visst, vi ska vara tacksamma över att bo i Sverige och att vi har det bra här, men det är väl ingenstans ok för staten att ta pengar från folk för sakens skull. Staten slösar extreeemt mycket pengar på skit (följ slöseriombudsmannen på twitter eller facebook), Malmö stad skickar två politiker och sex tjänstemän till rockfestival i Kalifornien för att studera toaltetter, Umeå ger 11 miljoner i stöd till ett privat gitarrmuseum, region Gävleborg har fest för 14,7 miljoner, statens affärer i Vattenfall ska vi inte ens nämna, 80 miljoner i "omställningsbidrag" till före detta ministrar, Malmö skaffar ett hyrcykelsystem med 500 cyklar för 60 miljoner kronor, Västerås kommun sålde en fastighet för 27 miljoner år 2010 som de nu köper tillbaka för 54 miljoner...

Jag avbryter mitt uppräknande av slöseri ovan och får nog acceptera att du har rätt, vi ska faktiskt vara glada för att vi faktiskt får behålla något alls av lönen som vi arbetar för.

// Daniel

Anonymous said...

Tänkte bara berätta här att jag spräckte gränsen för min första miljon i avkastning denna vecka :) som var ett litet delmål för mig, nästa mål är att köpa min halva i ett hus och efter det ha 3mkr i aktier. hur ligger ni till i total avkastning miljonären, och övriga läsare?

Anonymous said...

James,

Alltid lika förvånade att finns personer som inte har en aning om vad som faktiskt betalas i skatt.
Jag håller helt och hållet med Daniels kommentar ovan att pengarna är faktiskt inte statens utan våra som vi tjänar ihop med hårt slit. Enligt ditt resonemang låter det som att det är staten som ger mig pengar som jag ska vara otroligt tacksamt för. Du borde tacka mig för all den skatt som jag bidrar till i stället för att säga att jag ljuger.

Gällande skatten på 61% är det enbart för själva bonusutbetalningen, det är alltså inte 61% genomslaget på hela lönen rakt igenom. Självklart så måste du ju slå igenom nivåerna för att betala den skattesatsen så det krävs en relativt hög grundlön.
Om du nu inte tror på att det faktiskt finns människor som betalar dessa nivåer köp Expressen nästa gång dom har sin pinsamma genomgång av de som tjänar mest där du bor välj ett namn och ring skatteverket och fråga om inkomst och skatt då det är helt offentliga uppgifter. Sedan kan du också passa på att skicka en blomsterkvast och tacka personen för alla pengar han/hon sliter ihop till staten.

Hur som helst så verkar det som att du själv inte bidrar särskilt mycket till samhället i alla fall inte via skattsedeln då du har noll koll.

Anonymous said...

Eller gå in på http://www.ekonomifakta.se/ så slipper du ringa skatteverket.
Lägg in en hög månadslön och klicka sedan på dina skattedetaljer.

Så får du själv se nivåerna då det inte låter som att du ser dessa procentsatser äta upp lönen på din egen lönespecifikation.

Tomas Karlberg said...

Maggan skulle nog behöva ha dig Miljonären som PT i hur man inte gör av med pengar..

För övrigt är skatt = stöld.

James said...

"varje förslösad skattekrona är en stöld från folket", inget snack om den saken men det var ju inte frågan. Kan även lugna med att jag har bra koll på min skattesats och jag som tjänar så mycket som 48350:- i månaden skattar på det 37%.

Anonymous said...

James,

Bra då är vi överens om att skatt är stöld ifrån folket, lite svårt att tolka att du tycker det med tanke på din tidigare kommentar.

Så du misstror mig fortfarande att det är en beskattning på 61% för bonusutbetalningar? Är det frågan??

Men blev nog mest irriterad på att du kallad mig för lögnare och idiot. Förstår inte varför jag skulle ljuga om det, min poäng var att det inte känns lika motiverande att slita hårdare och hårdare när man bara får behålla 39% av bonusdelen själv. Och därav börja prioritera ledighet mer än bonus. Där av mitt inlägg.

Jag uppskattar Miljonärensblogg och jag tycker att man kan hålla en trevlig dialog i kommentarsfältet.

James said...

Nej, vi är inte överens poängen ligger ju i ordet förslösa. Uttrycket är myntat av socialdemokraten Gustav Möller.

"Alltid kul med lön inte lika kul att bli påmind om en skattenivå på 61%" - skattenivån är inte 61%.

Anonymous said...

Skattenivån på min bonusutbetalning är 61% som jag nu har nämnt ett antal gånger.

Men vi behöver inte vara överens synd bara att inte du arbetar på skatteverket för då hade jag antagligen inte behövt betala min restskatt på 100 000 kr för 2015 enligt ditt sätt att se på skattenivåer.
Lova att höra av dig om du byter karriär.

Anonymous said...

Se nedan tabell för beskattning för engångsbelopp.
http://www.vismaspcs.se/visma-support/visma-lon-100/content/online-help/lumpsumtable.htm

Anonymous said...

Jag kan inte låta bli att läsa denna blogg. En uppesittarkväll innan lönen kommer?

Kanske dags att bjuda sambon på en söndagsmiddag på lokal. Öppna plånboken, och visa sig lite generös. Jobba på förhållandet om inte annat.

Lars

Anonymous said...

Nedan är skattetabellen för engångsbelopp för 2015, en höjning gjordes för 2016

Engångsskatt i procent

Vissa ersättningar som utbetalas i form av engångsbelopp eller som en klumpsumma ska beskattas enligt nedan engångstabell för löneinkomster. Exempel på detta är bonus, retroaktiv lön, slutlön i form av semester och liknande.

Årslön i kronor Preliminärt skatteavdrag i procent
0 – 18 699 0 %
18 700 – 58 600 10 %
58 601 – 119 600 23 %
119 601 – 308 000 30 %
308 001 – 414 000 33 %
414 001 – 587 100 53 %
587 101 – 58 %

Anonymous said...

Jag passade på att köpa in mig i Ericsson efter raset, någon mer som tog tillfället?

Anonymous said...

Politikerna har verkligen lyckats lura folket vad gäller skattenivån på arbete i det här landet. Trist att alliansen inte införde obligatorisk redovisning av arbetsgivaravgifter på lönespecar men så har dom också visat sin rätta skattehöjarsida på sistone. Köttgrytorna måste värnas.

Oaktat total/marginalskattediskussionen är totala skatten på exempelvis James lön inte alls 37%, se exempelvis den utmärkta snurran på ekonomifakta som länkats tidigare. Din arbetsgivare betalar varje månad dessutom in ytterligare drygt 15 tkr (31,42% av bruttolönen du ser) till skatteverket för arbetsgivaravgifter, tillsammans med den källskatt du nämner.

Precis lika verklig kostnad för din arbetsgivare och, trots vänsterns svårigheter att förstå ekonomiska incitament, med i kalkyler om fabriker och andra jobb är lönsammare att flytta utomlands. ("inte en ärta..") Vill du vara generös är delar av denna avsedd för och ligger till grund för sjukpenning, pension osv, men det är inget jag skulle förvänta mig större återbäring av givet statens syn på offentlig vård och hållbara finanser. Oavsett är ca 10% en "allmän avgift", dvs direkt förtäckt skatt.

Vid bonusutbetalning på värnskattenivå får du inte ens någon teoretisk pensionsfördel, sjuklön osv då du är långt över brytgränserna (trots detta är arbetsgivaravgiften oförändrat 31,42% = ren skatt) blir kalkylen 100 (kostnad för arb.givare) - 24 (arb.avg) = 76 (bruttolön) - 43 (källskatt) = 33 efter skatt, eller totalt 67% skatt. Antar här genomsnittlig kommunalskatt 2016 på 32% + 25% statlig.

Redan för någon som "tjänar så mycket som" 48 tkr betalar arbetsgivaren 100 tkr - 24 (arb.avg) - 28 (källskatt) = 48 tkr, alltså 52% skatter och avgifter.

Anonymous said...

Bonus är positivt i grunden men i dagsläget så leder beskattningen till att det inte får någon effekt.
Ingen större anledning att lägga ner en massa extra arbete för att enbart hjälpa till med extra skatteintäkter till staten.

EnkeltKapital said...

Kone verkar poppis. Jag tanka lite sbux i rapportdippen. Jag funderar på atvi för investera mot e-sport.

EnkeltKapital said...

Kone verkar poppis. Jag tanka lite sbux i rapportdippen. Jag funderar på atvi för investera mot e-sport.

Miljonaren said...

Ja har också noterat att Kone verkar poppis. Bra megatrend med urbanisering och fin höjning av utdelningen senaste åren.

jennifer john said...

Är du i någon form av ekonomiska svårigheter? Behöver du ett lån för
skuldkonsolidering , konstruktion, fastigheter lån, refinansiera, personlig,
syftet eller akut pengar? Är du en affärsman eller
kvinnor som planerar att expandera sin verksamhet, erbjuder vi lån av alla slag. om intresse kontakta oss idag via emmanuelruth536@gmail.com med informationen nedan.

FULLSTÄNDIGA NAMN:
LAND:
LÅNEBELOPP BEHÖVS:
LÅN TID:
MÅNADSINKOMST:
TELEFONNUMMER:
Tack,

Ruth

Dr Purva Pius said...

Hello Everybody,
My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of S$250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of S$250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius,via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.

BORROWERS APPLICATION DETAILS


1. Name Of Applicant in Full:……..
2. Telephone Numbers:……….
3. Address and Location:…….
4. Amount in request………..
5. Repayment Period:………..
6. Purpose Of Loan………….
7. country…………………
8. phone…………………..
9. occupation………………
10.age/sex…………………
11.Monthly Income…………..
12.Email……………..

Regards.
Managements
Email Kindly Contact: urgentloan22@gmail.com

Mr Titcomb Brown said...

Hej, Har du varit vägra ett lån från en falsk lån företag på internet ?, Behöver du en brådskande lån för att betala dina räkningar, Letar du efter ett företag lån eller ett personligt lån med en låg ränta på 2%? kontakta oss via vår e-post: adress: (amigoloancompany1@yahoo.co.za) med följande information:

Namn:
Land:
Ange:
Belopp:
Lån Varaktighet:
Telefonnummer:

Hälsningar

Mr Titcomb Brown

Steven Brian said...

Hej! Jag heter Steven Steven O'Brian lån begränsad. En privat lån långivare som ger tid möjlighet loans.do du behöver en akut lån för att ta bort alla dina depts eller behöver ett hem kapital lån för att förbättra. Ditt företag? Har du fått avslag av banker och andra finansiella institutioner? Behöver en konsolidering lån eller en inteckning? Kontakta oss idag genom Stevebrianme@gmail.com Tack

ricardo leo said...

Behöver du ett lån? Har du letat efter var att få ett lån? Har du försökt att få någon form av lån? sedan tillämpa nu? (carlosellisonfinance@outlook.com) om du vill få en prisvärd lån. Lån erbjuds här på en mycket låg ränta på 2%. Kontakta oss nu om du är intresserad.

White Horse Credit said...

Hej,

Är du trött på att söka lån och Inteckningar,har du slagits ner hela tiden Av din banker och andra finansiella institut,Vi erbjuder någon form av lån till privatpersoner och företagskunder till låg ränta på 3% .Om du är intresserad av att ta ett lån,tveka inte att kontakta oss idag,vi lovar att erbjuda dig den bästa servicen någonsin.Bara ge oss ett försök, eftersom en rättegång som kommer att övertyga dig. Vad är dina Finansiella behov?

Behöver du ett företag lån?
Behöver du en personligt lån?
Vill du köpa en bil?
Vill du att refinansiera?
Behöver du ett lån?

Behöver du ett stort kapital för att starta upp din verksamhet förslag eller expansion? Har du förlorat hoppas och du tror att det finns ingen väg ut, och din ekonomiska bördor fortfarande kvarstår?

Tveka inte att kontakta oss för eventuellt samarbete, Kontakta oss via e-post: (legitfirm@gmail.com)

Rapheal Jeffery said...

Ansök om ditt lån idag på nätet utan initiala kostnader av något slag och ta emot
Din låneräntan på 3%
Kontakta oss idag på
raphealjefferyfinance@gmail.com
FYLL lån ansökningsblankett

Förnamn:
land:
status:
telefon:
ålder:
Yrke:
Lånebeloppet behövs:
längd:
Webbplats: raphealjefferyfinance@gmail.com

Dir: Mr Rapheal

John Ahmed said...

I am a private lender and Investor, Do you need a legit, honest, reputable and quick loan? I can help you with 100% guarantee loan, I am offering business and individual loan, More also we financing all kind of projects. For more details contact us at: russell.credit40@gmail.com

wilson said...

behöver du en äkta lån i affärssyfte eller för att betala din skuld kontakt Mr Kellie Wilson nu för äkta lån via e-post: Oceanicfinance113@gmail.com

wilson said...

behöver du en äkta lån i affärssyfte eller för att betala din skuld kontakt Mr Kellie Wilson nu för äkta lån via e-post: Oceanicfinance113@gmail.com

world best said...

Letar du efter en Finansiellt stöd? Vi erbjuder någon form av ekonomiskt stöd till någon legit individ, företag, billån, bostadslån, företag lån, medicinsk lån e.t.c kontakta oss idag och låt oss godkänna ditt lån.

Kontakta e-post: worldbestloans12@yahoo.com
Webbsida: http: //worldbestloans.wix.com/worldbestloans
Telefon: (+1512) 355-6270

george said...

Vi erbjuder en mängd olika lån till privatpersoner (personligt lån), och samarbeta organ på en ränta på 3% kasse. Detta är utformad för att hjälpa dig att uppfylla de ekonomiska förpliktelserna, särskilt i den nuvarande globala finanskrisen. Du kan låna från 5000 - 100,000.000.00 (pund, euro eller dollar) För ytterligare frågor kontakta oss via e-post (georgeanderson.loanfirm255@gmail.com)Hälsningar.

lån erbjuda brådskande.

wilson said...

behöver du en äkta lån i affärssyfte eller för att betala din skuld kontakt Mr Kellie Wilson nu för äkta lån via e-post: Oceanicfinance113@gmail.com

ramond george said...

Eğer bir kredi ihtiyacı var mı? banka kredinin sizi inkar etmiş, biz burada herhangi bir hedefe herhangi bir miktarın anlık kredi almak için, mali size yardımcı olacak. Sizin mutluluğunuz bizim önceliğimizdir. Şimdi yapmanız gereken tek şey aracılığıyla bize e-posta için (ramondgeorgeloanfirm@gmail.com)

Anonymous said...

God dag alla på denna webbplats, jag Lars Eriksson, jag är från Sverige, jag är här för att vittna om en Gud sände lån långivare som kom mitt sätt ett par dagar tillbaka, jag var i behov av en akut lån för att betala mitt hus hyra och ställa in en småskalig verksamhet för min familj, jag lurade flera gånger eftersom jag kontaktade många falska långivare, tills jag kom över Curley Wardell som introducerades för mig av nära vän, kontaktade jag honom och jag var överraskning att jag fick min lån från hans företag inom 48 timmar, om du är i behov av ett lån, vänligen kontakta honom på wcurleyinvestment@gmail.com, alla i behov av lån ska sluta kontakta dessa falska långivare på nätet och kontakta Curley Wardell på sin e-post wcurleyinvestment@gmail.com

Tack
Lars Eriksson

Anonymous said...

Hej vänner, jag vill använda detta tillfälle för att klippa ett vittnesbörd om hur Gud riktat mig till en verklig lån långivare som har förändrat mitt liv från gräs till nåd, från att vara fattiga till en rik kvinna som nu kan skryta med en frisk och rikt liv utan stress eller ekonomiska svårigheter. Efter så många månader för att försöka få ett lån på internet och lurad summan av € 3000 blev jag så desperat att få ett lån från en legit lån långivare på nätet som inte kommer att lägga till mina smärtor, då bestämde jag mig för att kontakta en vän till mig som nyligen fick ett lån på nätet, diskuterade vi om frågan och vår slutsats hon berättade om en man som heter Mr Chis Melvin som är VD CHRIS MELVIN lån företag Så jag ansökt om ett lån summan av (95,000.00euro) med låg ränta lånet godkändes enkelt utan stress och alla förberedelser där fattas om överföring av lån och på mindre än 48 timmar lånet insatta mitt bankkonto, jag trodde det var ett skämt tills jag fick en varning från min bank som mitt konto har krediterats med 95,000.00euro. Jag blev så glad att äntligen GUD har besvarat mina böner genom att rikta mig till en verklig lån långivare som kunde ge mitt hjärta önskningar. stort tack till Chris för att göra livet rimligt för mig så jag råda alla som är intresserade av att få ett lån för att vänligen kontakta honom via e-post (chrismelvinhelp15@gmail.com) som var hur jag var äntligen kunna få mina lån, jag betalat av mina räkningar lösa mina skulder, jag köpte en ny bil och nu är jag en företagsägaren.

Lake Cook said...

XMAS XMAS LÅN?

Vi erbjuder alla typer lån för nytt år / slutar lån, personliga lån, Fastigheter, Affärsplan, renovering, infrastrukturen, Hotel, Investment Lån ETC till låg ränta på 2% .Vill tacka Mr Lake Cook, för att ge mig kredit . Jag såg bra bevis på det på nätet. Jag tog ett lån från bolaget och mindre än 24 timmar fick jag en kredit. Om du behöver akut lån, ansöka om ett lån snabb e-post - lakecook07@gmail.com

XMAS XMAS LÅN?

Monica Johnson said...

JUL LÅN

Er du en forretningsmand / kvinde? Er du i nogen økonomisk rod eller har brug for midler til at starte din egen virksomhed? eller at betale dine regninger eller starte en dejlig forretning? Du har en lav kredit score og har svært ved at skaffe kapital lån af finansielle institutioner og lokale banker eller andre arbejdsvilkår? Alt du skal gøre er kontakt management gennem min e-mail: (FERNANDOCARLOSJUAN@GMAIL.com)

Hasan Sajaly said...

Hej, allihop,

Behöver någon behöver en brådskande lån till fri från sina skulder eller räkningar, eller för de ekonomiska skäl alls, om ja då e-post Legi ANTONIO LÅN FIRM på (legiantonioloanfirm@hotmail.com) mannen och hes bolaget mycket vänliga, de gav mig en lån förra veckan, varför inte du prova lyckan.

Fru Ann Sandra.

Raymond Hills said...

Tack till alla där ute som har gett mitt företag en god trovärdighet rekord när det gäller finansiering. Vårt mål är att hjälpa människor med pengar till låg ränta på 3%. Jag vill använda detta medium för att informera alla som behöver lånefinansiering av något slag, tveka inte att kontakta via nedanstående uppgifter.

Telefon: +1 (201) 372-4499
e-post: raymondhillsfinance@gmail.com
e-post: raymondhillsfinance@yahoo.com
e-post: raymondhillsfinance@hotmail.com
webbplats: http://www.raymondhills12345.wixsite.com/loan
facebook sida: https://web.facebook.com/Raymond-Hills-Finance-Company-535156153210264/Tack till alla där ute som har gett mitt företag en god trovärdighet rekord när det gäller finansiering. Vårt mål är att hjälpa människor med pengar till låg ränta på 3%. Jag vill använda detta medium för att informera alla som behöver lånefinansiering av något slag, tveka inte att kontakta via nedanstående uppgifter.

Telefon: +1 (201) 372-4499
e-post: raymondhillsfinance@gmail.com
e-post: raymondhillsfinance@yahoo.com
e-post: raymondhillsfinance@hotmail.com
webbplats: http://www.raymondhills12345.wixsite.com/loan
facebook sida: https://web.facebook.com/Raymond-Hills-Finance-Company-535156153210264/

White Horse Credit said...

Hej,

Är du trött på att söka lån och Inteckningar,har du slagits ner hela tiden Av din banker och andra finansiella institut,Vi erbjuder någon form av lån till privatpersoner och företagskunder till låg ränta på 3% .Om du är intresserad av att ta ett lån,tveka inte att kontakta oss idag,vi lovar att erbjuda dig den bästa servicen någonsin.Bara ge oss ett försök, eftersom en rättegång som kommer att övertyga dig. Vad är dina Finansiella behov?

Behöver du ett företag lån?
Behöver du en personligt lån?
Vill du köpa en bil?
Vill du att refinansiera?
Behöver du ett lån?

Behöver du ett stort kapital för att starta upp din verksamhet förslag eller expansion? Har du förlorat hoppas och du tror att det finns ingen väg ut, och din ekonomiska bördor fortfarande kvarstår?

Tveka inte att kontakta oss för möjligt samarbete mellan företag Kontakta oss via e-post: (legitfirm@gmail.com) eller ring +1 (972) 914-5244.

Meynie Catherine said...

Hallå

Har du nekats av din bank eller någon annan finansiell institution ?, oroa dig inte mer eftersom detta företag är här för att hjälpa dig ur din ekonomiska svårigheter som vi ger ut lån på 3% för våra kunder som är villiga att betala mer under de närmaste år .. Är du intresserad av att söka lån, som anges nedan, vänligen skicka ett e-postmeddelande till: Barrybushloanfirm@gmail.com

Vi erbjuder följande typer av lån:

* Kredit ..
* personliga lån ..
* Företagslån ..
* Investeringslån ..
* Utveckling lån ..
* Inköps lån ..
* Konstruktion lån ..
* Lån för att köpa en bil ..
* Skuldkonsolidering lån ..
* Internationella lån ..
* Studielån och mycket mer utan dröjsmål ....

Ansöka om och få lånet inom 48 timmar .. Missa inte !!
Vi väntar på din post ......

Notera alla svar på: Barrybushloanfirm@gmail.com

fast loans said...

behöver du en äkta lån för yrkesmässigt bruk eller för att betala din skuld för nu kontakta Mr Kellie Wilson äkta lån via e-post: Oceanicfinance113@gmail.com

Josefina Valera said...

Hej, jag är fru Josefina Valera, ett privat lån långivare som ger lån unik möjlighet. Du behöver en akut lån för att rensa dina skulder eller behöver ett hem kapital lån för att förbättra ditt företag? Har du fått avslag av banker och andra finansiella institutioner? Behöver en konsolidering lån eller hypotekslån? Titta längre, eftersom vi är för alla dina ekonomiska problem i det förflutna här. Vi tillhandahåller medel till människor som behöver ekonomiskt stöd, som har en dålig kredit eller i behov av pengar för att betala räkningar, att investera i verksamheten i en takt av 2%. Jag vill använda detta medium för att informera om att vi ge tillförlitlig och mottagaren stöd och vi kommer att vara villiga att erbjuda ett lån. Så kontakta oss i dag via e-post till: (JOSEFINAVALERALOANFIRM@GMAIL.COM)

jonathan said...

Hej, jeg er Mr. Jonathan Albert Mak, et privat lån långiver, der giver liv tid mulighed lån. Du har brug for et akut lån til at rydde din gæld, eller du har brug for en kapital lån til din virksomhed? Du er blevet afvist af banker og andre finansielle institutioner? Brug for en konsolidering lån eller et realkreditlån? Søg ikke mere, som vi er her for at gøre alle dine økonomiske problemer en saga blot. Vi låne midler fra enkeltpersoner med behov for finansiel støtte, der har en dårlig kredit eller har brug for penge til at betale regninger, til at investere i virksomheden i mængden på 2%. Jeg vil bruge dette medie til at meddele Dem, at vi gør pålidelige og begunstigede bistand og vil tilbyde lån. tak, så kontakt os i dag på:
jonathanalbertmak@gmail.com

jonathanalbert88@outlook.com

Anonymous said...

LÅN! LÅN!! LÅN!!! LESSING penninglån COMPANY erbjuder följande typer av låne NEDAN: shikunov89@list.ru för mer info.
* Skuldkonsolidering lån på upp till 5 miljoner dollar
* Business lån på upp till 5 miljoner dollar
* Personliga Lån Upp till 1000 000usd
* Home Loan Upp till 5000 000usd
* Bil finansiera upp till 750usd
* Kommersiella lån upp till 5,000,000usd
* Investeringar Lån upp till 5,000.000usd
Vi ger ut lån med låg ränta på 3% och lån under 1 till 20 år att betala tillbaka lånet e shikunov89@list.ru Om du är intresserad, kan Lessing Cash Loan Company vara till hjälp.