Tuesday, June 02, 2015

Igång med träningen

Efter lite skadeproblem är jag åter tillbaka i normal träning vilket innebär runt 6 pass i veckan. Oj vad mycket bättre jag mår av hård träning! Träningen är ett nästan lika stort intresse som sparandet för mig. Har inga jättebehov av att tävla mot andra men har massor med tester som gör att jag vet exakt hur jag står mig mot mina rekord. Bänkpress, chins, chins med 15 kg vikt, 3000m löpning på bana, 10 km terräng, 2000 meter roddmaskin och 10000 m roddmaskin är några exempel på tester som jag gjort många gånger var de senaste åren.

Ibland kommer suget att satsa lite på någon sport och tävla mot andra tex skidor, cykel eller paddling. Men det har inte blivit av. Kan väl erkänna att ekonomin är en faktor här att utrustning och tävlingar kostar pengar. Men har egentligen inte heller så mycket behov av att tävla mot andra. Slår jag rekorden ovan så vet jag att jag har tränat bra och är i bra form. Vilket räcker långt.

Så till börsen och ett par aktuella frågor...Närmar det sig köpläge i Sverige? Varför sålde jag inte mer av Ryssland?

13 comments:

  1. Anonymous11:45 PM

    Vad har du för rekord då? Låt höra.

    ReplyDelete
  2. Varför går Rysslandfonden ner när index går upp över 2%?

    ReplyDelete
  3. Anonymous5:36 AM

    Exakt! Vad har du för rekord då? Låt höra.

    ReplyDelete
  4. Jag kan tycka tävlingar är lite kul, mest för att få uppleva stämningen och se något nytt. Men det är ganska lätt att få i vardagen genom att träna med en klubb, exempelvis löparklubb. Så jag rekommenderar snarare att du utökar ditt sociala nätverk i träningssammanhang som steg ett.

    ReplyDelete
  5. Anonymous9:40 PM

    Får man fråga vad du har för stats när det kommer till basövningarna i gymmet?

    ReplyDelete
  6. Anonymous5:29 PM

    Vill också höra stats i basövningarna? va inte feg säg vad du tar:)

    ReplyDelete
  7. Vet du varför rysslandsfonderna inte uppdateras på Avanza? Mina har inte uppdaterats sedan 2/6

    ReplyDelete
  8. Anonymous9:29 PM

    Tycker att har du väntat så pass länge med att köpa i Sverige kan du vänta ett litet tag till då de ser ut som om vändningen har börjat. Eller du kanske ska köpa lite björnar? :)

    ReplyDelete
  9. Anonymous7:42 AM

    Sen jag började träna äter jag nästan 50% fler kalorier än tidigare. Satsar du även på kosten för bättre resultat eller håller du igen där?

    ReplyDelete
  10. Anonymous7:47 PM

    Nej gå inte in nu miljonären! Håll dig kall och likvid! Att köpa björnar är inte så jäkla dumt för den riskbenägne! För mycket pekar på att vi kommer att dra ner nu. Min gissning är att när väl raset kommer så kommer snöbolls effekten och risken är stor att vi går riktigt djupt. Börsen är sinnessjukt dopad och övervärderad. en uppgång i 6 år är på väg att störta!

    /Niklas

    ReplyDelete
  11. Jag har under perioder varit antingen tung och stark eller lätt och snabb. Vill dock helst vara allsidig. Målet är att kunna göra en femma på 90 kg i bänkpress och 15 chins samtidigt som jag kan springa en kuperad mil under 42 min. Vilket jag har klarar när jag är i bra form. I den formen ror jag 2000 m roddmaskin på runt 6:40 (concept 2) vilket jag tror är den bästa prestationen av de tre.

    ReplyDelete
  12. Jag äter nyttigt och minst 120 gram protein per dag. Men i övrigt håller jag igen. Skulle tro att jag äter runt 3000 kcal per dag.

    ReplyDelete
  13. Tror du man är sen att gå in i Ryssland nu?

    ReplyDelete