Wednesday, August 19, 2015

Köpt Volvo...

...inte bil alltså utan aktien. Då den idag gick under min planerade köpkurs. Blev köp runt 97 kr och 500 aktier.

Är även nära köp i Atlas Copco där jag satt köpkursen till 198 kr och aktien stängde strax över 199 kr.

Ska inte stressköpa utan det blir max 3 köp på runt 50.000 kr styck varje månad. Så om många köpkurser nås närmaste veckan kommer jag inte köpa allt på en gång. Utan kan fylla på under en längre period om kurserna fortsätter neråt.

Tänkta köpkurser hittar ni här (Atlas är inte med på listan utan tillkom någon dag efter och där är alltså tänkt köpkurs 198).

Jag har nu alltså 1000 Telia och 500 Volvo. Vilket skulle ge 4500 kr i utdelning om utdelningen blir samma nästa år som i år. En bit kvar till målet 300.000 kr i utdelning...


10 comments:

  1. Anonymous10:27 PM

    Köper du dessa för utdelningen enbart eller tror du på kurstillväxt i dessa?

    ReplyDelete
  2. Anonymous10:33 PM

    Vad har du för åsikt om bolag som t ex PSEC eller Realty Income? PSEC ger ju nästan 14% i utdelning.

    Mvh,
    Nyfiken

    ReplyDelete
  3. Köper bara för utdelning. Tanken är att aldrig sälja.

    Ingen koll på PSEC.

    ReplyDelete
  4. Fasiken där fick du mig, trodde du menade bil. Vilket förstås skulle sabbat din sparkvot rejält! ;)

    ReplyDelete
  5. Anonymous10:02 AM

    Grattis!

    ReplyDelete
  6. 197 på Atlas Copco nu!
    Jag kommer också att köpa en 50kkr-post.
    Kul att de har utdelning två gånger om året.

    ReplyDelete
  7. Anonymous2:12 PM

    Det stora köpläget har inte infunnit sig ännu. Krävs bra mkt kraftigare indikationer tills det att det kommer infinna sig reella köplägen. Ett fallande oljepris kommer ge den globala ekonomin en sista sjuts uppåt innan fallet kommer och där är vi inte ännu.

    ReplyDelete
  8. Jag undrar lite över Volvo köpet, både Atlas och Telia har ju bevisligen inte sänkt utdelning på väldigt länge, men Volvo?

    /Christian

    ReplyDelete
  9. Hoppas och tror Volvo kan få fart på verksamheten närmaste 40 åren och närma sig Scanias nivå. Då bör utdelningen stiga. Kommer dock inte ha Volvo som något av mina största innehav utan siktar här på Industrivärden, Investor, Telia och H&M. Men nu köper jag ju i den ordning som köpkurserna uppnås.

    ReplyDelete
  10. Höga kurser du tänkt köpa in dig på tycker jag!

    ReplyDelete