Wednesday, November 01, 2006

Första inlägget

Ska bli spännande att skriva blogg. Har länge klurat på hur det funkar och hur man kan få bloggen att bli intressant utan att man känner mig som skriver. Att bara berätta om vad jag åt till middag kanske inte riktigt räcker till inser jag...

Tänkte därför låta denna blogg till stor del handla om mitt livs numera enda stora fokus. Att bli rik. På längre sikt riktigt riktigt rik.

Jag är idag 25 år, målet är att ha min första miljon när jag är 30. Min 3:e när jag är 35 och min 10:e när jag är 40. Det är det enda som cirkulerar i mitt huvud, dag som natt. För tillfället är strategin så tråkig som hårt jobb, snålt leverne och månadssparande i fonder. Detta ska få mig att nå målet om första miljonen innan 30. Sen för att lyckas tredubbla den på 5 år kommer krävas mer risktagande och annan strategi än bara att gneta på. Men då har jag också ett startkapital.

6 comments:

  1. Applåder! Jag har sträckläst hela bloggen. Riktigt spännande och inspirerande att se hur du vänder på slantarna. Lycka till i fortsättningen!

    ReplyDelete
  2. Anonymous1:22 AM

    att bli rik som anställd är waste of time and effort enligt mig, som anställd får man ofta aldrig göra alla misstag som krävs för att lära sig av dem och utvecklas affärsmässigt.

    mitt tips är att skaffa kunskap och erfarenhet inom bredare områden än aktier och finans..

    / 24 årig self made millionaire

    ReplyDelete
  3. Anonymous7:36 PM

    Håller med dig Anonymous. Om man vill bli rik är anställning nog fel approach. Entreprenörskap!

    /23 årig Self made IT-millionaire

    ReplyDelete
  4. Anonymous5:07 PM

    Absolut! Håller med er genier!
    / 3-årig mång mång miljardär och kung

    ReplyDelete
  5. Ha ha roligt hur Anonyma snackar ner en kille som troligen nu har mer pengar än de två tillsammans " så jävla ägda "

    ReplyDelete
  6. Mäktigt imponerande, jag ser fram emot att sträckläsa denna bloggen från början.

    ReplyDelete