Pages

Saturday, July 19, 2008

Månadsrapport

Så, då var det återigen dags att sammanställa månaden som gått.
Ca 10% minus i snitt på aktiefonderna lyckades inte kompenseras med månadssparandet, när dessutom aktierna gick ner ganska ordentligt är det bara att konstatera att jag blivit nästan 20.000 kr fattigare än förra månaden. Å andra sidan kanske månadsköpen jag gör nu till låga fond- och aktiekurser kommer vara guld värda om några år?

Känns överlag som att det kommer kunna gå fort uppåt under någon månad när börsen väl vänder uppåt då det byggs på med nya fondandelar varje månad. Tror fortfarande stenhårt på månadssparandet som strategi!

Blir som sagt lite halvklent sparande denna månad, men det är pengar på väg in så augusti kommer det bli desto större köp.

69 comments:

  1. Tror du har rätt månadssparande är smart särskilt när börsen står så lågt,kommer bli bra utväxling på pengarna på några års sikt.

    ReplyDelete
  2. Anonymous3:53 PM

    Vi har fortfarande långt ner till botten, om det blir samma "race" nedåt som IT-krachen för ett antal år sedan...

    ReplyDelete
  3. Anonymous3:59 PM

    Månadsspara är bra men försök att spara i rätt sorts fonder...

    ReplyDelete
  4. Anonymous4:51 PM

    Folk som tänker långsiktigt blir bara glada när börsen rasar, då har man ju chansen att köpa billigare! Jag tycker det känns kanonfint att fylla på ordentligt nu så man är laddad inför uppgången som oundvikligen kommer förr eller senare.

    ReplyDelete
  5. Anonymous5:48 PM

    Det där med uppgång förr eller senare kan mycket väl bli senare eftersom USAs statsskuld fortfarande är på väg upp.

    http://www.brillig.com/debt_clock/

    Jag tycker att man även ska köpa lite guld och olja och inte bara köra hårt med indienfonder och dylikt

    ReplyDelete
  6. Anonymous2:18 AM

    Skönt att höra att åtminstone någon börjar inse att satsa allt på Indien är livsfarligt, särskilt i tider då indien bara rasar (tillsammans med kina). Ibland kan den bästa investeringen vara att GÅ UR sin ursprungs investering. Inse att man gjort en miss o slicka såren tills vidare. Tyvärr verkar denne s.k. miljonär inte vilja inse faktum själv utan har tyngts med förluster i många månader nu. Enda anledningen att han gått plus är ju det faktum att nästintill varenda krona han tjänar på sitt jobb, går in i fler fondandelar. Som redan nästa dag faller i värde...VANSKLIGT.

    ReplyDelete
  7. Anonymous12:17 PM

    Månadssparnde tror jag är smart, indienfonder behöverkanske inte bli det.Kan ju bli en ny contura, eller tänk på Japan, fortfarande inte tillbaka på nivåerna som börsen hade där för tjugo år sedan. MVH

    ReplyDelete
  8. Anonymous1:16 PM

    Hur kan du ta upp lägenheten som en tillgång? Det är ingen tillgång snarare tvärtom.

    Läs Rich Dad, Poor Dad av Robert Kiyosaki så kan du få det förklarat för dig.

    ReplyDelete
  9. Anonymous5:20 PM

    Om man jämför lägenheten med indienfonderna så kan man se vilken av dessa som är en tillgång eller inte.

    ReplyDelete
  10. Anonymous6:42 PM

    anonym: du har förenklat lite. Han kan ta upp den som tillgång om han inte bor i den, därför då ger den en passiv inkomst. Men om miljonären bor i den har du rätt, då är det ingen tillgång.

    ReplyDelete
  11. Som jag hoppas de flesta har noterat så har sparandet i indien och kina varit ganska begränsat de senaste 7 månaderna. Till förmån för sparande i Rysslandsfonder och Svenska aktier.

    Dock tror jag fortsatt på att de närmaste 10 åren kommer samtliga 4 BRIC-länder ge över 10% per år i snittavkastning.

    ReplyDelete
  12. Anonymous7:50 PM

    "Han kan ta upp den som tillgång om han inte bor i den, därför då ger den en passiv inkomst."

    Detta förutsätter att de som bor där betalar för sig vilket inte är säkert, titta bara på USA.

    Tomma hus som inta kan hyras ut är ju ingen tillgång!

    ReplyDelete
  13. Jag har 10 kilo guld hemma hos mig. Är detta en tillgång? Guldet genererar inga inkomster och jag har larmat bostaden för att öka säkerheten för guldet. Man kan därför säga att guldet kostar pengar för mig. Gör jag bäst i att skriva ner värdet på guldet till noll, alternativt skänka bort det till någon så att jag slipper larmkostnaden? Vad säger Kiyobluffensaki om saken?

    ReplyDelete
  14. Anonymous11:33 PM

    Gustav> My point EXACTLY. Läs gärna mina tidigare inlägg om kiyosaki om det var i samband med förra eller förrförra inlägget av "miljonären"

    miljonären> Du måste ju även ha vett nog att omvärdera dina positioner när du väl tagit dom. Om en position går åt helvete så måste man tyvärr bryta kärleken till dom och acceptera att det kanske inte är riktigt rätt läge just då/nu. Att följa med hela vägen ner och inbilla sig själv och försöka övertyga andra om att "det är lugnt, det betyder bara att det är billigare att köpa nya andelar då jagtror att de kommer öka 10% varje år i nästkommande 10år" är dumt.

    ReplyDelete
  15. Stefan: Jag tror tvärt om. Att försöka följa trender med fonder och köpa och sälja och byta kommer bara minska chansen att få bra avkastning på lång sikt.

    ReplyDelete
  16. Anonymous1:44 PM

    Några Warren Buffet citat:
    Most people get interested in stocks when everyone else is. The time to get interested is when no one else is. You can’t buy what is popular and do well.

    --------------------------

    If you expect to be a net saver during the next 5 years, should you hope for a higher or lower stock market during that period?

    Many investors get this one wrong. Even though they are going to be net buyers of stocks for many years to come, they are elated when stock prices rise and depressed when they fall.

    This reaction makes no sense. Only those who will be sellers of equities in the near future should be happy at seeing stocks rise. Prospective purchasers should much prefer sinking prices.

    --------------------------

    At the bottom of the bear market in October 1974 a Forbes article interviewed Buffett. Buffett, for the first time in his life, made public prediction about the stock market.
    -How do you feel? Forbes asked.
    -Like an oversexed guy in a whorehouse. Now is the time to invest and get rich.

    ReplyDelete
  17. Anonymous4:00 PM

    Det är spännade tider nu. Känns som mycket är pågång under ytan. Blir spännande att följa de närmaste åren.

    Kiyosaki hit eller dit. (Låt folk tro på vad de vill utan att procka på dem andras åsikter). Är man inte klok nog att förstå själv så blir man bara en i strömmen och det är väl inget fel i det.
    Ursäkta om jag låter lite dryg, men ser samma kiyosaki stuff återkomma gång på gång, börjar bli uttjatat.


    \PD

    ReplyDelete
  18. Anonymous9:33 PM

    Alltid lika trevlig att följa din blogg och dina månadsrapporter! :)

    ReplyDelete
  19. Anonymous9:48 PM

    Du har väl läst om Chicken Little i Rich Dad Poor Dad. "Most people are poor because when it comes to investing, the world is filled with Chicken Little running around yelling, ‘The sky is falling. The sky is falling.’" Så Warren Buffet har helt rätt, man ska köpa när andra säljer, annars blir man aldrig rik.

    ReplyDelete
  20. Anonymous9:51 PM

    "Är man inte klok nog att förstå själv så blir man bara en i strömmen och det är väl inget fel i det." Vad menar du med det? Om du verkligen läser rich dad poor dad så förstår du att man ska göra tvärtom mot strömmen!!!

    ReplyDelete
  21. Anonymous8:03 AM

    9:51 PM:

    Hmm, hur ska man svara på detta utan att snåra in sig..

    Att alltid gå mot strömmen tror jag inte på. Ibland är det bra att följa med strömmen, bara man gör det tillräckligt tidigt. Men jag är inte ute efter att diskutera detta hit eller dit.
    När man är hunda på sin sak då är det bara att gå "all in".
    Vad som är viktigt att göra sin läxa otroligt ordentligt för det finns många hål att ramla i. Det finns många olika åsikter från väldigt pålästa folk. Vem har rätt?? Det är många som tror sig ha hittat sanningen, den som är så svår att finna.

    Angående Kiyo.. De verkar som det blivit två läger på något sätt. Vilken jag tillhör säger jag inte, men det jag stör mig en aning är diskutioner huruvida han har rätt eller fel. Var och en måste bilda sig en egen uppfattning. Jag har bildat min. Men okey då, känner man sig osäker så kanske man måste ifrågasätta.. vad vet jag.

    Diplomatisk svarat va? ;)
    \PD

    ReplyDelete
  22. Anonymous9:29 AM

    Jag hävdar att läsa Rich Dad... är som att läsa matte A på gymnasiet dvs ganska grundläggande. Om man sen vill bli bättre på matte blir det till att läsa mer specialiserade kurser på högskola.

    ReplyDelete
  23. Anonymous10:17 AM

    Så är det nog.. , och det finns matematikkurser som är mkt svåra på högskola/universitet. Som man i princip klarar om man har det rätta intresset, inte annars. Samma sak är det nog med finanser och den förståelse man måste ha för hur världen fungerar.

    Den som har mest kunskap eller lyckas lyssna på rätt person vinner penga spelet.
    \PD

    ReplyDelete
  24. Anonymous1:26 PM

    "Vi har fortfarande långt ner till botten, om det blir samma "race" nedåt som IT-krachen för ett antal år sedan..."

    Då var det frågan om en bubbla där ett mycket stort antal företag var kraftigt övervärderade. Många av dessa visionärföretag gick på pumpen ordentligt och föll med över 90%. Det kommer inte att hända nu om man ligger i mer stabila branscher som industri och finans. P/e-talen är rejält låga nu. Även om vinstprognoserna skruvas ner framöver så kommer de fortfarande vara okej. Själv tar jag denna urblåsning på börsen med ro denna gång.

    ReplyDelete
  25. Anonymous3:28 PM

    (Om jag också ska tro något så.. Here goes) Personligen tror jag i det stora på "sideways" rörelser ett bra tag framöver.. Dvs lite upp lite ner osv.. Kanske några procent upp på något år, inte så mkt mer. Tror inte på något direkt rush uppåt iaf.
    Därför anser jag att det finns intressantare saker att investera i tills läget är bättre.
    \PD

    ReplyDelete
  26. Anonymous7:50 PM

    Anonymous> Ang. bubblor. Senast igår eller om det var imorse läste jag framsidan på di.se eller om det var va.se och rubriken löd "Oljebubblan på väg att spricka". Allt som står på dessa sajter är långt ifrån sant men det där kan väl även du skriva under på? Nog fan har vi en uppressad oljebubbla. Läste någonstans (samma artikel?) att oljeprisets spekulationsdel uppgår till runt 35dollar just nu per barrell. Det är cirka 30% spekulation det...

    Ang. att P/E talen är låga. Absolut, visst är dom det. Men du glömmer en jäkla viktig detalj ang. P/E tal. Det är att den tar i beaktning VAD SOM HÄNT redan och ur ett aktievärderingsperspektiv så är det fullkomligt ointressant. Det är vad aktien (vinsten) i framtiden kan prestera som är relevant och där spår så gott som alla börsbolag sämre tider. Varför tror du annars att att börskurserna rasar på rapporter som kommer in i "fas" med marknadens tro? P/E är ett väldigt användbart mätetal, men det ska användas på rätt sätt i rätt perspektiv. Allt som är billigt är INTE köpvärt och vice versa...

    ReplyDelete
  27. Anonymous12:38 AM

    är siffrorna före eller efter skatt?

    ReplyDelete
  28. Anonymous4:09 PM

    Det är väl bäst att vänta? Normalt sätt brukar nedgångar likt uppgångar hålla i sig över flera år. Skulle tro att vi har iallafall ett år kvar av de sura tiderna på börsen.

    ReplyDelete
  29. Anonymous9:16 PM

    Kan inte "miljonären" bjuda på en lividitetsanalys så vi får se hur investeringarna slagit ut?

    Det underliga är att han säger sig investera på lång sikt men samtidigt säljer på kort sikt! Det går inte ihop helt enkelt!

    Sök aktier med utdelning så investerar du enligt en räntabilitets modell som trots allt visat sig vara en av de enklaste sättet att bli rik på. Aktiekurser för all del men pengar i handen är alltid bättre. Hittar du ett bolag med runt 6% utdelning klarar du oftast inflationen och har några procent p ådet att investera/leva för...

    ReplyDelete
  30. Anonymous9:58 PM

    The intelligent investor:

    If you had invested $1 in US stocks in 1900 and spent all your dividends, your stock portfolio would have grown to $198 by 2000. But if you had reinvested all your dividends, your stock portfolio would have been worth $16797 by 2000. Far from being an afterthought, dividends are the greatest force in stock investing.

    ReplyDelete
  31. Anonymous10:15 PM

    gustav: Nej, varför skänka bort guldet? Med guld kan man skapa regler iställer för att följa dem: "He who has the gold makes the rules. The rich make the rules." (rich dad poor dad regel nr 27)

    ReplyDelete
  32. Anonymous3:50 PM

    Nåja, låt oss få lite perspektiv på vad som händer här.

    Miljonären har i princip tredubblat sina pengar på 1.5 år.

    Enough said!

    ReplyDelete
  33. Anonymous4:58 PM

    "Miljonären har i princip tredubblat sina pengar på 1.5 år."

    Av detta är lägenheten ungefär 50% och killen har "sparat" stora delar av sin lön. Jag vill se en likviditetsanalys över sparandet så det går att se hur bra han investerar och vad som endast kommer av snålt leverne.

    ReplyDelete
  34. Anonymous7:52 PM

    Jag håller med. Snålt leverne i 1,5år har gett honom denna ökning av kapital och då har han ju dessutom som sagt en lägenhet som han skrivit upp värdet på...låt oss inte skapa en felaktig bild av hans "miljonärsstatus". Han investerar ju inte helt lysande, vilket faktiskt TYNGER NER hans s.k. rikedom. Faktum är att jag misstänker att "miljonären" hade mått bättre rent ekonomiskt om han bara samlat alla pengar i sparkonto från första början. Hur i hela fridens namn han tänkte uppnå 10milj genom bra investeringar är mig en gåta. Där får han (och ni andra) tänka om. Det lär inte gå...
    Snart börjar det dock bli köpläge på börsen för mig själv som legat ute ur börsen ett tag (förutom mina H&M aktier)...Miljonären har inget kapital att stoppa in när det vänder,utan alla pengar har varit med på vägen ner. Här måste "miljonären" inse sina misstag, slicka såren och lära sig av misstagen för att sen komma igen, starkare o smartare i framtiden. Alla har vi gjort såna misstag. Jag gjorde mitt misstag runt år 2000 när jag resonerade delvis som miljonären. I slutändan hade det varit fan så mkt bättre att bara ta förlusterna, sälja allting...o sen köpa Ericsson på bottennivån (som jag funderade på)...då hade jag mångdubblat min insats. Nu fick jag bara tillbaka mina satsade pengar. Shit happens, man lär sig.

    ReplyDelete
  35. Anonymous2:32 PM

    ... att spara sig rik, är också ett godkänt sätt att bli rik.

    Titta bara på joakim von anka t.ex.

    ReplyDelete
  36. Anonymous8:12 PM

    stefan, skulle vara intressant och veta hur mycket du har i rena pengar?

    ReplyDelete
  37. Anonymous9:23 PM

    Anonymous> Jag har 40K i H&M inte mer. Jag har dessutom "ett par hundra tusen" (beroende på hur mkt buffert jag vill ha i övrigt på kontot, står inför ett par dyra inköp nämligen...) att slänga in när jag anser att läget är bra. Det finns många företag just nu som trots bibehållen vinst från förra året köps till halva priset just nu, dessa företag lär sticka iväg när börsen tillslut vänder långsiktigt uppåt. Tyvärr har jag vid ett par tillfällen felbedömt marknaden nu på våren så jag håller mig lugn till hösten. Utan tvekan.

    ReplyDelete
  38. Anonymous10:05 AM

    9:23 PM

    Vilka bolag har du hittat som behåller lika bra vinst som förra året?

    \PD

    ReplyDelete
  39. Anonymous6:07 PM

    Scania är ju ett exempel...de har ju t.o.m ökat sin nettovinst för första två kvartalen från 4Miljarder till 5,5miljarder hittills iår.
    Börskursen då? Den måste ha stigit va? Näpp, börskursen har halverats.

    Det finns fler exempel därute så leta på egen hand.

    ReplyDelete
  40. Anonymous8:39 AM

    Sant att de visar bra resultat. Tack för exemplet.

    Tittar man bara på resultatet borde aktien stå bättre.. men..

    Tror dock att de beror på att de har så lång leveranstid på sina lastbilar. Orderböckernas listor har varit långa. De har inte lyckats producera tillräckligt snabbt. De ligger liksom efter med betalningen från de "goda" tiderna. Gissar att de får betalt vid leverans?
    De har varit duktiga på att ta betalt för sina "prylar", så de ska de ha credit för.
    Orderingången på lastbilar har dock minskat ganska mycket på senare tid. Det borgar för att resultatet framöver blir sämre. Det är nog det som är inprisat i aktien just nu.
    \PD -aktieägare i Scania (dock liten post)

    ReplyDelete
  41. Anonymous7:52 PM

    Det känns lite som denna blogg blir mer och mer inaktiv. Förut kunde miljonären lägga ett nytt inlägg varje dag.

    ReplyDelete
  42. Anonymous5:54 PM

    miljonär innan 70 kanske du menar?

    ReplyDelete
  43. Anonymous11:09 PM

    motivationen varierar självklart i takt med börsutvecklingen.

    för er som har investerade pengar bör vetas hur det känns när det går ner sådär en 10-20,000 kr per dag. Inte roligt.

    På lång sikt är aktier däremot svårslaget.

    Iofs håller jag med ... miljonären bör ta sig i kragen och uppdatera sin blogg.

    ReplyDelete
  44. Anonymous6:18 PM

    Till föregående, studerar du 10 års perioder kommer du se att obligationer stundtals utklassar aktier utan någon som helst kostnad för risk.

    Aktier är bra men kräver ett engagemang som jag inte tror att alla har...

    ReplyDelete
  45. Anonymous9:43 PM

    Stundtals= vid börsnedgång.

    Annars är Aktier vida överlägset om man jämför samma risk (aktier-riskfria räntan)

    ReplyDelete
  46. Anonymous11:32 PM

    det vikigaste: att skaffa en s.k. passiv inkomst-> pengarna jobbar, inte du.

    ReplyDelete
  47. Anonymous8:09 PM

    kul att miljonären bloggar en gång per månad.

    NOT!

    ReplyDelete
  48. Anonymous11:31 PM

    har du gått in i väggen
    haha

    ReplyDelete
  49. Anonymous4:14 AM

    Ärligt talat. Fundera på att lägg ner bloggen om du inte klarar av att uppdatera mer frekvent än så här.

    Är det pga att Indien går så sunkigt?

    Kom igen nu. Blogga på. Vad är din nästa strategi?? Pumpa in mer i indien för att det är rea???
    inte så oväntat isåntfall.

    ReplyDelete
  50. Anonymous5:58 PM

    Nej, nu skiter jag i denna blogg i fortsättningen. Den har blivit urusel, inga uppdateringar. Jag ser den som nerlagd!

    ReplyDelete
  51. Anonymous8:19 PM

    där fick sig rysslandsfonderna en känga... ner ytterligare 6.5% i fredags...

    kom igen nu miljonären, res dig och kämpa!

    ReplyDelete
  52. Anonymous8:06 AM

    Kanske inte så roligt att blogga när man får mkt skit om hur man bör leva etc.. han kanske tröttnat.

    Det finns juh ett talesätt. Ingen gillar en snåljåp. Ligger nog en del i det. Går man ut med hur man snålar så är det många som vill omvända en. Själv har jag lite svårt för folk som snålar för mycket, de brukar vara så tråkiga.

    Eller så har han förmodligen gjort ytterligare en sparåtgärd för att öka snåleriet ytterligare någon promille. Slå två flugor i en smäll så att säga. Stängt av Internet och samtidigt som han spar ström då han inte behöver använda datorn. Han går ner till biblioteket istället och uppdaterar bloggen/alterntivt från jobbet. Förmodligen därför inget händer.

    Enda läsvärda här är ju kommentarerna.
    Sorry, väljer att vara anonym då jag inte är så snäll i min kommentar.. Ta inte illa upp. Men fortsätt kommentera, det är ju därför man återkommer.

    ReplyDelete
  53. Anonymous11:53 PM

    e det sant att du grinar när du skiter?

    ReplyDelete
  54. Anonymous12:05 AM

    Töntigaste inläggen på länge! Skärpning!
    Vi upplever ett ruskigt svårt allmänfinasiellt läge. Svårinvesterat. Klart att det är tugnt för oss som har pengar och som iom detta förlorar några procent. Andra som inte har pengar och uttrycker sig både osmart och elakt kring modiga ekonomiska medmänniskor lider naturligtvis av svartsjuka som man inte lärt sig att kontrollera.

    ReplyDelete
  55. Anonymous7:42 AM

    Det är bara amatörer som låter sig påverkas när det går ner.
    Har förlorat pengar sista veckorna, men strategin i det fallet är att det kommer ta ca 6-7 år innan det är dags att hämta hem vinsten, så vem bryr sig. Jag har gjort min research. Vissar det sig att jag gjort fel får jag skylla mig själv, ta det som ett misstag och sen gå vidare. Glöm att jag grämer ner mig. Det är ett kul spel så det gör inget!

    ReplyDelete
  56. Anonymous8:44 AM

    Miljonären har väl tagit semester som alla andra. Kommer igen med nya krafter och inspiration snart, tror jag.
    LR

    ReplyDelete
  57. Anonymous9:19 AM

    Man kan för guds skull inte ta semester när oljan sinar och usa är på ruinens brant, här finns det pengar att hämta!

    ReplyDelete
  58. Anonymous2:58 PM

    Har miljonären verkligen råd med semester?? Om han ska bli miljonär innan 30 och investerar lika duktigt som han gjort med Indien/Ryssland senaste året samt hans köp av aktier i form av Mekonomen (som rasat) och Kungsleden som sjunkit lite grann så behöver han arbeta heltid o casha semestern istället.

    Jag vill läsa hur investeringarna gått. Jag vill ha en liten analys och självreflektion kring de val han gjort. Vore intressant att se om han lärt sig något av läxan eller om han tänker fortsätta säga "på 10års sikt är det asbra köp"...

    ReplyDelete
  59. Anonymous3:11 PM

    "Andra som inte har pengar och uttrycker sig både osmart och elakt kring modiga ekonomiska medmänniskor lider naturligtvis av svartsjuka som man inte lärt sig att kontrollera."


    va vet du om hur mkt pengar jag har?...fikus..

    ReplyDelete
  60. Anonymous10:45 PM

    blir nog ingen miljonär av dig

    ReplyDelete
  61. Anonymous8:00 AM

    "Andra som inte har pengar och uttrycker sig både osmart och elakt kring modiga ekonomiska medmänniskor lider naturligtvis av svartsjuka som man inte lärt sig att kontrollera."

    Vad är det för folk här egentligen? Kreti och pleti??

    .."modiga ekonomiska medmänniskor". Är man modig för att man spelar med pengar?? Man är väl snarare en risktagare..
    Och "svartsjuka"??...
    Vet du ens vad svartsjuka innebär?



    Utbilda dig för f-n...

    \The man.. By the way, har förmodligen mer pengar/tillgångar än dig. Men som om det är relevant i sammanhanget.. nej..irrelevant..

    ReplyDelete
  62. Anonymous5:35 PM

    Och så heter det "än du" och inte "än dig".

    Mvh,
    Språkfascisten

    ReplyDelete
  63. Anonymous9:14 PM

    Ordet "och" är en samordnad konjunktion. Det är inte korrekt att inleda en mening på detta vis.

    Mvh,
    Språkkapitalisten

    ReplyDelete
  64. Anonymous1:07 AM

    tror miljonären e ute å säljer analen för att skrapa ihop till månadens fondköp

    ReplyDelete
  65. Anonymous7:44 AM

    Språkfascisten och språkkapitalisten :)

    Umm, tyckte de lät lite fult att dua personen så det fick bli att jag "digade" personen ifråga istället.
    Jag hade en dålig dag igår :)

    Tack för påpekandet dock. Jag tar till mig av misstaget. Learn and earn..

    Keep correcting me
    Txh \Tha man

    ReplyDelete
  66. Anonymous2:05 PM

    hahaha

    hur känns det att veta att du skulle haft mer pengar nu ifall du bara haft dom i ett vanligt bankkonto :D

    ReplyDelete
  67. Anonymous6:16 PM

    grrrrr.... vilken stämning det är här inne!!!!!

    kan inte miljonären posta något så vi sluta bråka

    ReplyDelete
  68. Anonymous8:21 PM

    Miljonären säger ju ändå inget skoj eller ens "matnyttigt" nuförtiden. Bara en massa snack om fondköp o aktieköp. Han varken motiverar köpen eller reflekterar över hur köpen gått heller. Dvs. jag är här mest för kommentarerna. TYVÄRR.

    ReplyDelete
  69. Åh, miljonären MÅSTE blogga mer. Hans bloggningar läses alltid med stort intresse och har även inspirerat mig att blogga lite i min nystartade blogg: http://pokerinvestering.blogspot.com/

    ReplyDelete