Wednesday, September 26, 2007

Lön och indien

Otroligt vad stark indienbörsen är för tillfället. Har ju varit en fin resa de 2 senaste åren som jag haft turen att vara med på med ca 100% uppgång på två år. Men trots den tidigare stora uppgången har börsen i Indien gått upp långt över 10% sista månaden. Speciellt kul då Indien var den första utlänska fond jag köpte till mitt PPM och lite av startskottet för mitt intresse för fonder i Indien och Kina.

Gårdagens lön var helt ok, lite övertid en del traktamente. Blir ett fondsparande på över 14.000 denna månad!

1 comment:

  1. Anonymous1:16 PM

    Otroligt kul blogg du har!
    Snubblade in här av en slump och jag kommer följa din väg till miljonen.
    Att du bara orkar hålla på!
    Har själv ett intresse i fonder och sparande men jag spar bara en 10-del av vad du lägger undan. Har fru, barn och hus och lägger större delen av lönen på det istället.

    När jag läser om hur du lever så kan jag inte låta bli att tänka på den där julsagan av Charles Dickens. Ebenezer Scrooge som är en ensam, elak, stenrik gammal gubbe utan vänner. Låt det inte sluta så bara...
    Ha det bra

    ReplyDelete