Friday, November 17, 2017

Årets julklapp är här!

Sen jag gav ut min bok innan sommaren har jag många gånger fått frågan om det går att få boken med en personlig hälsning i signeringen. Tyvärr har det varit svårt att lösa med logistik och fakturering då hanteringen sköts via ett centralt system.

Nu har jag efter lite övertalning fått till en tillfällig lösning inför jul som gör det möjligt att köpa en signerad bok till bra pris och dessutom påverka vad det ska stå i signeringen. Främst tänkt som en julklapp, men ni får givetvis gärna köpa en bok till er själva också.

Antingen skriver ni bara namnet på den som ska få boken så komponerar jag ihop en egen hälsning. Ni kan också vara mer kreativa och välja hela hälsningen själva. Vill du tex ge boken i julklapp till din bror som röker som du tycker ska sluta röka och istället spara ihop pengar så ni kan åka till New York ihop 2020 så skriver jag det. Bara er egen fantasi sätter begränsningen. 

Priset är 195 kr + 30 kr porto. Boken kommer med posten inom ett par dagar från beställning. Fakturan kommer i ett separat kuvert. Ni beställer genom att maila mig på bloggmiljonaren@hotmail.com

Skriv: 
- Namn och adress dit boken ska skickas (fakturan kommer till samma adress)
- Namn eller annan hälsning som ska stå i samband med min signering

Logistiskt är detta en liten utmaning. Och då priset till och med är lägre än ordinarie pris så har jag fått ok från förlaget på att köra detta under en begränsad tid och med en begränsad upplaga. Jag kommer ha 50 böcker tillgängliga och föreslår att ni beställer innan 13/12 så ni hinner få leverans innan jul (eller så långt lagret av de 50 böckerna räcker).

Hoppas möjligheten blir uppskattad och att jag får fullt på upp på kvällarna närmaste veckorna med böcker, hälsningar och kuvert.

Boken har 11 kapitel och 150 sidor. Den är tänkt att ge både inspiration och handfasta tips på hur man får ut mest av sitt sparande. Passar oavsett om man vill spara 60% av lönen och gå i pension innan 40 eller 5% av lönen för att i framtiden kunna få en extra guldkant på livet. 

29 comments:

  1. Anonymous8:19 PM

    Vi som vill spara köper inget.

    ReplyDelete
  2. Anonymous9:05 PM

    Blir du inte hungrig till slut om du inte köper tex mat eller snor du maten?

    ReplyDelete
  3. Anonymous9:20 PM

    Ärligt talat; vem F*N vill ha en personlig hälsning från någon som vägrar avslöja vem han är mer än att han äter nudlar värmda med doppvärmare på hotell.

    Det har gått hybris i dig och bloggen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous5:05 PM

      Äter nudlar värmda med doppvärmare på hotell, va?

      Delete
  4. Ojoj, nån som är rätt avundsjuk här ovanför... Bra jobbat Miljonären!

    ReplyDelete
  5. Anonymous9:58 PM

    Varför köpa boken när jag kan läsa bloggen? Du sparar 225 kr om du inte köper boken. Nu kan du istället köpa en H&M aktie och få utdelning varje år. Genom att ge ut en bok som läsarna ska köpa motsäger du allt för du står för, dvs spar och snåla.

    ReplyDelete
  6. Anonymous10:42 PM

    Tråkigt med negativa kommentarer. Jag kommer köpa en bok till min vän!

    ReplyDelete
  7. Anonymous3:56 AM

    Du milde vad folk var negativa och arga här då, haha. Men hur som -
    kul idé! Hoppas folk nappar!

    ReplyDelete
  8. Om jag beställer två böcker, behöver jag fortfarande bara betala 30 kr i porto?

    ReplyDelete
  9. Anonymous11:00 AM

    Lol gött med haters du fått, måste betyda att du gör nånting bra :) Tror boken är en perfekt julklapp och önskar själv att jag fått den för några år sedan, så den kunde hjälpt till att få upp ögonen för sparande i en tidigare ålder. Tack för en fin blogg!

    ReplyDelete
  10. Någon tycks ha vaknat på fel sida idag.

    ReplyDelete
  11. Anonymous4:57 PM

    Fan vad kul det skulle vara om det verkligen blev årets julklapp. Helt omöjligt är det ju inte så länge förlaget kan hålla pressarna varma.

    ReplyDelete
  12. Anonymous7:08 PM

    Det märks ganska tydligt att du börjar få panik över att inte längre ha inkomst av tjänst utan att du måste sälja reklam och promota din bok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Absolut ingen panik. Men betydligt bättre skattesituation på inkomster från årsskiftet.

      Tycker du verkligen att jag marknadsfört boken hårdare okt-nov än april-maj?

      Delete
  13. Anonymous10:01 PM

    Läst bloggen i flera år och den har inspirerat mig och nu också min fru till att skrivit spara för tidig pension. Min fru som är två år yngre har tom gått från att bruka spendera tiotusentals kronor på Burberry till att nu istället spara varenda krona så att hon också kan bli miljonär innan 30, hon är med fyra månader kvar ännu sålänge on-track med det målet.

    Verkar vara mycket haters här idag så som min första kommentar på bloggen vill jag rikta ett varmt tack till miljonären för din inspiration till vår nya syn på sparande.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack, vad kul att höra. Lycka till för dig och frun.

      Delete
  14. Anonymous10:18 PM

    Hon har redan köpt boken så blir ingen julklapp. Däremot har vi sett lapparna på lyktstolparna, vi verkar dela promenadstråk :)

    ReplyDelete
  15. Jag gillade din bok. Fick den i present av min sambo.

    ReplyDelete
  16. Anonymous3:22 PM

    Har redan köpt flera ex och fick betala mer än 30 kr i frakt fö, men gillade boken skarpt. Den får tom bo kvar i det annars allt mer minimalistiska hemmet.

    När den översätts till engelska köper jag ytterligare ex med säkerhet och ger till sambon. ;) lycka till med bokförsäljningen, kul att det fortfarande går bra! /P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous4:36 PM

      Håller med, när den släpps på engelska köper jag ännu fler ex!

      Delete
  17. Hahaha gud så mycket avundsjuka och missunnsamhet i kommentarerna. Trodde den här bloggen hade lämnat den svenska avundsjukan bakom sig genom åren, i början var det ju en del som skrev skit här, men tycker att senaste åren har det tycker jag nästan bara det varit positivt i kommentarerna.

    Ta inte åt dig miljonären, tyvärr är det som så att om 995 personer inspireras av det du gör medan 5 personer är avundsjuka och missunnsamma så är det oftast de sista fem som skriker högst och märks mest.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack Jakob. Ingen fara. De första 5 årens bloggande härdade mig när det kommer till negativa kommentarer.

      Delete
  18. Anonymous8:05 PM

    Köper heller bitcoin för 200 SEK.

    ReplyDelete
  19. Anonymous12:33 AM

    Har du nån kvar?
    Om så hör jag av mig på mail imorn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det finns strax över 25 böcker kvar. Så inga problem att beställa.

      Delete
  20. Måste bara säga att din bok är en av de bästa böckerna som belyser privatekonomi jag läst ännu så länge - verkligen inspirerande, motiverande och tydlig!

    ReplyDelete