Sunday, March 25, 2007

Helgens intryck

Investering i Afrika: Kan inte låta bli att bli lite sugen på att investara i en Afrikafond, man har väl någon känsla av att det bara kan gå att ett håll i Afrika. Men varje gång jag funderar lite djupare på det, läser på lite om afrikas ekonomi eller bara ser ett program om Afrika på tv tappar jag sugen. Nu senast såg jag en repris av Hello Afrika där man inte kan låta bli att bli upprörd över hur samhället i Afrika verkar fungera på många håll. Och med det programmet på näthinnan är suget för investering i Afrika återigen borta för ett tag.

Inflationen i Miljonärsbloggarna: Vi har ju blivit rätt många som bloggar inom ungefär samma område. Måste erkänna att jag inte läser de alla de andra bloggarna slaviskt men har nog tittat in hos de flesta någon gång. Vissa är rätt roliga, men finns flera som jag tycker är alltför lika andra redan befintliga bloggar för att tillföra så mycket nytt. Frågan är hur många som finns kvar om ett halvår. Hur många besökare har ni andra? Själv ligger jag på runt 500 besökare per dag i snitt.

8 comments:

  1. Anonymous7:57 PM

    Hur många som finns kvar om ett halvår beror nog hur börsen går. Det är roligt att skriva när allt går upp.

    När börsen vänder nedåt kommer nog ganska många att inse att de inte var så duktiga investerare trots allt. Det är lätt att hitta vinnare när 90% av allt går upp.

    ReplyDelete
  2. Anonymous8:35 PM

    Håll dig borta från Afrika! Det finns en orsak till att det ser ut som det gör i Afrika och den orsaken stavas afrikaner, svarta afrikaner.

    ReplyDelete
  3. Anonym: Tråkig syn på saken att blanda in hudfärg!

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Antar att anonymous driver lite.

    Jag är en av dem som nyligen startat en miljonblogg i inflationen. Mestadels inspirerats av dig. Igår hade jag faktiskt över 400 sidvisningar, något jag är mycket nöjd med för det korta tid jag funnit.


    Missade att lägga in länken till bloggen ;)

    http://miljonjakt.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. Anonymous8:52 AM

    Gällande Afrika

    Det finns ingen fungerande infrastruktur i Afrika och de bolag som går bra där bygger på subventioner/bidrag från FN. Satsa på företag som själva exploaterar naturtillgångar i Afrika med en bas i Europa eller USA så kommer du att kunna göra pengar.

    ReplyDelete
  7. Anonymous5:00 PM

    Följt denna miljonaren ett tag - helt ok. Även om jag tycker det finns en antydan till lägre intresse med tiden. Same same... you know.

    Var tvungen att kolla managerwest:s "miljonjakt" - snacka om att försöka kopiera. Samma upplägg, namn, layout - f*ng patetiskt.

    Försök komma på nåt eget managern! Känner på mig att du (managern) inte har miljonen netto i dagens penningvärde vid 30. Fantasi/kreativitet måste vara ett topp10-kriterium för att bli "rik".

    ReplyDelete
  8. Anonymous11:38 PM

    Jag gillar din blogg och följer den hela tiden, förutsatt att tiden räcker till! Jag tror du och din blogg är kvar på nätet om ett halvår och har troligen 5 gånger fler besökare. Du har en skön personlig känsla i bloggen tycker jag.

    Afrika... hudfärg är inget problem, förutom att den vite mannen aldrig skulle satt sin fot där. Vi har försökt att pådyvla dem västerländska ideal och arbetsmetoder. De har ett helt annat synsätt. Afrika hade i min mening haft det mycket bättre om de fått leva på som de alltid gjort. Ja ja... nu är det som det är. Afrika är en intressant marknad. Råvarorna är det som kommer ge börsökning skulle jag gissa. Att det sedan inte kommer att gynna medelafrikanen är en annan sak... Risken med Afrika är korruptionen som troligen aldrig kommer att försvinna eller i varje fall inte under vår levnad.., tyvärr.

    ReplyDelete