Wednesday, March 12, 2014

Drömde att RTS stod i 1600...

Trots mitt stora intresse för ekonomi och sparande är det sällan jag kommer ihåg någon dröm med ekonomiskt innehåll när jag vaknar. Men inatt hände det, vaknade med någon form av glädjerus och tog några sekunder att sortera tankarna innan jag fick ihop det. Hade drömt att ryska RTS-indexet stod i 1600. Om det var i nutid eller om några veckor då jag hunnit få in mer kapital till rea-priset framgick inte riktigt.

Det har med att ta lagom risk för att sova gott om natten har fått en ny innebörd. För detta var den skönaste sömnen på flera år. Tack vare ökad risk i portföljen.

5 comments:

  1. Anonymous4:19 PM

    lär ju inte se rts på 1600 på länge.

    Ryssland har 0 chans i ekonomiskt krig mot västvärlden.

    ReplyDelete
  2. Jo, och "Väst" ställer ju upp på att lida?
    Dra åt oljekranen och gaskranen, Iran gör detsamma, Kina får allt de vill, likaså andra som inte är "väst".

    På vilket sätt skulle saker påverkas egentligen i övrigt?
    Rysk export är 80%+ råvaror.
    Sverige kör mest på Rysk olja. Och vad behöver de importera som de inte kan få från vänner eller neutrala? (vi hade ju kunnat öka vår förmögenhet otroligt om vi inte var sååå sugna att verkligen bli en råvarukoloni med många socialtänkande liberaler)

    ReplyDelete
  3. Dubaibo11:49 AM

    Teknisk analys säger i min dröm att vi ska ner till området kring 500 innan den stora massan vågar gå in.

    Hur resonerar miljonären om RTS fortsätter ner så långt ner?

    http://finance.yahoo.com/q/bc?s=RTS.RS&t=my&l=on&z=l&q=l&c=

    ReplyDelete
  4. Om index går ner till under 750 styr jag om ca 10.000 i månadssparande till Rysslandsfonder.

    Kommer dock inte föra över mer av mitt befintliga kapital när jag är klar med köpen om några veckor.

    ReplyDelete
  5. Nästan 10% upp sen helgen. Det svänger verkligen snabbt i Ryssland.

    ReplyDelete