Wednesday, May 03, 2017

Mycket jobb

Två riktigt späckade dagar med jobb idag och imorgon. Resor, möten och allmänt fullt upp. När det blir några sekunder över så fördelas tiden mellan att kolla in topplistan på Adlibris (där boken legat 7-10 plats de 3-4 gånger jag fått möjlighet att snabbt titta under dagen), svara på lite direktmeddelanden på Twitter, svara på mail (både jobb och bloggens mail) och köpa 8 Castellum och 4 H&M (inte första gången just detta blir dagens köp). Det mesta av detta skedde på olika toaletter.

Nu på hotellrum sen kl 22 och sen samma visa igen imorgon. Sen hoppas jag på lite lugnare fredag då jag även ska jobba lite extra med ett konsultuppdrag på söndag. Så det här med att trappa ner och jobba lite mindre sista året som jag haft vissa planer på har inte blivit verklighet, inte än så länge i alla fall. Men som det känns nu så dunkar jag på med heltid på vanliga jobbet minst fram till årsskiftet. Sen om boken skulle sälja fortsatt bra och jag även lyckas få in lite fler konsultuppdrag så är jag inte främmande för att försöka komma ner på halvtid på vanliga jobbet från årsskiftet för att sen sluta helt som planerat till nästa sommar.

För att jobba 150% som jag gör nu var ju inte riktigt planen. Allt jobb med boken är ju bara kul och konsultuppdragen ger bra timpeng och kan jag få lite volym där är det mycket bättre valuta för pengarna där än på vanliga jobbet. Men kan absolut inte fylla ens en halvtid med konsultuppdrag, utan det är mer av ett extrajobb än något som kan konkurrera med vanliga jobbet.

Så tills jag vet omfattningen av bokförsäljning på lite längre sikt och konsultverksamheten så vågar jag inte dra ner på vanliga jobbet. Skulle jag kunna sluta redan till årsskiftet så är det ju 6 månader tidigare än planerat vilket skulle vara ett jättelyft, men än så länge är det sommaren 2018 som gäller som huvudplan.

Köp boken på Adlibris
eller
Signerat exemplar via förlaget

19 comments:

  1. Våga! Du kommer inte ångra dig.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag är så exalterad att min man är tillbaka efter att han lämnade mig för en annan kvinna. Min man och jag har varit gift i ca 7 år nu. Vi är lyckligtvis gift med två barn, en pojke och en tjej. För 3 månader sedan började jag märka något konstigt beteende från honom och några veckor senare fick jag reda på att min man ser någon. Han började komma hem sent från jobbet, han bryr sig knappast om mig eller barnen, Ibland går han ut och kommer inte ens tillbaka hem i ungefär 2-3 dagar. Jag gjorde allt jag kunde för att rätta till detta problem men allt till ingen nytta. Jag blev mycket orolig och behövde hjälp. När jag surfar på internet en dag kom jag över en webbplats som föreslog att Dr OGUNDU kan hjälpa till att lösa äktenskapsproblem, återställa brutna relationer och så vidare. Så jag kände att jag borde ge det ett försök. Jag kontaktade honom och berättade för mina problem och han berättade för mig vad jag skulle göra och det gjorde jag och han gjorde en stavning för mig. 24 timmar senare kom min man till mig och ber om ursäkt för de fel som han gjorde och lovar att aldrig göra det igen. Ända sedan dess har allt återgått till det normala. Jag och min familj lever tillsammans lyckligt igen. Allt tack till Dr OGUNDU. Om du har något problem kontakta honom och jag garanterar dig att han hjälper dig. Han kommer inte att göra dig besviken. Maila honom på: drogunduspellcaster@gmail.com
      1. Ta med din pojkvän tillbaka
      2. Ta med din man tillbaka
      3. Ta med din fru tillbaka
      4. Ta med din flickvän tillbaka
      5. Vinn lotteri
      6. Främjande på kontor
      7. hjälpa dig att bli gravid, om du letar efter livmoderns frukt
      8. Fullständig bot av någon form av sjukdom
      9. äktenskapsengagemang och så många fler.

      Delete
  2. Ja en del av mig säger att nu har jag chansen, våga ta klivet etc. Men å andra sidan om man sparat och kämpat på i över 10 år så känns det lite dumt att hoppa av så nära mållinjen.

    Kontot fylls ju ändå med med över 30.000 kr netto i månaden via lönen nu. Så varje månad extra jobb gör en viss skillnad.

    ReplyDelete
  3. Anonymous7:19 AM

    Som sagt tidigare, köra 20 rep i ett knäböjset, då är man rätt sugen på att sluta vid rep 14-19. Kör färdigt setet som du bestämt dig för. Du är ju på repetition 19 nu.

    Tack för den signerade boken f ö. Jag gillade omslaget

    ReplyDelete
  4. Anonymous11:44 AM

    Följt din resa i ett par månader nu, och önskar dig all lycka i framtiden. Gick igenom ett par inlägg från 2007-2009 för att se hur du reagerade under finanskrisen. Hittade ett inlägg som fick mig att skratta...

    -------------------------------------------------------------
    "Wednesday, March 25, 2009

    Det blev Kinnevik

    Köpte idag Kinnevik. Var länge inne på Tele2, men har ju tidigare varit sugen på att köpa Black Earth Farming (vilket jag lyckligvis inte gjort då den gått riktigt dåligt). Och genom kinnevik fick jag både Tele2 och BEF + MTG, Korsnäs och lite annat.

    250 aktier blev det för ca 16.000 kr

    Nu återstår att se om jag kan plocka upp Swedbank runt 20an i sommar när jag fått ihop pengar till ett nytt aktieköp."
    -------------------------------------------------------------

    Med vänlig hälsning Marcos

    ReplyDelete
  5. Hej!
    Tänkte bara meddela att vi fått våra fakturor för böckerna nu :) Tog bara mer tid än vad som stod på Adlibis.

    ReplyDelete
  6. Hej,
    Vad konsultar du inom?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan tyvärr inte avslöja detaljerna men är enklare konsultuppdrag med sammanställning av data, analys och rapporter kan man säga. Mestadels. Gör allt som jag kan få betalt för men det är rätt liten skala. Omsättning kanske blir 25.000 kr i konsultande under hela 2017.

      Delete
  7. Anonymous9:58 AM

    Vet din arbetsgivare om dina planer på att du snart tänker säga upp dig eller är dom helt ovetandes?

    ReplyDelete
  8. Min chef och även hens chef är ovetandes. Vissa kollegor vet om det. Ska ta diskussion med chefen efter sommaren. Men vill genomföra vårens löneförhandling först...

    ReplyDelete
  9. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag Mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, kastade han stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningsgivaren som hjälpt mig med mitt eget problem. Email: drogunduspellcaster@gmail.com du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

    1) Kärleksspell
    2) Lost Love Spells
    3) Skilsmässa
    4) Äktenskapsstavar
    5) bindande stavning
    6) Breakup Spells
    7) Förvisa en tidigare älskare
    8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
    9) vill tillfredsställa din älskare
    Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
    Genom drogunduspellcaster@gmail.com

    ReplyDelete
  10. HALLÅ!!!!!
    Jag är erickson. När jag så småningom hittade vittnesmål om denna stavningskrock Dr ozalogbo, hur han hjälpte många människor att få sina älskare och brutna hem tillbaka, kontaktade jag honom via sin e-postadress ozalogboshrine@yahoo.com för att jag var absolut desperat att få min Fru tillbaka. Livet utan min fru var en riktig röra för mig och mina barn. Jag ville ha en dramatisk förändring och jag trodde att magi skulle kunna vara lösningen. Efter att ha diskuterat resolutionen med Dr Ozalogbo, gav han mig hopp om att han kommer att återställa mitt äktenskap. Jag kände mig säker på att han faktiskt skulle få min fru att återvända hem och han gjorde det! Det är fantastiskt vad det här fantastiska stavbrottet har gjort för mig, hans hjälp är ovärderlig! Jag vet inte vad jag skulle ha gjort utan Dr Ozalogbos hjälp, han gör sitt jobb så bra att han är organiserad och mycket funktionell, jag tror att han är den bästa stavningskastaren jag kan lita på när det gäller alla slags stavning, jag Var golv som hans stavar fungerade, om du behöver hjälp, kontakta honom på ozalogboshrine@yahoo.com eller ring +2348110745073

    ReplyDelete
  11. HALLÅ!!!!!
    Jag är erickson. När jag så småningom hittade vittnesmål om denna stavningskrock Dr ozalogbo, hur han hjälpte många människor att få sina älskare och brutna hem tillbaka, kontaktade jag honom via sin e-postadress ozalogboshrine@yahoo.com för att jag var absolut desperat att få min Fru tillbaka. Livet utan min fru var en riktig röra för mig och mina barn. Jag ville ha en dramatisk förändring och jag trodde att magi skulle kunna vara lösningen. Efter att ha diskuterat resolutionen med Dr Ozalogbo, gav han mig hopp om att han kommer att återställa mitt äktenskap. Jag kände mig säker på att han faktiskt skulle få min fru att återvända hem och han gjorde det! Det är fantastiskt vad det här fantastiska stavbrottet har gjort för mig, hans hjälp är ovärderlig! Jag vet inte vad jag skulle ha gjort utan Dr Ozalogbos hjälp, han gör sitt jobb så bra att han är organiserad och mycket funktionell, jag tror att han är den bästa stavningskastaren jag kan lita på när det gäller alla slags stavning, jag Var golv som hans stavar fungerade, om du behöver hjälp, kontakta honom på ozalogboshrine@yahoo.com eller ring +2348110745073

    ReplyDelete
  12. HALLÅ!!!!!
    Jag är erickson. När jag så småningom hittade vittnesmål om denna stavningskrock Dr ozalogbo, hur han hjälpte många människor att få sina älskare och brutna hem tillbaka, kontaktade jag honom via sin e-postadress ozalogboshrine@yahoo.com för att jag var absolut desperat att få min Fru tillbaka. Livet utan min fru var en riktig röra för mig och mina barn. Jag ville ha en dramatisk förändring och jag trodde att magi skulle kunna vara lösningen. Efter att ha diskuterat resolutionen med Dr Ozalogbo, gav han mig hopp om att han kommer att återställa mitt äktenskap. Jag kände mig säker på att han faktiskt skulle få min fru att återvända hem och han gjorde det! Det är fantastiskt vad det här fantastiska stavbrottet har gjort för mig, hans hjälp är ovärderlig! Jag vet inte vad jag skulle ha gjort utan Dr Ozalogbos hjälp, han gör sitt jobb så bra att han är organiserad och mycket funktionell, jag tror att han är den bästa stavningskastaren jag kan lita på när det gäller alla slags stavning, jag Var golv som hans stavar fungerade, om du behöver hjälp, kontakta honom på ozalogboshrine@yahoo.com eller ring +2348110745073

    ReplyDelete
  13. HALLÅ!!!!!
    Jag är erickson. När jag så småningom hittade vittnesmål om denna stavningskrock Dr ozalogbo, hur han hjälpte många människor att få sina älskare och brutna hem tillbaka, kontaktade jag honom via sin e-postadress ozalogboshrine@yahoo.com för att jag var absolut desperat att få min Fru tillbaka. Livet utan min fru var en riktig röra för mig och mina barn. Jag ville ha en dramatisk förändring och jag trodde att magi skulle kunna vara lösningen. Efter att ha diskuterat resolutionen med Dr Ozalogbo, gav han mig hopp om att han kommer att återställa mitt äktenskap. Jag kände mig säker på att han faktiskt skulle få min fru att återvända hem och han gjorde det! Det är fantastiskt vad det här fantastiska stavbrottet har gjort för mig, hans hjälp är ovärderlig! Jag vet inte vad jag skulle ha gjort utan Dr Ozalogbos hjälp, han gör sitt jobb så bra att han är organiserad och mycket funktionell, jag tror att han är den bästa stavningskastaren jag kan lita på när det gäller alla slags stavning, jag Var golv som hans stavar fungerade, om du behöver hjälp, kontakta honom på ozalogboshrine@yahoo.com eller ring +2348110745073

    ReplyDelete
  14. HALLÅ!!!!!
    Jag är erickson. När jag så småningom hittade vittnesmål om denna stavningskrock Dr ozalogbo, hur han hjälpte många människor att få sina älskare och brutna hem tillbaka, kontaktade jag honom via sin e-postadress ozalogboshrine@yahoo.com för att jag var absolut desperat att få min Fru tillbaka. Livet utan min fru var en riktig röra för mig och mina barn. Jag ville ha en dramatisk förändring och jag trodde att magi skulle kunna vara lösningen. Efter att ha diskuterat resolutionen med Dr Ozalogbo, gav han mig hopp om att han kommer att återställa mitt äktenskap. Jag kände mig säker på att han faktiskt skulle få min fru att återvända hem och han gjorde det! Det är fantastiskt vad det här fantastiska stavbrottet har gjort för mig, hans hjälp är ovärderlig! Jag vet inte vad jag skulle ha gjort utan Dr Ozalogbos hjälp, han gör sitt jobb så bra att han är organiserad och mycket funktionell, jag tror att han är den bästa stavningskastaren jag kan lita på när det gäller alla slags stavning, jag Var golv som hans stavar fungerade, om du behöver hjälp, kontakta honom på ozalogboshrine@yahoo.com eller ring +2348110745073

    ReplyDelete
  15. Hej allesammans, mitt namn är Elizabeth, jag gick igenom en artikel och grunda ute om en man som heter Dr Bomoh. Jag har lidit av upplösningen problem med olika killar. Jag var tvungen att kontakta spell caster. Steve var på väg att lämna mig för en annan kvinna. men jag tror jag kunde ha honom tillbaka och göra honom bo och bott positiva. hör och häpna hjälpte Dr Bomoh mig. Steve och jag är gifta snart. Dr Bomoh är sådan en trevlig man, han hjälpte mig sluta mitt hjärtstillestånd problem också. Tack till honom och Tack Gud för gåvan ges till honom. Om du har några som helst problem, kontakta honom på den här email: godbomohspirit@gmail.com

    kontakta honom för följande och se det stora arbetet av Dr Bomoh:
    (1) om du vill att ditt ex tillbaka.
    {2} Om du vill vara mycket framgångsrik
    (3) om du söker efter ett jobb vill
    (4) du främjas på kontoret.
    (5) Du vill kvinnor/män att springa efter dig.
    (6) Om du vill ett barn.
    (7) Du vill vara rik.
    (8) du vill få äktenskapet trollformler
    (9) ta bort sjuk från din kropp trollformler
    (10) Business spell
    (11) lotteri vinnande nummer
    (12) ta tillbaka förlorade kärlek och många fler...

    ReplyDelete
  16. Mitt namn är Wayne Gloria och jag baserad i USA ... Mitt
    liv är tillbaka !!! Efter 1 år av bruten äktenskap, min man
    lämnade mig med två barn. Jag kände mig som mitt liv
    var på väg att sluta i nästan begått självmord, jag var
    känslomässigt ned under en mycket lång tid. Tack vare
    en spell caster heter Dr Ade, som jag träffade på nätet. Å
    ena trogen dag, som jag surfar via internet, jag kom över
    tilld vittnesmål om denna speciella spell caster. Vissa
    människor vittnade om att jag tog med sig sina Ex
    älskare tillbaka några vittnade om att jag åter livmodern,
    bota cancer och andra sjukdomar, vissa vittnade om att
    jag kan kasta en trollformel för att stoppa skilsmässa
    och så vidare. Jag har också stött på ett särskilt
    vittnesbörd, det handlade om en kvinna vid namn Sonia,
    hon vittnade om hur jag tog tillbaka sin Ex älskare på
    mindre än 2 dagar, och i slutet av hennes vittnesmål hon
    tappade Dr Ade e-postadress. Efter alla dessa läsning,
    bestämde jag mig för att ge det ett försök. Jag
    kontaktade via e-post och förklarade honom mitt
    problem för honom. På bara 48hours, min man kom
    tillbaka till mig. Vi löste våra problem, och vi är ännu
    gladare än tidigare Dr Ade, är verkligen en begåvad man
    och jag kommer inte att sluta publicera honom eftersom
    han är en underbar människa ... Om du har ett problem
    och du letar efter verkliga och äkta stava hjul för att lösa
    alla dina problem för dig. Försök Hög
    Adespelltemple@gmail.com helst, kan jag vara svaret på
    dina problem. Här är hans kontakt:
    Adespelltemple@gmail.com eller ring honom eller whats-
    app på 2348148487280.

    ReplyDelete
  17. Jag är Aselm Tosin från USA, jag vill dela ett vittnesbörd
    om mitt liv för alla. Jag var gift med min fru George
    Vivian, jag älskar henne så mycket vi har varit gifta i 5
    år nu med två barn. När han gick på semester i
    Frankrike menade han en man som heter Muir 15B, hon
    berättade att hon inte längre är intresserad av
    äktenskapet längre. Jag var så förvirrad och söker hjälp,
    jag vet inte vad jag ska göra förrän jag träffade min vän,
    mr William och berättade för mig om mitt problem. Han
    berättade att jag inte skulle oroa mig för att han hade ett
    liknande problem tidigare och presentera mig för en man
    som heter Dr Ade, älskar att stava, som stavar på
    hennes ex och tar henne tillbaka till honom efter 2
    dagar. Herr William ber mig att kontakta Dr Ade älska
    stavning för hjälp. Jag kontaktade honom för att hjälpa
    mig att ta tillbaka min fru och han ber mig att inte oroa
    mig för att gudarna till sina förfäder kommer att kämpa
    för mig. Han berättade för mig om två dagar att han
    kommer att förena mig och min fru tillsammans. Efter
    två dag ringde min fru och sa till mig att hon kommer
    tillbaka för att söka saker med mig, jag var överraskad
    när jag såg henne och hon började gråta för förlåtelse.
    Just nu är jag den lyckligaste mannen på jorden för vad
    den här stora stavningskastaren gjorde för mig och min
    fru, du kan kontakta Dr Ade email
    Adespelltemple@gmail.com. Han är den bästa
    stavningskastaren som är mycket kapabel att hjälpa dig.
    tel. 2348148487280 webbplats

    ReplyDelete