Tuesday, December 12, 2006

PPM

Runt 5.000 friska kronor är numera insatta på mitt PPM-sparande.

Kör med 33% ryssland, 33% indien och 34% kina på mina PPM-pengar. Jag köper inte argumentet att man ska vara långsiktig bara för att pengarna är bunda 40 år till. Målet är givetvis att få så bra avkastning som möjligt varje år fram till pensionen. Kan jag maximera tillväxten genom att byta fonder ofta ska jag givetvis göra det. Men jag tror på dessa marknader både på kortare och längre sikt.

Indienbörsens ras fortsatte under tisdagen. Men index ligger fortfarande högre än toppen från i maj, dvs innan raset i våras. Uppgången har också varit grymt stark sen i somras så en sättning på 10-15% är inget jag ser som något problem.

1 comment:

  1. Anonymous3:07 PM

    Ja, jag ska också kolla igenom mina ppm fonder. Brukar ändra 2-3 ggr per år.

    ReplyDelete