Sunday, August 16, 2015

Tillbaka i vardagen

Har nog aldrig längtat mer efter de 10 miljonerna än under sista semesterveckan i år. Var inte alls sugen på att börja jobba. Men nu känns det rätt ok. Veckorna rullar på och det är bara att bita ihop och göra några sista hundår. 

Inte minst de fasta veckodagarna för olika poddar tycker jag underlättar veckan. Man får något att se fram emot nästan varje vardag som underlättar cykel till jobbet och träningsrundorna. Grymt spänd på sparpoddens framtid med ny sparekonom. Nuvarande mellanperioden är ju ingen höjdare.

9 comments:

  1. Har du funderat på att sluta jobba tidigare än vid det uppnådda målet och istället jobba litegrann med något du gillar tidigare?

    ReplyDelete
  2. Anonymous7:21 AM

    Personligen tror jag att Sparpodden och Nordnets gyllene dagar är förbi nu när Günther har gått vidare. På den fronten vann Nordnet med förkrossande marginal jämfört med Avanzas Hemberg, vad gäller allt annat är ju Avanza faktiskt bra mycket bättre.

    ReplyDelete
  3. Trivs egentligen ganska bra på jobbet. Tror jag skulle få svårt att hitta något bättre med samma eller högre lön. Har funderat mycket på om det kan vara värt att jobba lite mindre under 5-6 år istället för att jobba heltid 3-4 år. Men kör på minst till nästa sommar som nu. Troligtvis längre än så också.

    Instämmer till 100% om Nordnet vs Avanza och Günther vs Hemberg! Förstår att de har haft en utmaning vid rekryteringen av efterträdaren.

    ReplyDelete
  4. Längtar också riktigt mycket till den dagen som jag uppnår 10 miljoner! Men först ska 1 miljon vara på kontot;) Så motiverad idag!ska planera hur jag ska uppnå min första miljon nu, så kika gärna in på min blogg och kommentera gärna lite tips den som vill, jag är väldigt ung och inte så erfaren så jag behöver det:)

    ReplyDelete
  5. Känner igen mig i din beskrivning om hur det är att vara tillbaka på kontoret. Blir dock riktigt peppad när jag tänker på möjligheterna framöver. Precis som du säger handlar det om att omfokusera och jobba på ett eller par år till innan det blir skördetid. Personligen tror jag det passar mig bäst att jobba "halvtid" som konsult några år så att man kan känna på båda världarna så att säga. Att det ger inkomst är heller inte helt fel.

    Undrar också hur du planerar för sparkvot när du slutar jobba. Kommer du t ex leva på 80% av avkastningen för att ha marginal eller liknande?

    Hälsar Utdelningsseglaren

    ReplyDelete
  6. Skrev ett inlägg om tankar kring sparande den dagen jag slutar jobba. Tror inte på någon exakt sparkvot. Men att jag lever på utdelningen och övrig värdeuppgång över tid i fonder och aktierna blir en typ av sparande.

    ReplyDelete
  7. Längtar också riktigt mycket till den dagen som jag uppnår 10 miljoner! Men först ska 1 miljon vara på kontot;) Så motiverad idag!ska planera hur jag ska uppnå min första miljon nu, så kika gärna in på min blogg och kommentera gärna lite tips den som vill, jag är väldigt ung och inte så erfaren så jag behöver det:)

    ReplyDelete
  8. Anonymous10:58 PM

    Vilka poddar lyssnar du på förutom sparpodden och börspodden?
    Vore kul om du kunde radda upp dem.
    Med vänlig hälsning, Niklas

    ReplyDelete
  9. Fondpodden
    Placera Stockholmsbörsen
    Di Analyspodden
    Fill or Kill
    Aktiepodden
    Veckans aktie

    ReplyDelete